Sneeuwpret en bezoek van Shadow

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Sneeuwpret en bezoek van Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 18:30

Shadow is op bezoek geweest. Ze heeft op Lanna gereden om een keer te voelen hoe een western gereden paard aanvoelt. Dat ging eigenlijk best goed. We hebben geen foto's van het rijden, want de binnenbak is te donker. Maar ze heeft nog even geposeerd op Lan. Als bewijs Lachen

Afbeelding
Afbeelding

En kennis gemaakt met Wizkid. Lans zoon van nu bijna twee jaar oud. Het is nog een ukkie die Wiz.
Afbeelding

Schaap heb ik geleerd te bedelen om een snoepje. Schaap is eigenlijk een Ram. Hij kan heel goed beuken Lachen

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de moeder van schaap (een hele lieverd): Truus
Afbeelding

En daarna hebben we koffie gedronken aan het Lutterzand (waar je dus mooi kunt rijden). Het water is de Dinkel

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anya op 05-03-05 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mews

Re: Sneeuwpret en bezoek van Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:02

Leuke foto's hoor!! Haha! Lanna is een leuk paardje. Ja Gaaf hoofdstel ook! Ja

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:30

Wat is Lanna een knap paard zeg. Dat wist ik helemaal niet.

Echt een kwijlpaard en wat een mooie bouw.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:38

Leuke foto's en wat sta ik er charmant op. Het was heel leuk, dit was mijn eerste kennismaking met de westernsport. Het is ontzettend zoeken, wat moest ik ook al weer doen met mijn benen, moesten mijn handen nou naar voren of omhoog of links? En ik reed vandaag met 1 hand (dat is voor zover ik begrepen heb niet waar je normaal gesproken mee begint) en heb mijn andere hand op een bepaald moment maar achter mijn rug gestoken. Zo sterk is dan de reflex om ook je andere hand erbij te pakken.
Gelukkig steek ik mijn benen altijd al af bij het halthouden dus dat was minder een probleem Bloos

In het begin dus erg onwennig, reden voor Lanna om het dan maar zogenaamd helemaal maar niet te snappen. Maar na een tijdje voelde ik me wat zekerder, durfde ik iets minder subtiel te vragen en vond ik dat het steeds beter ging. Ze is heel lief en voelt vertrouwd. We hebben zelfs (stukje bij beetje) Het Hek bedwongen... een veelvoorkomende trail-oefening en moeilijk.

En buiten was het sprookjesachtig mooi.

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:40

die ram Cool *lol*
leuk paardje Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 22:05

Wat een leuk verslagje Shadow. Het was erg gezellig.
En dat hek is ook wel gewoon heel moeilijk om door te komen zonder het hek los te laten hoor. Omdat je heel veel hulpen tegelijk moet geven en een stap teveel al gauw een probleem oplevert. Maar je hebt het toch maar gedaan. En dat lukt lang niet iedereen: gelijk de eerste keer redelijk netjes door het hek.

Ik ben i.i.g. voor je op zoek naar een leuke westernmanege.

Als het goed is leren ze je daar eerst netjes met een gewoon bitje op twee handen rijden. Het probleem is: ik heb niet zo'n gewoon bitje meer. En op twee handen op het bit wat Lan nu in heeft, levert al gauw teveel druk. Vandaar de noodoplossing om maar te voelen hoe het op één hand gaat qua rijden. Ging best heel netjes Haha!

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:59

Leuk zeg!
Toen ik in Italie op vakantie was heb ik ook eens een buitenrit gemaakt op westernpaarden en ik moest wel met 1 hand rijden en op western manier anders luisterde niet naar me;) dus ik had het snel geleerd!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:07

MarjoEisla schreef:
Leuk zeg!
Toen ik in Italie op vakantie was heb ik ook eens een buitenrit gemaakt op westernpaarden en ik moest wel met 1 hand rijden en op western manier anders luisterde niet naar me;) dus ik had het snel geleerd!

Ik heb ook in Italie gereden. Mijn vriend moest met een hand rijden en ik met 2 (omdat het paard jong was ofzo?). Was wel heel erg gaaf, maar als je de basis van het western rijden niet zo snapt, is het af ne toe best moeilijk hoor. Vooral als je paard lekker gaat rennen en je dan niet weet wat je (rijtechnisch) moet doen. Maar aan de teugels trekken helpt gelukkig ook bij een westernpaard Knipoog.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:27

Leuke sneeuwfotos!

Wij hadden een tijd geleden ook een ram gehad en die was ook al zo'n held in beuken Bloos Hij is later ook weggegaan omdat hij over de afrastering kon springen... Ik was zo gek met hem hihi kon met hem voetballen en balkjes springen, tjsah wel logies dat op het laatst over de afrastering sprong Tong uitsteken Niemand durfde meer bij hem in het land behalfe ik... Dus hij moest ook weg Verdrietig Maar jah nu hebben we paarden inplaats van Schapen Bloos

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:41

Leuke foto's en erg mooi paard die eerste Lachen

Wij krijgen volgend jaar een merrie van dan 2 jaar, genaamd Wiskit (als ik het goed schrijf, geloof het wel). Wel heel toevallig!

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:25

mooi paardje heb je Lovers
leuke foto's hoor
die ram en dat schaap zijn grappig Haha!
lekker in de sneeuw

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:32

Leuke sneeuwfoto's van de paarden en Shadow Lachen Plus eindelijk ook een foto van het beroemde/ beruchte Schaap Haha!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:29

Leuke foto's. Ook van schaap

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:31

Mooie foto's Anya!
En leuk dat het zo goed ging en dat het je gelijk zo goed beviel! Ik vond het ook gelijk heel leuk toen ik van de engelse sport over ging naar het western, rijd nu ook alweer 3 jaar western, en het bevalt me heel goed!
Succes met het vinden naar een leuke westernmanege!