Januari 2021 aangekocht als dit lelijke eendje. 3,5 jarige, net zadelmak, kon eigenlijk nog niks haha. Gekocht met het idee hem verder door te rijden en datzelfde jaar weer te verkopen. Dat laatste is niet helemaal gelukt haha.

De eerste weken (zeg maar gerust maanden :’) ) dacht ik echt “waarom heb ik dit paard gekocht”. Het was echt bloed, zweet en tranen met hem, maar hoe trotser ik ben hem uiteindelijk op te hebben kunnen leiden naar een fijn allround sportpaard. Kwam als net zadelmakke bij mij en uiteindelijk verkocht op 1.25m niveau, L1 dressuur en succesvol uitgebracht in de Hunter Equitation.

Moortje is een paard met voldoende bloed, energie en looplust, wat het in het begin echt lastig maakte met m. Veel longeren, dressuurwerk en balkjes in het begin. In april zijn we wat begonnen met springen, dat pakte hij echt heel simpel op en toonde echt kwaliteit.
In april ook voor het eerst naar het bos geweest, zo braaf! Daarna hebben we wekelijks wel in het bos gereden!

Juni 2021 tijd voor onze eerste dressuurwedstrijd. Dat was nogal survivalen haha. Losrijterrein stond ie al recht overeind op z’n achterbenen, maar hey meters maken op vreemd terrein kun je thuis niet.
Juli 2021 eerste keer oefenspringen, wat hij echt super deed. Twee vingers in de neus sprong hij zo dat parcours rond. Tijd voor zijn BB debuut dus!

Na wat concoursen heeft hij natuurlijk de tijd gekregen om alles te verwerken en even vakantie te houden. Blijft een jong paard natuurlijk

Dat winterseizoen heeft hij redelijk rustig aan mogen doen en hebben we hem in de lente weer opgepakt. Hij is in april weer mee geweest op dressuurwedstrijd en de maanden die volgde is hij weer wat mee geweest op concours, want begin juli mocht hij mee naar Sentower. Eerste keer een halve week mee op concours en meerdere proeven lopen, dus spannend hoe dat zou gaan. Geloof t of niet, dit vond hij fantastisch! Hij voelde zich daar echt de koning haha. Hij sprong fantastisch en was de laatste dag geplaatst.

September 2022 was zijn Hunter debuut in Lier. Nooit geoefend, dus geen idee hoe hij dat zou doen. Super fijn kunnen rijden, hij vond deze afwisseling super leuk. 2x tweede geworden en 1x vierde, wat betekende dat we “reserve champion” waren! Zo jammer dat er daarna geen wedstrijden meer zijn geweest, die hadden we graag nog een aantal mee willen doen!

Tussendoor nog veel wedstrijden gereden waar hij vaak in de prijzen viel. In januari 2024 werd hij nog 4e van de 94 bij de Damburg. Februari mocht hij weer mee naar Sentower waar hij 2 dagen prijs had en heel veel ervaring op heeft gedaan. Geslaagde week dus!

Na die drukke periode kreeg hij weer even vakantie. Daar genoot hij enorm van. Ik vond hem regelmatig zo aan in de paddock :’)

Na zijn vakantie weer een paar keer mee geweest op dressuurwedstrijd en ook zijn L1 debuut gemaakt. Outdoor Geldrop werden we tweede.

Augustus 2023 toch maar eens laten vallen dat het misschien tijd werd om hem te verkopen. Niet omdat ik hem weg wou doen, maar de insteek was hem ooit wel te verkopen en het zou nu wel een mooie tijd zijn om iemand anders blij te maken. Zodoende door mensen laten keuren: “Hij heeft een hartruis, wist je dat?” Uh nee, hoe dan? Nooit wat aan hem gemerkt en bij de aankoop had hij die niet. Even een tegenvaller dit. Direct een afspraak gemaakt bij de kliniek in Utrecht, want hoe erg is die? Daar konden we gelukkig een week later al terecht en na meerdere onderzoeken gelukkig wat meer duidelijkheid: hartruis graad 4/6. Oei dacht ik, die moet de wei op. Viel gelukkig erg mee, tijdens het bewegingsonderzoek had hij nergens last van en herstelde hij na inspanning ook weer goed. Voor een jaar dus sowieso groen licht om gewoon op concours te kunnen en over een jaar weer controle of er niks verslechterd. Dat viel dus gelukkig mee en het allerbelangrijkste: hij heeft nergens last van.

December zijn er mensen komen kijken die er weg van waren en hem graag wilde hebben. Uiteindelijk is hij januari 2024 verkocht naar China. Hij gaat daar iemand heel erg blij maken en een meisje meters laten maken op laag niveau