Penny's, ze blijven bijzonder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 09:55

Geen idee of dit hier thuis hoort.

Sinds gisteren heb ik tiktok aangemaakt. Aangezien ik al wat ouder ben, heb ik lang getwijfeld om dit te doen. Afijn, bij het zoeken naar bekenden kwam ik de dochter tegen van mijn laatste pensionhoudster. Ze zal nu ongeveer 12 jaar oud zijn en het is alweer zo'n 5 jaar geleden dat ik daar stond. Toen ik haar foto's en filmpjes bekeek kwam ik tot mijn schrik een foto tegen van mijn, inmiddels overleden, paard tegen. Nu vind ik het op zich al wat bijzonder dat ze een foto plaatst van een paard wat niet van haar is, maar waar ik meer moeite mee had was dat ze in het verhaal wat erbij stond deed overkomen dat het haar paard was. Ik heb haar hier wel even op aangesproken. Aangezien ze eerst niet door had wie ik ben, bleef ze volhouden dat het haar paard was. Zelfs toen ik zei dat ze maar even op mijn tiktok moest kijken bleef ze ontkennen. Toen ze besefte wie ik was zei ze ineens dat het een paard was wat bij hun in pension staat. Nu weet ik dat haar ouders al een paar jaar geleden gestopt zijn met pensionpaarden. Ik zei dat het 100% mijn paard was en dat ik deze uit duizenden herken. Ik moest er stiekum wel om lachen, tenslotte ben ik zelf ook ooit zo'n penny geweest.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:52

Weetje,laat haar lekker in haar fantasie. Vroeger dacht ik er ook zo over hoor, waarom moet je tegen iemand zeggen dat een paard van jou is terwijl dat niet zo is? Zijn zelfs wat mensen die nog ouder zijn dan zij die dat doen ( status willen hebben )?

Als ik nu zoiets zie van een volwassen persoon denk ik dat ik het vooral zielig vind. Voor een kind, tsja lekker verder fantaseren.

ZenVacu
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-03-24

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:54

Het is begrijpelijk dat je gemengde gevoelens hebt over het zien van je paard op iemand anders zijn profiel, zeker als er onjuiste claims worden gemaakt over het eigendom.

Het is goed dat je de situatie met een lichte en begripvolle houding hebt benaderd. Jouw reactie laat een groot hart zien, met begrip voor de jeugdige fantasie en vergissingen die we allemaal wel eens maken. Het feit dat je erom kunt lachen en het ziet als een herinnering aan je eigen jeugd, spreekt van je vermogen om de situatie vanuit een positief perspectief te bekijken.

Mocht je je nog steeds een beetje ongemakkelijk voelen bij de situatie, zou je misschien een vriendelijk en ondersteunend gesprek kunnen voeren met de dochter van je voormalige pensionhoudster. Je kunt haar vertellen hoeveel je paard voor je betekende en misschien zelfs wat mooie verhalen of herinneringen delen. Op die manier kan het een gelegenheid worden om te verbinden over de liefde voor paarden, terwijl je ook het belang van eerlijkheid en respect voor de herinneringen van anderen benadrukt.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 12:34

Cinnepin schreef:
Weetje,laat haar lekker in haar fantasie. Vroeger dacht ik er ook zo over hoor, waarom moet je tegen iemand zeggen dat een paard van jou is terwijl dat niet zo is? Zijn zelfs wat mensen die nog ouder zijn dan zij die dat doen ( status willen hebben )?

Als ik nu zoiets zie van een volwassen persoon denk ik dat ik het vooral zielig vind. Voor een kind, tsja lekker verder fantaseren.



Normaal had ik er ook niets van gezegd maar aangezien dit paard niet meer leeft vond ik het niet zo netjes. Zij wist ook dat hij niet meer leeft.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 12:37

ZenVacu schreef:
Het is begrijpelijk dat je gemengde gevoelens hebt over het zien van je paard op iemand anders zijn profiel, zeker als er onjuiste claims worden gemaakt over het eigendom.

Het is goed dat je de situatie met een lichte en begripvolle houding hebt benaderd. Jouw reactie laat een groot hart zien, met begrip voor de jeugdige fantasie en vergissingen die we allemaal wel eens maken. Het feit dat je erom kunt lachen en het ziet als een herinnering aan je eigen jeugd, spreekt van je vermogen om de situatie vanuit een positief perspectief te bekijken.

Mocht je je nog steeds een beetje ongemakkelijk voelen bij de situatie, zou je misschien een vriendelijk en ondersteunend gesprek kunnen voeren met de dochter van je voormalige pensionhoudster. Je kunt haar vertellen hoeveel je paard voor je betekende en misschien zelfs wat mooie verhalen of herinneringen delen. Op die manier kan het een gelegenheid worden om te verbinden over de liefde voor paarden, terwijl je ook het belang van eerlijkheid en respect voor de herinneringen van anderen benadrukt.


