ik ben zelf 's ochtendsvroeg niet op mn best, en dat geldt ook voor Q

hij ziet iets, en is meteen wakker!
hier zijn we inmiddels op het mortelveld in Eersel en Q vind het allemaal prima al die drukte om zich heen

inmiddels had ik marjolein ook al gevonden en we waren er helemaal klaar voor

het defile op de markt was stuiterend begonnen, maar verder was Q verbazend braaf, dankzij Jolie denk ik, die maakt Q rustig

na t defile hebben we ons ff omgekleed en bandages verwisseld voor peesbeschermers enzo, mn moeder was zo aatdig om die mee te willen nemen, en hier gingen we richting de start
na de start vertek je richting het bos, onderweg naar Postel kom je bij de sherrystop waar je wat kan drinken en daarna rij je verder naar Postel, daar heb je de tijd om te eten en uit te rusten, zelde geldt voor de paarden, ook kreeg iedereen een zak brok voor zn paard, netjes geregeld dus.
daarna gingen we weer terug richting eersel en kwamen we weer bij de sherrystop(toen hadden we al zeker zo'n 30 km gereden, is gelukkig niet aan onze paarden af te zien, maar sommige zagen er echt al doodmoe uit
)de Sherrystop:
Quentin was zoooo braaf

hij ziet er uit of ie net van stal komt, ipv dat we al bijna 8 uur aan t rijden zijn

clubgenootjes van me
hebben we nog een tijdje achter geredenwe hebben nog ff moeten wachten op de smid(en de preek van de dierenarts
) want jolie had een los ijzer en die moest ff worden vastgezet omdat ze zonder ijzer echt niet kan lopendat vond ik trouwens de grootste 'fout' aan heel de rally(oke heel de heenweg tussen de aanspanningen rijden die steeds voor files zorgden omdat ze allemaal stilstonden om naar aanwijzingen op de bomen te kijken was ook wat minder) gen standaard verteninaire keuring voormieder paard, zoals paar jaar geleden wel was.
en er liepen paarden bij, vooral aangespannen, die echt bijna neervielen, ook 1 onder de man die bij het defilee al kreupel liep die gewoon door mocht rijden...
en dan gingen ze lopen zeuren over jolie, paardje heeft nou eenmaal wat aparte benen en artrose etc etc maar ze loopt zeker niet kreupel, ze heeft wat lange hoeven omdat ze anders wel kreupel loopt, en met een ijzer dat gewoon vast zit loopt ze gewoon goed, gaat die dierenarts zeuren dat die ze aan de hand wil zien draven en zegt tegen de smid ja als het niet verantwoord is dan haal ik ze er gewoon uit hoor

doe dan iets aan die pony'tjes die voor een veel te vol beladen karretje staan die bijna neervallen van vermoeidheid, maar nee, ze hebben er 3 gecontroleerd bij de sherrystop maar iedereen mocht verder rijden
6 jaar geleden werd ieder paard dat aankwam in postel op hartslag gecontroleerd, vorig jaar niet en dit jaar ook niet, maar als er dan een paard een los ijzer heeft, wat teoavllig geen perfecte benen heeft zoals een ander paard, gaan ze daar met 2 man bovenop staan, eerst ging ze er zelf naar kijken wat het probleem was, ja wat kan je als DA doen aan losse ijzers?niets, smid roepen lijkt me, dat deed ze toen ook
diezelfde zei trouwens ook tegen ons, toen we net binnen waren in eersel, dat we snel naar huis moesten met de paarden en dat we ze goed moesten naverzrogen, want ja we stonden daar maar wat te staan, en dat op zo'n betweterg toontje

we waren nog geen 2 minuten binnen en stonden amper een minuut stil bij moniek en mario, nee die DA is zeker geen favoriet bij mij geworden...
maargoed, die mensen doen ook maar hun werk, maar die laatste opmerking had zeer zeker niet gehoeven...
Ben ik nu zo blind aan het worden? 
wij waren startnr 21 was ook wel een eindje weg. we hadden op het mortelveld nog gekeken maar helaas. volgend jaar weer? ik zeker wel!