IJslinger Miska alweer 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottehorse27

IJslinger Miska alweer 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 16:51

Je zou haar kunnen kennen; IJslinger Miska!
Omdat ik weet dat een aantal bokkers Miska haar geboorte heeft gevolgd twee jaar geleden leek het mij leuk om eens een update te plaatsen.

Voor wie haar niet kent, Miska is een haflinger x IJslander die gefokt is door bokker Faniek. Miska is in juni alweer twee geworden. Mocht je nog schattige veulenfoto's van deze dame willen zien dan kan ik je aanraden nog even in Faniek haar topic te kijken :D
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=2059007

Sinds november 2023 is Miska van mij, mijn eerste eigen pony *\o/* Ondanks dat ze niet heel groot is heeft ze karakter genoeg en is ze een echte combinatie van beide rassen. Heeeel eigenwijs en heeeel slim, klinkt als een topcombi toch? :D

Maak kennis met Miska!
Afbeelding

Mevrouw is een echte toverbal (en haarbal :') ) en verkleurt behoorlijk door de seizoenen heen, deze winter was ze heel grijs (oogt niet echt op deze foto's) en waren haar manen blond:
Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment is ze meer eenkleurig en matchen haar manen haar vachtkleur, foto's van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met haar knappe vriendinnetje lekker buiten spelen <3
Afbeelding

Baasje heb je nou een blote buik?! :')
Afbeelding

Ondanks dat we haar ook echt wel eens achter het behang kunnen plakken omdat ze weer eens onder een draadje door is gegaan of het hele land omploegt met alle wilde kleutersprongen ben ik echt onwijs blij met haar en heel benieuwd wat de toekomst ons brengt en hoe ze uit gaat groeien <3

Polar

Re: IJslinger Miska alweer 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:49

Wat een leuke kruising! Je ziet beide rassen er in terug.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:05

Ah wat een leukerd! Ben benieuwd hoe ze uitgroeit!

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:11

Ze is prachtig! Ik zie vooral IJslander in haar.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:34

Wauw wat is ze prachtig haar kleur is zo mooi en die blik!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:37

Wat een mooi hoofdje! Laat ze ook wat tölt zien in haar gangen?

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 13:19

Bedankt voor de lieve reacties!

maras schreef:
Wat een mooi hoofdje! Laat ze ook wat tölt zien in haar gangen?

Ik heb het zelf nog nooit gezien maar haar vorige eigenaresse schijnt een enkele keer een pasje tölt te hebben gezien in het weiland.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:11

Ik ben ook zeer benieuwd hoe ze gaat uitgroeien. Dus ik volg graag. Hele leuke combi en goed uitgepakt qua uiterlijk.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:28

Leuk dier! Wat zijn je plannen met haar? Is er eigenlijk een reden dat de ‘h’ uit haar naam is verdwenen?

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 17:21

WillemijnL schreef:
Leuk dier! Wat zijn je plannen met haar? Is er eigenlijk een reden dat de ‘h’ uit haar naam is verdwenen?

Ik vroeg me al af of/wanneer deze vraag ging komen :D
Ik heb Miska niet direct overgenomen van Faniek maar van iemand anders die haar een aantal maanden heeft gehad, daar heette ze Macca. Dit vond ik niet zo mooi en niet zo passend. Haar originele naam Mishka klinkt in mijn hoofd heel Russisch/hard (ik geloof dat het Bulgaars is voor muis ivm haar grijze kleurtje bij de geboorte) en zonder h vind ik het wat zachter en passender. Vandaar de wijziging.

Nu eerst mag ze vooral nog even lekker kleuteren en paard zijn, al is ze het daar zelf niet echt mee eens en komt ze direct aandraven als ik aankom om mij daarna het hele land door te stalken en zielig bij het draadje te staan als ik niks met haar doe. We wandelen dus ook wekelijks wel een keertje, mevrouw vind dit erg gezellig en is al helemaal verkeersmak inmiddels.
Uiteindelijk is het doel eerst om meer grondwerk en het rechtrichten vanaf de grond op te pakken en haar tegen de tijd dat ze daar aantoe is onder het zadel te beleren. In de toekomst hoop ik er een heerlijk veelzijdig recreatief paardje aan te hebben, veel buitenrijden, lekker grondwerken, een keer een dressuurlesje en wie weet ooit een hindernisje :D

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:36

Ik kan me haar volgtopic nog herrineren, wat leuk om te zien hoe ze nu is! Prachtige uitstraling, je ziet echt beide rassen terug in haar <3

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 09:26

Wat een prachtig paardje, jullie zijn een leuk duo. Ik woon in Bulgarije en dacht meteen aan het woord muis (мишка) toen ik je titel zag, grappig dat haar naam daar ooit ook echt op gebaseerd was. Je hebt nu eigenlijk een halve letter uit haar naam gehaald aangezien de ш sh is. Ik vind Miska ook leuk hoor en snap best dat je dat leuker vindt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 09:57

Ach kijk dan! Ik had haar helemaal niet herkend :oo Ze stond met haar mama achter de opvang samen met een andere ijslander en diens veulen, was altijd een mooi gezicht <3

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:40

<3 knapperd

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:55

Wat leuk om foto's van haar te zien. Ze is zo ontzettend leuk <3