Dank je wel voor dit lieve bericht. Ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft en volgende keer in ieder geval niet meer liegt. Zeker niet als ze overduidelijk op een leugentje betrapt wordt.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:42

Dreamboy schreef:
ZenVacu schreef:
Het is begrijpelijk dat je gemengde gevoelens hebt over het zien van je paard op iemand anders zijn profiel, zeker als er onjuiste claims worden gemaakt over het eigendom.

Het is goed dat je de situatie met een lichte en begripvolle houding hebt benaderd. Jouw reactie laat een groot hart zien, met begrip voor de jeugdige fantasie en vergissingen die we allemaal wel eens maken. Het feit dat je erom kunt lachen en het ziet als een herinnering aan je eigen jeugd, spreekt van je vermogen om de situatie vanuit een positief perspectief te bekijken.

Mocht je je nog steeds een beetje ongemakkelijk voelen bij de situatie, zou je misschien een vriendelijk en ondersteunend gesprek kunnen voeren met de dochter van je voormalige pensionhoudster. Je kunt haar vertellen hoeveel je paard voor je betekende en misschien zelfs wat mooie verhalen of herinneringen delen. Op die manier kan het een gelegenheid worden om te verbinden over de liefde voor paarden, terwijl je ook het belang van eerlijkheid en respect voor de herinneringen van anderen benadrukt.


Dank je wel voor dit lieve bericht. Ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft en volgende keer in ieder geval niet meer liegt. Zeker niet als ze overduidelijk op een leugentje betrapt wordt.


Zeker een lieve toepassing van chatGPT :+ :Y)

Maar inderdaad, vervelend gevoel maar ja kinderen hebben onderontwikkelde hersens... Ik schaam me ook dood als ik terugdenk aan de dingen die ik deed toen ik jong was, denkende anoniem te zijn...

Furst
Berichten: 607
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:57

Ik zou hier echt niet mee kunnen lachen, amai. := Zulke dingen heb ik nooit gedaan of gehad als kind, maar mocht dat mijn paard of overleden paard zijn.. Ik zou er echt geschokt van zijn. Vind het al onbeleefd als volwassen mensen ongevraagd foto's nemen van mijn paarden als ik op 3 meter afstand van ze sta :')

Ik denk in jouw situatie, had ik naar de ouders gegaan. Maar ben misschien heel overdreven nu :')

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:01

Vroega waren er websites, insta's en facebook pagina's waar mijn paard gebruikt werd voor een manege spelletje. En dan hele verhalen erbij dat hij nket te rijden is en levensgevaarlijk. Daar heb ik ook altijd een stokje voor gestoken.

Dat jij je hier ongemakkelijk bij boelt snap ik helemaal en is ook terecht denk ik.

Heeft ze de content verwijderd inmiddels?

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 13:25

@furst, ik weet niet hoe jong jij bent maar in mijn jeugd was er nog geen social media. Ik heb vroeger op vakantie ook foto's gemaakt van vreemde paarden en in mijn fantasie of spel waren ze dan van mij.
@peelie, nee ze heeft het niet verwijderd en dat hoeft ook niet. Het zou anders geweest zijn als het een wildvreemde geweest zou zijn denk ik. Ik voel me ook wel een beetje vereerd dat mijn paard blijkbaar zoveel indruk op haar heeft gemaakt. Er stonden destijds meerdere paarden dus daar had ze er ook een van kunnen kiezen. Ik ga het niet groter maken dan het is. Ik denk dat het voor nu genoeg is dat haar volgers mijn berichtjes ook kunnen lezen en dus weten dat het paard niet van haar is.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:32

Heb ik ook eens meegemaakt en heb toen toch stevig op mijn tanden gebeten.

Toen ik mijn paard als verzorgpaard aanbood, reageerde meisje nr 1, maar afspreken lukte niet en communicatie ging erg traag van haar kant. Na 2 weken opgegeven, een hele zomervakantie ging daarna over, opeens weer bericht begin september of ze nog kon komen kijken (na 2 maanden complete stilte!!!). Niet meer op gereageerd.

Uiteindelijk na paar maanden weer poging gedaan om verzorger te scoren, een ander meisje gevonden, nr 2. Zit ik op zaterdagavond op de bank film te kijken, krijg ik opeens een berichtje van dat eerste meisje, of ik wist dat mijn paard op tiktok stond terwijl er een onbekende mee reed...


