Ten eerste was een vriendin van mij in een creatieve bui, dus had ze blackfoto's gemaakt van mijn normale foto's. Superleuk natuurlijk en ook leuk om weer op bepaalde momenten terug te kijken.

Op 17 mei deed ik met Ivy mee aan het Curio Concours dat bij ons werd georganiseerd op stal. Ik ga daar nog een apart topic van maken met allerlei foto's en filmpjes, maar ik vond er al een aantal die ik te leuk vond om niet te delen.
We hadden voor de allereerste keer meegedaan in de B-categorie en wonder boven wonder eindigden we meteen al op een tweede plaats. Ik was daar zo verbaasd over dat ik het amper kon geloven, maar natuurlijk wel superblij was.

Nou ja goed, daarover dus later meer.
Terwijl ik op vakantie was, had ik mijn enkel gekneusd, maar dat hield me natuurlijk niet tegen om wel te rijden. Dat betekende wel dat dat allemaal wat minder serieus was, dus tijdens het uitstappen in de buitenbak lekker in de plassen gespeeld. Ze was hartstikke lief en we vermaakten ons prima
Verder lesten we natuurlijk gewoon weer door en wie herkent niet de bezwete lesselfies (of zijn jullie wel normaal

Tot slot moet ik natuurlijk Shan ook niet vergeten. De persoon die mij helpt wilde graag wat meer leren over grondwerk, daarom hadden ze samen bij mijn instructrice een les gepland. Dat ging heel erg goed en ze hebben allebei veel geleerd.
We begonnen met commotie creëren om hem te leren dat wij, als we een ontspannen houding hebben, niets van hem willen. Mijn instructrice deed eerst voor hoe je met ritme heen en weer beweegt met je stick. Daarna ging mijn 'andere instructrice' verder. Eerst aan de linkerkant van hem met de rechterhand en daarna aan de rechterkant van hem met de linkerhand. We stopten pas als hij signalen van ontspanning liet zien. Hij was een beetje alert en gespannen hierbij. Hij was niet super bang ofzo, maar hij was nog niet zo zelfverzekerd. Hij draaide heel veel met zijn oren, maar hij knipperde helemaal niet en zijn mond was helemaal stil. Na een tijdje begon hij wel te knipperen. Zijn oren werden een beetje rustiger. Hij kon steeds meer aan iets anders denken. Bij hem moeten we heel erg letten op subtiele signalen die hij geeft. Heel interessant!

Daarna hebben we hem over zijn hele lijf geaaid met de stick. Het touwtje hing daarbij een beetje los en dat was ook de bedoeling. We begonnen aan de rechterkant, bij zijn schoft, want dat voelt vaak veilig voor paarden. Dat is namelijk ook de plek waar ze elkaar groomen. Daarna over de rug naar zijn billen en zijn achterbeen.

Later in de les hebben we de friendly game nog verder uitgebreid en zijn we ook aan de slag gegaan met de porcupine game en de driving game. Heel fijne herhaling voor mij en voor mijn 'andere instructrice' heel erg leerzaam. Daarvan kunnen we nu weer profiteren in onze verdere training.
Bedankt voor het kijken en tips en reacties zijn natuurlijk altijd welkom!