strandrit Manege Poelenburgh!! met fotos!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missjoy86

strandrit Manege Poelenburgh!! met fotos!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 21:49

vandaag was het dan zover! ik heb voor mijn verjaardag een strandrit kado gekregen en mocht een vriendin mee nemen! wat gaaf!
We moesten al erg vroeg weg om 7 uur! want we wonen in Drenthe! het begon om 9 uur! maar wij hadden natuurlijk helemaal verkeerd gereden dus waren er om 10 uur! maar we waren de enige 2 die een strandrit gingen maken ( wel met begeleiding natuurlijk *LOL* ) Ze had de paarden al opgezadeld voor ons! ik mocht op Nestle pff die is grooot!! en mijn vriendin mocht op Remy na een heel eind door het bos en de duinen hebben gestapt en natuurlijk gegaloppeerd! kwamen we op het strand aan! pff die paarden hadden er zin in!! we mochten los gaan Nestle springt heel eng aan in rengalop maar het ging allemaal perfect! wel ontzettend hard! eigenlijk mochten we de begeleidster niet in halen maar ik kon hem niet houden dus toch toestemming om voorop te gaan!! het was super gaaf! en we waren om kwart over 12 weer terug! Het was een top dag OK dan! *LOL*

Hier volgen de foto's

Afbeelding
even kennis maken!!

Afbeelding
Nestle even knuffelen!!

Afbeelding
Pff wat zit ik hoooog!!

Afbeelding
Melanie kennis maken met Remy

Afbeelding
En hup Mel op Remy *LOL*

Afbeelding
Hier kwamen we net aan het op strand

Afbeelding
En hier kwam ik aan in rengalop!!! *LOL*

Reacties zijn altijd welcome!!

En wie heeft nog meer een strandrit daar gemaakt en wat vonden jullie er van???

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:01

wow wat gaaf zeg! jullie hadden mooi het strand zo'n beetje voor jullie allen of niet?

missjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 22:03

lowara schreef:
wow wat gaaf zeg! jullie hadden mooi het strand zo'n beetje voor jullie allen of niet?

Ja klopt het was niet erg druk! en het moment dat we de duinen in gingen begon de zon te schijnen! dat was ook het enige moment dat we even lekker weer hadden

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:26

echt leuk he?
wij gaan gemiddeld 2 keer in het jaar naar het strand van uit drenthe naar noordwijk.
volgend jaar word er een weekend in juni georganiceert met eigen pony's en paarden.
ook willen we kijken of we via manege bakker ook tochten dat weekend kunnen regellen voor mensen zonder eigen 4-voeter.
zie onze website onder agenda, kosten weet ik nog niet we moeten daar nog alles regellen, zoals slaapplaats, stalling en eten.
mischien een idee om eens een keer met ons mee tegaan?
maar fijn dat je genoten heb en hoop voor je dat je zo'n rit mag herhalen.

missjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 22:26

hmm 1 reactie niemand wat leuks te vertellen over een strandrit ofzo!! of commentaar op de fotos!!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:29

Wat gaaf!!!
waarom hebben de tukkers nouw geen strand Boos!
lijkt me heel leuk om een x te doen

missjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 22:35

loes-freke schreef:
echt leuk he?
wij gaan gemiddeld 2 keer in het jaar naar het strand van uit drenthe naar noordwijk.
volgend jaar word er een weekend in juni georganiceert met eigen pony's en paarden.
ook willen we kijken of we via manege bakker ook tochten dat weekend kunnen regellen voor mensen zonder eigen 4-voeter.
zie onze website onder agenda, kosten weet ik nog niet we moeten daar nog alles regellen, zoals slaapplaats, stalling en eten.
mischien een idee om eens een keer met ons mee tegaan?
maar fijn dat je genoten heb en hoop voor je dat je zo'n rit mag herhalen.

Dat is zeker leuk! laat me maar weten via een pb tegen die tijd als je wat meer weet!!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:53

.
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 03-09-24 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:54

.
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 03-09-24 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

missjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 23:13

RianneFlippo schreef:
Ik ben laatst op strandrit geweest met Manege Jonker in Katwijk.. Supergaaf!! (ondanks een ongelukje) Met maximaal 10 man ga je dan 2 uur het strand op (zonder rit door duinen, je bent direct op het strand... pluspuntje! ) En inclusief een lange (zeer vermoeiende) rengalop *LOL* !! Ze hebben daar alleen maar 1 braaf paard, voor de rest alleen maar pittige snelle beestjes voor de echte diehards Cool Haha!

