Dot weer in zomertoilet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Dot weer in zomertoilet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 22:24

Op zaterdag 14 Mei was Dot model voor een groom'demo'... Na een lange winter van 'laat maar groeien' werd het tijd om weer in 'zomertoilet' gebracht te worden en er waren wel wat liefhebbers die wilden kijken hoe ik dat doe. Dankzij de camera en de snelle 'knipvinger' van bokker Gioiello is er een complete 'stap-voor-stap' reportage van het toiletteren van Dot. Niet helemaal tot en met 'showklaar', maar wel het 'grote' werk.
Omdat het nogal veel foto's zijn wilde ik ze in een Shutterflyfolder zetten, maar de site werkt even niet mee. Zodra het gelukt is zal ik de link hier voor geïnteresseerden plaatsen.

Hier alvast een paar mooie 'snapshots' en natuurlijk het eindrestultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daisie

Re: Dot weer in zomertoilet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:44

woow wat een prachtig paard heb je!
heb je ook een foto van 'before' the make-over?

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:47

Amai zit hier gewoon te kwijlen. Gewoon een superknap paardje zeg! Echt waar Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:56

wow heerlijk beest zeg Haha!

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:58

WOOOWW ! krijg pijn aan m'n ogen zo wit !! Haha!
Super gaaf paard !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:10

Jaaaa daar is ze!!! Zat al te wachten! Knipoog Super zeg Francis! Het is echt net real-life zo mooi zijn de foto's weer! Echt super! Hier ben je vast erg blij mee!

Welke laat je nu op t papier zetten, de enalaatste?

Nu moet ze maar snel opknappen! Dan staat ze zo weer snel zo mooi te stralen!

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:12

heb hier maar een woord voor:

!!!!!!!!WOUW!!!!!!

echt een kwijl paardje!!
Laatst bijgewerkt door charily op 06-06-05 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 23:19

Dank jullie... vind'er zelf ook wel leuk ja... Haha! 't Is echt m'n paardenkind en ik ben nog steeds verliefd op haar...

daisie schreef:
heb je ook een foto van 'before' the make-over?

Niet specifiek een hele foto helaas, wel in de reportage verschilfoto's tussen geschoren been en ongeschoren.
De eerste foto hierboven is duidelijk vóór het scheren genomen.

Hier nog een foto die in Februari ofzo gemaakt is, Daar heeft ze nog een flinke sik en vieze benen (de rest is schoon omdat ze dus normaal een deken op heeft 's winters, alleen voor de foto even af gedaan...)

@ Skippy: Ja, de eennalaatste stuur ik mee naar de APHA. Wel leuk om zo'n 'strakke' foto op het papier te krijgen i.p.v. het veulenfototje...
Shutterfly wil nog niet helemaal meewerken (of het ligt aan mijn computer, dat kan ook), dus dat probeer ik morgenochtend even opnieuw... dan slapen ze in Amerika en is het waarschijnlijk iets rustiger op die site. 't Zijn er een beetje te veel om allemaal eerst kleiner te maken en dan hier te plaatsen, dan ben ik zo een halve dag bezig... Heb een 'kleine selectie' gemaakt uit alle foto's, maar dat zijn er toch nog een stuk of 25...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:26

Is idd wel leuk, die foto op je papier! Zo mooi! Ik vind haar ook echt super! Ben blij dat ik erbij was de 14e!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:32

Het is echt een prachtig paard!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:41

Wat is zij veranderd t.o.v. vorig jaar! Vooral die nek en die schouder.... Misschien zie je het zelf niet als je haar dagelijks bekijkt, maar voor mij is het een reusachtig verschil

Trouwens echt leerzaam zo'n toiletteerdemo. Ben benieuwd of ik het dit jaar in mijn eentje af kan Scheve mond

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:45

Wauw.. dit paardje is echt TE mooi Bloos!
Ik ben helemaal in love Lovers Echt super mooie foto's en een geweldig paard.. Ja !!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 01:36

gera schreef:
Wat is zij veranderd t.o.v. vorig jaar! Vooral die nek en die schouder.... Misschien zie je het zelf niet als je haar dagelijks bekijkt, maar voor mij is het een reusachtig verschil

