Knoop is doorgehakt

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Darliiing7

Knoop is doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 11:00

Lieve allemaal,

Ik wil toch even laten weten dat we de knoop hebben doorgehakt.
Eind september zal mijn lieve draver teruggaan naar het asiel, zodat hij een nieuwe thuis kan krijgen. En onze kleine sh*tlander mag dan verhuizen naar mijn schoonmoeder, zodat ons dochtertje er altzer nog op kan rijden als ze zou willen.

Het doet zo enorm hartzeer om deze keuze te maken, maar in mijn hoofd brengt het nu al heel erg veel rust. Hierdoor weet ik ook heel zeker dat ik de juiste keuze maak. Niet enkel voor mezelf, maar ook voor de paardjes.

Ik ga zelf niet helemaal uit de paardenwereld. Mijn vriendin heeft 2 paarden waarvan ze nu 1 zadelmak aan het maken is, dus op termijn kan ik wel met haar weer af en toe een buitenritje gaan maken. Maar zonder alle extra verplichtingen en zorgen die erbij komen. Alsook heb ik nog veel vrienden in de paardenwereld, dus ik zal altijd paardjes blijven hebben om mee te knuffelen en tutten.

Op 7 september heb ik samen met mijn beste vriendin (van de 2 paarden hierboven genoemd) nog een laatste buitenrit op verplaatsing instaan. We gaan dan lekker nog even het bos en de duinen in. Een stapritje maken van ongeveer 20km. Al zijn we een hele dag onderweg, maar rustig, nog een laatste keer samen genieten. Zodat we ons verhaal samen ook positief kunnen afsluiten! <3
Ik zal van begin tot einde van de rit waarschijnlijk met tranen gaan zitten en huilen, maar dat mag! Ik doe dit omdat ik weet dat mijn paard zoveel meer tijd en aandacht verdiend dan ik hem kan geven. En ik gun hem dat ook echt!

Hierbij nog een paar foto's van onze prachtige momenten samen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riel

Re: Knoop is doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:04

Heel veel sterkte met het afscheid. Hopelijk vind je paardje een fijne nieuwe thuis. Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:05

Een dappere rotkeuze :knuffel: maar ik begrijp het wel. Soms kun je jezelf niet meer in tienen splitsen en moeten er keuzes gemaakt worden. Toen mijn oude tinker overleed heb ik mijn jonkie een eind weg gebracht waar hij nog even jong kon zijn en ik kon kijken of ik kon wennen aan een leven zonder paarden. Hoewel veel verdriet gaf het ook meer rust, tijd, ontspanning en veel minder zorgen. En op termijn ook meer geld toen hij eenmaal verkocht was,

Gelukkig blijft de kleine smurf binnen zicht en knuffelafstand. *\o/*

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 11:12

karuna schreef:
Een dappere rotkeuze :knuffel: maar ik begrijp het wel. Soms kun je jezelf niet meer in tienen splitsen en moeten er keuzes gemaakt worden. Toen mijn oude tinker overleed heb ik mijn jonkie een eind weg gebracht waar hij nog even jong kon zijn en ik kon kijken of ik kon wennen aan een leven zonder paarden. Hoewel veel verdriet gaf het ook meer rust, tijd, ontspanning en veel minder zorgen. En op termijn ook meer geld toen hij eenmaal verkocht was,

Gelukkig blijft de kleine smurf binnen zicht en knuffelafstand. *\o/*

Ja het is echt even heel rot, maar als ik dan denk aan de momenten die ik extra ga krijgen met mijn dochter en mijn gezin... Nu ze nog jong is, moet ik ervan gaan genieten! Ik ben speciaal minder gaan werken na haar geboorte om meer tijd met haar door te brengen. En toch zat ik nog altijd op de weide. Dus de keuze is, hoewel keihard, de enige correcte keuze helaas... :(

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 11:14

Riel schreef:
Heel veel sterkte met het afscheid. Hopelijk vind je paardje een fijne nieuwe thuis. Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt.

Een mooie, nieuwe thuis zal zeker geen probleem zijn voor hem. Hoewel heel pittig en koppig onder het zadel, is hij echt wel het grootste knuffelpaard dat ik ooit heb gehad
Die heeft zo weer een ander hartje veroverd hoor <3

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:25

Heel veel sterkte, hoe moeilijk ook, het lijkt me de beste oplossing in jouw omstandigheden, en ja, kinderen groeien maar 1x op, en dat gaat héél hard. :knuffel:

https://hondenbescherming.nl/opvang/hondenopvangcentrum/ Steun de Hondenbescherming met de bouw van het eerste prikkelarme asiel in Nederland.

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 11:36

Zoolgangster schreef:
Heel veel sterkte, hoe moeilijk ook, het lijkt me de beste oplossing in jouw omstandigheden, en ja, kinderen groeien maar 1x op, en dat gaat héél hard. :knuffel:

Jat het is echt even heel rot, en ik zal echt moeten wennen aan het idee dat ik niet meer elke dag mijn paardjes ga zien. Maar de tijd die ik ervoor ga terugkrijgen om met mijn dochtertje dingen te doen, eens op vakantie te gaan, etc. Die is me dan (helaas) toch een stuk kostbaarder :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:38

PP --> VVDD

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie