Mijn zusje en ik zijn een aantal keer gaan rijden op onze 'vakantiepaardjes' zeg maar. Sommige onder jullie zullen het verhaal van Blanca weliswaar nog wel kennen. Voor de anderen lees even onderaan het topic als je wilt.
De eigenaar had wel maar 1 zadel en hoofdstel, dus hebben we dat opgelost door Zigane het tuig om te doen, en Blanca met een halster en teugels eraan. Zo konden we toch gaan rijden... Het was in 1 woord: 'Fantastisch'! Let maar op het landschap
Volgende vakantie neem ik mijn eigen zadel en hoofdstel mee, alhoewel zo rijden ook wel heel leuk was! (Alleen soms een beetje stijf
) En je moet weten dat deze paardjes al sinds bijna 2 jaar niet meer bereden zijn geweest
Deze vind ik heel mooi:
Hier waren we helemaal de berg op gereden. Daar stond een ruïne,...
Dat zijn de eerste foto's. De rest komen later... (daar zitten ook nog leuke draf en galopfoto's tussen
)Hier dus het verhaal...:
Blanca is een merrie waar ik een echt heel bijzondere band mee had! Ze aanvaarde alleen mij als ruiter, en liet zich door niemand anders uit de wei halen ofzo. Na een tijdje ging het al beter, maar haar record stond wel op 8 keer haar ruiter eraf werpen in 1h tijd... Helaas kwam ze te koop te staan, omdat ze niet geschikt was voor de buitenritten, en elke keer ik er niet was (onder het jaar, ik was er alleen in de vakanties, ze staat in Frankrijk,...) was ze depressief. Dus werd ze verkocht. Eerst zouden wij haar kopen, maar dan zouden we veel te veel aan pension moeten betalen om er ten slotte maar 3 maand ongeveer mee te kunnen rijden, naar België halen was geen optie,...helaas. Nu werd ze verkocht aan een man op 10 minuten van waar wij altijd zitten op vakantie, en die man heeft niet echt tijd om te rijden,...
We mogen dus gaan rijden wanneer we willen, en hij heeft een enorm groot domein! Dus gezellig door de bergen rijden!!!
hebben jullie nog wel gereden
Dit kan ik zelfs niet met mijn welsh als hij 1 dag stil staat, en daar heb ik een tamelijk goede band mee