Mijn eisenlijstje, een paard waar ik direct lekker mee aan de slag kan, niet te groot, lekker breed,
en vooral geen schimmel.
En waar val je dan voor, Juist ja, een jaarling, kanon van een paard, wel breed, en ook echt een schimmel (ondanks dat hij nu nog voornamelijk bruin is.)
Deze foto zag ik op het internet, en iets hierin wekte mijn nieuwsgierigheid.

Een bijzondere kruising, mamma Boulonnais, Pappa Bwp

Het was helaas geen kwestie van keuren en opladen, want hij was nog nooit in de hand geweest. Niet gehalsterd, helemaal niks.
Ze hebben hem daar weten te laden met bouwhekken, en daarna 3 uur op de trailer om hem te komen brengen.
Bij ons thuis was ik nog meer onder de indruk van deze jongeman, eindelijk kon ik hem van wat dichterbij bekijken.

Hier was hij net aangekomen.
Julius Caesar heb ik hem genoemd, een grootse naam voor een groots paard.
Alles moest hij leren, mensen, een stal, schrikdraad, noem maar op. Dus anderhalf jaar na dato zijn we begonnen aan het veulen abc. Omdat het me altijd intrigeerde, ben ik in de positive reinforcement gedoken. En met de clicker op zak, zonder druk, zijn we aan de slag gegaan. en met succes.

Voor het eerst op stal.
Vanwege een operatie van mij is hij verhuisd naar onze huidige stal, waar hij het super doet.
Ondertussen was hij gehalsterd, en met een streepje verdoving de trailer op.
Ook dat ging verbazingwekkend goed.
Zijn terughoudendheid naar me toe begon langzaam te verdwijnen, en heeft ondertussen plaats gemaakt voor schoothondjes gedrag.

En deze winter ging hij zijn "lelijke fase" in, echt een naarling, maar hij bleef met sprongen vooruit gaan. Aanraken was nog steeds niet evident, maar samen hebben we doorgezet. Ik heb een super fijne juf gevonden voor het clickeren, en daarmee ook weer sprongen kunnen maken.

Deze zomer is er echt een connectie tussen ons gegroeid, er is geen terughoudendheid naar mensen meer, hij doet verschrikkelijk zijn best, en hij groeit als kool.
Deze week gemeten, schoft is nu 181.4 cm en op zijn kont 184.6
Hij heeft dus nog wat groeiwerk voor zich.

Ik kijk verschrikkelijk uit naar wat de toekomst ons gaat brengen.