Ah, lieve complimenten allemaal! Ik had er 2 gekocht en de ander was als jong paard echt mooier( die heb ik verkocht omdat ik dacht dat Pypsa een betere kinderpony zou worden)
Dus in mijn hoofd blijft Pyps altijd 'de mindere die ik vanwege karakter gehouden heb' , maar nu ze is uitgegroeid lukt het mij steeds beter om dat beeld bij te stellen haha 
Afstamming moet ik even in het paspoort nakijken, ze is van Brenn.
Ik heb haar echt kinderpony 'gemaakt' , ofnouja, dat is nog in het proces. Ze is super leergierig/gevoelig. In het werken volgens het Freestyle Systeem( grondwerk, loswerk en dubbele lange lijnen) was ze zo gevoelig, echt super fijn voor mij, maar dat was met beleren onder het zadel wel een ding. Ze is 3 keer heel hard gaan rennen, ogenschijnlijk uit het niks, maar dan was haar emmer gewoon vol. Dat was afgelopen januari, ik ben nu een half jaar heel veel bezig geweest met haar laten werken door veel verschillende mensen.
En nu is ze onder het zadel eigenlijk bomproof en door een onzekere ruiter te rijden. Maar daar heb ik echt veel werk in zitten met grondwerk/schriktraining/per week 5 verschillende stagiaires op een opstapkruk laten springen en hangen
.
Ik moest vooral heel veel generaliseren. Ik ben Dravers gewend, daarbij doe je iets 2 keer en dan zit het erin. Bij deze zei ik een jaar lang tegen mijn moeder: ' Dit word misschien geen kinderpony hoor' en ineens: is alles wat ik al een tijd uitleg gevallen en is het oké.
Ik weet niet of zij meer geleerd heeft, of ik
.
Aan de hand is ze trouwens te poetsen en te wandelen door mijn 2 jarige dochter. Dus ook hier ben ik misschien weer 'te hard' voor haar, want ze doet het voor een 5 jarige( die tussendoor ook een veulen heeft gehad) best braaf, maar het moet braver haha 
Haar dochter is pittiger, dus ben benieuwd hoe die het gaat doen
Wat betreft het crossbos: het was inderdaad ons doel om juist iedereen er te kunnen laten werken. Dus of je nou aan de hand, onder het zadel of voor de kar wilde. Dat past ook bij ons en ons type klant.
Volgens mij is de bodem repac, wegendoek en dan zand? Ik ben bij een crossterein in Heerjansdam gaan kijken en daar grvraagd hoe ze het hadden gedaan, maar ben t alweer vergeten haha.
Berggeit