In welk opzicht Gera? Zwaarder? of juist niet?
Nek lijkt inderdaad iets dikker, maar dat komt denk ik meer omdat d'r manen overeind staan. D'r zit wel íetsje meer vet aan de onderkant omdat ik haar nu natuurlijk niet afzweet (show dit jaar niet) maar veel is het dacht ik niet... Ik vind zelf juist d'r achterhand zoveel beter ontwikkeld nu (nou ja...voor ze ziek werd in ieder geval) maar om één of andere rede komt dat er bij haar op foto's nooit uit...

gera schreef:
Trouwens echt leerzaam zo'n toiletteerdemo. Ben benieuwd of ik het dit jaar in mijn eentje af kan Scheve mond

Vast wel en anders roep je maar! Show zelf niet, dus tijd om anderen te helpen.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:42

Ik ben gek van bonte paardjes maar deze is echt wel kwijlpaardje! Ja Echt super wit en dat oranje halster staat er goed bij Ja Lovers

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:36

Wat een supergaaf paard heb jij!! Ze ziet er erg goed uit!

Is ze weer beter?

Waarom moet je nieuwe foto's opsturen naar de APHA? Is ze verkeerd geregistreerd ofzo?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:36

gera schreef:
Ik vind het ook nog niet meevallen in mijn eentje (Francis, hoe krijg je toch die oren zo netjes geknipt!)

Wat is Dot toch een geweldig mooi paardje!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:47

Echt een super mooi paardje!
hou helemaal niet zo van zulk soort paarden maar deze vind ik echt heel mooi!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 09:04

zooo dat ziet er netjes uit!!!!!!

wat een leukerd zeg!!!!!
de eerste foto vind ik erg mooi!

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 09:06

Wauw mooi paardje ! hou ook niet zo van die paarden , maar die ! Kwijl
Vind die eerste foto zo mooi !

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 09:15

Ik vind uiteraard mijn eigen Kareltje nog steeds het mooiste bonte paardje dat er bestaat maar dit prachtige exemplaar is zeker een goeie tweede. Vraagje, hoe houd/krijg je haar zo wit??? Een dag en Karel is van zwartbont naar een grote moddervlek gegaan... Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 09:47

Sees, Dot is hier gewassen en dat doe ik met QuickSilver. De enige champoo die écht goed werkt (en geloof me, als hondentrimster heb ik héél wat merkjes geprobeerd). Daarnaast houd je je paard schoner door véél te borstelen... en dan ook écht veel. Normaal, als ik show, poets ik Dot twee keer per dag. 's Winters minder, maar dan staat ze ook onder dek (van september tot april/mei, afhankelijk van het weer). Door veel te poetsen krijg je een natuurlijk vetlaagje over de haren waardoor de haren mooi gaan glanzen, maar vooral ook beschermd zijn tegen vuil wat tussen de haarschubben kan gaan zitten. Hierdoor verkleurt het haar als het ware, waardoor je't niet meer goed schoon krijgt.
Een andere fout die velen maken is te veel met coatconditioners aan de gang gaan. Op zich is een conditioner niet verkeerd, míts het er een is zonder siliconen. En daar gaat het vaak mis, want veel conditioners bevatten die wel. In eerste instantie worden de paarden daar mooi schoon en glanzend van, maar de siliconen bouwen zich op rond de haren, waardoor er een afsluitend laagje ontstaat. Hierdoor drogen de haren op den duur uit en worden broos, waardoor ze dof worden en ook weer vuil kunnen gaan opnemen. Conditioners op bijv. een rozenolie basis zijn wel heel goed. (kijk ook eens rond in de hondenverzorgingsproducten... veel producten op één of andere oliebasis zoals minkolie of rozenolie).

@ Boldy: Dot staat helemaal goed geregistreerd, maar vanwege m'n scheiding heb ook bij de APHA m'n naam laten veranderen in m'n meisjesnaam. Alles staat daar inmiddels op m'n meisjesnaam in de archieven, alleen Dot's papier zelf nog niet. Dat móet niet percé, ze staat in Amerika gewoon op m'n meisjesnaam nu, maar ik wil het ook op het papier veranderd hebben en daarvoor moet ik het dus opsturen. Wanneer je je papier voor opstuurt voor één of andere wijziging, vragen ze bij de APHA ook een recente foto om op het nieuwe papier te zetten. Vandaar...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 09:52

Mag ik even zeggen dat je wel een foeilelijk halster hebt Knipoog

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:01

Wow!

WAt heb jij een mooi paard zeg..!!!
ik zit hier helemaal weg te kwijlen..!!

Mariel89