Sommige kennen waarschijnlijk het verhaal al van het belgisch veulentje, zo niet, hier het verhaal in het kort.
We werden gebeld of we een belgisch hengstveulen wilden redden. Het geval was dat de merrie ernstige uierontsteking had en werd afgemaakt. En als we het veulen niet kwamen halen, en ze vonden er niemand voor, dat hij ook afgemaakt werd. Dat konden we over ons hart verkrijgen, dus maar EVEN van Drenthe naar Zeeland gereden. In totaal zo´n 8 uur bezig geweest, maar het was de moeite waard.
Dit was dus vrijdag. Hij had toen al een dikke sprong links achter, dus zaterdag toch maar de dierenarts erbijgehaald die heeft twee foto´s gemaakt waar gelukkig niets op te zien was. Toen heeft de dierenarts een gedeelte van het vocht eruit gehaald, en daarna er iets van antibiotica in gedaan.
Ze komt maandag weer, en herhaalt het dan. En dan moet het goedkomen.
Het gaat nu heel goed met hem (beter dan met mijn nachtrust
)Genoeg gepraat, DE FOTO´S: (deze foto´s en meer, zie ook http://www.ernster.nl
Dit zijn foto´s die we gister in de bak hebben gemaakt. Er zit een longeerlijn aan, aangezien ik niet weet hoe hij opzoek kan gaan naar zijn moeder....
Hier nog wat foto´s van bij de dierenarts. Zitten schokkende beelden bij
:Klaar maken voor het maken van de foto´s (links: Mariska_28, midden: ik, rechts: dierenarts):

Hier wordt het vocht eruit gehaald(links: dierenarts, midden:Mattheüs, rechts: dierenarts):

En de gelukkige eigenaar met zijn veulentje: (mijn vriend)
Dat waren de foto´s weer. Is ie niet SCHATTIG!!
Met de dierenarts zijn de eerste kosten dus alweer gemaakt (donaties zijn welkom
)Groetjes Wendy
Hoop echt dat hij het gaat redden en groot en sterk wordt (als zijn vader Iwan van Aardenhof).
)
Ik hoop dat de antibiotica snel zijn werk doet. Het is ook wel een mager humptie dumptie

, komt vast wel goed met jullie ventje!
Ze kijken precies 't zelfde!