Effectief, er reed iemand vreemd op mijn paard, wat tegen de afspraken met verzorger was (ik had ook duidelijk gezegd uit te kijken met socials, geen stalgenoten op achtergrond te filmen oa.), maar ik zag het al van mijlen aankomen dat nr 1 wilde stoken tegen nr 2. Dus heb zo koeltjes mogelijk nr 1 geantwoord dat ze bedankt werd maar dat ik het wel zelf zou afhandelen, waarop nr 1 er nog een schepje bovenop deed dat er met 2 tegelijk werd gereden en dat hij niet goed behandeld werd etc. Ik kan je vertellen dat ik flink pissed was. Op nr 1, die dacht dat ik hier wel in zou trappen, en nr 2, die zo stom was van dat online te zetten. Blijkbaar kende nr 1 ons jongste stalgenootje, en konden ze nr 2 niet uitstaan.

En ok, net zoals bij jouw situatie TS, er gaat niemand dood van en is geen 'effectieve' schade maar toch houd je hier een naar gevoel aan over. Hopelijk heeft ze haar lesje geleerd.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:48

IngeK schreef:
Dreamboy schreef:
Dank je wel voor dit lieve bericht. Ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft en volgende keer in ieder geval niet meer liegt. Zeker niet als ze overduidelijk op een leugentje betrapt wordt.


Zeker een lieve toepassing van chatGPT :+ :Y)

Maar inderdaad, vervelend gevoel maar ja kinderen hebben onderontwikkelde hersens... Ik schaam me ook dood als ik terugdenk aan de dingen die ik deed toen ik jong was, denkende anoniem te zijn...



Haha, ja we moesten er allemaal ( ik in iedergeval ) even aan wennen, maar Ai is vrij makkelijk te herkennen als je zonder aanpassingen de tekst overneemt.

Tsja , penny's ....
Ik verzamelde ansichtkaarten van paarden en die gaf ik een naam ....
Het lijkt me helemaal prima dat je haar erop aangesproken hebt. Het is niets onschuldig, fantaseren hoort erbij, maar ze krijgt er niets van om vriendelijk even met de neus op de feiten gedrukt te worden.
Haar vragen om het weg te halen, lijkt me ook een redelijk verzoek.

Furst
Berichten: 607
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:50

Dreamboy schreef:
@furst, ik weet niet hoe jong jij bent maar in mijn jeugd was er nog geen social media. Ik heb vroeger op vakantie ook foto's gemaakt van vreemde paarden en in mijn fantasie of spel waren ze dan van mij.


Ik word 27 dit jaar. In mijn jonge jaren had ik een paardenboek voor kinderen met getekende paarden in en ik deed alles met imaginery paarden :') Maar heb nooit foto's gemaakt ofzo. Dit doe ik tegenwoordig enkel nog met toestemming. Geen idee waarom. Om thuis te laten zien ofzo. Doe er verder niets mee :')

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:26

Ik had vroeger een account bij zo'n klik paardenspel, met een héél profiel van paarden foto's die van 'mij' waren, niet dus. Hoort erbij in die pennyfase denk ik

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:34

Anouk_H schreef:
Ik had vroeger een account bij zo'n klik paardenspel [...]
Horse-nation? *D

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:53

Westhof schreef:
Anouk_H schreef:
Ik had vroeger een account bij zo'n klik paardenspel [...]
Horse-nation? *D

Daar stond die van mij dus o a. Op :')

sevenofnine

Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:54

Ik en de mede-penny's maakten zo'n msn groep spelletjes waar we met foto's van het internet paarden 'profielen' gingen maken en die dan in stalletjes gingen zetten. Ik ben zo blij dat al die msn groepen niet meer bestaan... Laat het composteren :')

Als volwassene kan ik beter begrijpen dat dat niet ok was. Gelukkig zag het er allemaal heel kinderachtig uit toen.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 15:47

Eleeke schreef:
IngeK schreef:


Dank je wel voor dit lieve bericht. Ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft en volgende keer in ieder geval niet meer liegt. Zeker niet als ze overduidelijk op een leugentje betrapt wordt.


Zeker een lieve toepassing van chatGPT :+ :Y)

Maar inderdaad, vervelend gevoel maar ja kinderen hebben onderontwikkelde hersens... Ik schaam me ook dood als ik terugdenk aan de dingen die ik deed toen ik jong was, denkende anoniem te zijn...



Haha, ja we moesten er allemaal ( ik in iedergeval ) even aan wennen, maar Ai is vrij makkelijk te herkennen als je zonder aanpassingen de tekst overneemt.

Tsja , penny's ....
Ik verzamelde ansichtkaarten van paarden en die gaf ik een naam ....
Het lijkt me helemaal prima dat je haar erop aangesproken hebt. Het is niets onschuldig, fantaseren hoort erbij, maar ze krijgt er niets van om vriendelijk even met de neus op de feiten gedrukt te worden.
Haar vragen om het weg te halen, lijkt me ook een redelijk verzoek.[/quote]

Kaarten verzamelen en namen geven deed ik ook. Ik had in mijn fantasie een hele grote manege haha. En ook had ik foto's van andermans paarden. Maar er was nog geen internet dus die foto's in mijn plakboek kwam verder niemand te zien, behalve mijn tevens paardengekke vriendinnetje.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 15:49

foxy80 schreef:
Heb ik ook eens meegemaakt en heb toen toch stevig op mijn tanden gebeten.