Pas alleen op dat je niet schuin achter Nobel rijdt (fjord) want die schopt (eigenlijk zowieso een goeie les).... Had ik dus.. Werd letterlijk van mijn paardje geschopt met een gebroken been als gevolg Scheve mond Lig je daar op het strand in het halfnatte zand... Toch maar weer op het paard gestapt (lees gehesen) en al hobbelend nog een half uur naar de manege toe gereden (lichtrijden ging niet meer... en het was op een stuk waar de paarden normaal gesproken galoppeerden, dus stappen lukte ook niet... 't begon ook al aardig donker te worden, dus haast hadden we ook nog ) Had trouwens niet gedacht dat het gebroken was, omdat ik dacht dat je dan je voet niet meer kon bewegen en dat kon ik dus nog wel.... al deed het wel verrekte auw.. Verdrietig

In het ziekenhuis kreeg ik gips van teen tot lies, dus blijkbaar toch wel gebroken.. Uiteindelijk 3 mnd ermee zoet geweest...

Wel keurig afgehandeld door de manege trouwens, nog een schadevergoedinkje gekregen omdat het niet mijn schuld was en het niet gezegd was dat Nobel naar achteren kon schoppen...

Uiteindelijk niet zo'n leuk verhaal, maar tóch heb ik goede herinneringen overgehouden aan de strandrit (voor het ongelukje dan) dat ik zeker nog een keertje naar Manege Jonker ga! Alleen dit keer óp Nobel, kan mij het niet nog een keer gebeuren Cool

ik zorg nu trouwens wel dat ik altijd op een paardlengte afstand blijf... Schijnheilig

zoo dat maak jij even wat mee!! ik vond het wel eng! maar gelukkig ben ik netjes blijven zitten

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:35

.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:41

Ik heb mijn paard vlakbij Callantsoog bij het strand staan, ik vind het heerlijk naar het strand gaan! Maar momenteel komt het er niet van, omdat mijn paard een peesblessure heeft en niet zo lang mag lopen, niet door het mulle zand mag en niet mag draven, laat staan galoperen.

Maar jullie hebben in elk geval wel prachtig strand getroffen, een lekker breed stuk waar je kon rijden. Dat is niet altijd zo, als het vloed is, heb je alleen het mulle, zachte zand en dan kan er niet eens gedraafd of gegalopeerd worden. Manege Poelenburgh ken ik wel, ik heb daar vroeger ooit wel gereden en rijd er af en toe een wedstrijd.

RF, ben je nu uit het gips en is je been weer helemaal goed? Kan je al weer rijden? Inderdaad kan dat in de bak ook gebeuren, maar je verwacht het op het strand eigenlijk niet.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:47

Jaaaaa, ik ben met mijn pony een week op ponykamp bij poelenburgh geweest, en natuurlijk op het strand!!!!!! Was zo gaaf.
En deze 2 paardjes ken ik ook nog.
Het is ook echt een super manege.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:35

.

missjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 11:03

RianneFlippo schreef:
Ja ben weer helemaal genezen Lachen heb alleen een mooi deukje in mijn scheenbeen zitten...Is mooi aandenken...

Manege Poelenburgh, waar zit die dan?
Manege Bakker (Noordwijk) ken ik wel (nooit geweest, maar wel eens langs gereden) Die zit volgens mij nog best ver van het strand af...
Manege Jonker (Katwijk, naast Noordwijk) ligt praktisch óp het strand, dus je rijdt de volle 2 uur op het strand...

Jet: ik hoop dat je paard weer snel beter wordt, kun je ook weer van de zilte zeelucht genieten Cool

MissJoy: ik zie het nu pas... maar dat stipje daar helemaal achteraan op die laatste foto... is dat die Fjord met de begeleider? Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Manege poelenburgh zit in Schoorl! in noordholland.

Ja dat stipje is de begeleidster!! haha die ging niet zo hard!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:07

hahahha dat ziet er wel leuk uit, je moet alleen niet zo bang kijken ( eerste foto waar je op die reus zit!)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:30

welke begeleider had je mee?

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:53

wat leuk! ik was er gister ook samen met dagami. Het was echt hartstikke lekker weer he?? en lekkere weinig wind...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:04

bij mijn weten mogen er maar 5 foto's bij VvdD

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:15

Gaaf zeg! Het is echt leuk he, zo'n stranrit Lovers

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:31

Daar zijn wij ook eens geweest met een bokt strandrit Haha!

RianneFlippo schreef:
Ik ben laatst op strandrit geweest met Manege Jonker in Katwijk.

Daar hebben m'n tante en nichtjes hun paard staan Lachen

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:37

ik heb een aantal keer een strandrit gereden bij manege poelenburgh,
ik heb een keer op shelle, ivar, vera en pluck gereden.
echt onwijs leuk! maar met m'n eigen knollie is het toch leuker Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:44

Cindy van manege poelenburgh is Zo coel!
daar heb ik een keer een strandrit mee gemaakt Lovers

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:04

Mooie foto's joh! Mooie paardjes trouwens ook....ik moet ook maar weer is naar het strand gaan, het strand is leuk maar het is alweer een tijdje geleden!

missjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 15:08

EstherSi schreef:
ik heb een aantal keer een strandrit gereden bij manege poelenburgh,
ik heb een keer op shelle, ivar, vera en pluck gereden.
echt onwijs leuk! maar met m'n eigen knollie is het toch leuker Tong uitsteken

Ik had als begeleidster Nathalie mee die is echt wel aardig!!