Toen ik mijn paard als verzorgpaard aanbood, reageerde meisje nr 1, maar afspreken lukte niet en communicatie ging erg traag van haar kant. Na 2 weken opgegeven, een hele zomervakantie ging daarna over, opeens weer bericht begin september of ze nog kon komen kijken (na 2 maanden complete stilte!!!). Niet meer op gereageerd.

Uiteindelijk na paar maanden weer poging gedaan om verzorger te scoren, een ander meisje gevonden, nr 2. Zit ik op zaterdagavond op de bank film te kijken, krijg ik opeens een berichtje van dat eerste meisje, of ik wist dat mijn paard op tiktok stond terwijl er een onbekende mee reed...


Effectief, er reed iemand vreemd op mijn paard, wat tegen de afspraken met verzorger was (ik had ook duidelijk gezegd uit te kijken met socials, geen stalgenoten op achtergrond te filmen oa.), maar ik zag het al van mijlen aankomen dat nr 1 wilde stoken tegen nr 2. Dus heb zo koeltjes mogelijk nr 1 geantwoord dat ze bedankt werd maar dat ik het wel zelf zou afhandelen, waarop nr 1 er nog een schepje bovenop deed dat er met 2 tegelijk werd gereden en dat hij niet goed behandeld werd etc. Ik kan je vertellen dat ik flink pissed was. Op nr 1, die dacht dat ik hier wel in zou trappen, en nr 2, die zo stom was van dat online te zetten. Blijkbaar kende nr 1 ons jongste stalgenootje, en konden ze nr 2 niet uitstaan.

En ok, net zoals bij jouw situatie TS, er gaat niemand dood van en is geen 'effectieve' schade maar toch houd je hier een naar gevoel aan over. Hopelijk heeft ze haar lesje geleerd.

Dit is wel heel heftig en daar zou ik absoluut ook niet blij mee zijn. Ik heb ooit eens via via moeten horen dat mijn paard de paddock uit gesprongen was en iemand hem van de weg geplukt heeft. Dat heeft de pensioneigenaresse toen flink geweten. Ik was zo kwaad dat zij me daar niets van verteld had. Voor nu laat ik het erbij, mocht het weer gebeuren dan zal ik haar moeder er op aanspreken.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:56

Westhof schreef:
Anouk_H schreef:
Ik had vroeger een account bij zo'n klik paardenspel [...]
Horse-nation? *D

Same :') en dan zocht je op google 'Arabische zwarte hengst, Friese hengst, fjord hengst' en dan waren dat 'jouw' paarden op je profiel.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:38

Op zo'n paardenspel ben ik mijn paard ook wel eens tegen gekomen.
Vriendelijk verzocht hem eraf te halen en zo niet zou ik even persoonlijk ervoor zorgen dat het wel ging gebeuren.
Hij was er zo af.

Ik zou er echt niet blij van worden.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 17:47

Ik begin nu toch wel een beetje geirriteerd te raken. Ondanks dat ik gezegd heb dat ze de foto mag laten staan, blijft ze zeggen dat het een ander paard is, terwijl ik 2000% zeker weet dat het mijn paard is op die foto. Ze wil duidelijk geen gezichtsverlies lijden. Misschien toch haar moeder er maar op aanspreken.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 17:54

Afbeelding
Afbeelding

Oordeel zelf. Tussen de 1e en 2e foto zit twee jaar dus op de 2e foto is hij wat forser. De 1e foto was in de opfok, de 2e dus bij hun in pension. Als je goed kijkt zie je zelfs op zijn rechter achterbeenkogel nog een onregelmatigheid. Een littekentje wat hij heeft opgelopen in de opfok. De tweede foto heeft zij dus gebruikt.

Nienke1979
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-03-24

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:05

Dan zou ik idd haar moeder hierop aanspreken

Met 1 blik kun je al zeggen dat dat hetzelfde paard is

En penny zijn we allemaal geweest met onze eigen bijzondere acties daarbij haha
Maar dit behoort wel tot 1 van de acties die op het randje zitten laat staan als de penny in kwestie er niet op aanspreekbaar is

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:11

Ik zou me er niet al te druk om maken. Laat het gaan.
Het is een 12 jarig meisje. Die doen soms dingen nog niet al te handig.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 18:13

Kelan schreef:
Ik zou me er niet al te druk om maken. Laat het gaan.
Het is een 12 jarig meisje. Die doen soms dingen nog niet al te handig.


Dus ze mag niet op haar leugens aangesproken worden? Een fout maken is oke, maar toegeven dat je een fout maakt moeten ze ook leren.