Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cinnepin schreef:Weetje,laat haar lekker in haar fantasie. Vroeger dacht ik er ook zo over hoor, waarom moet je tegen iemand zeggen dat een paard van jou is terwijl dat niet zo is? Zijn zelfs wat mensen die nog ouder zijn dan zij die dat doen ( status willen hebben )?
Als ik nu zoiets zie van een volwassen persoon denk ik dat ik het vooral zielig vind. Voor een kind, tsja lekker verder fantaseren.
ZenVacu schreef:Het is begrijpelijk dat je gemengde gevoelens hebt over het zien van je paard op iemand anders zijn profiel, zeker als er onjuiste claims worden gemaakt over het eigendom.
Het is goed dat je de situatie met een lichte en begripvolle houding hebt benaderd. Jouw reactie laat een groot hart zien, met begrip voor de jeugdige fantasie en vergissingen die we allemaal wel eens maken. Het feit dat je erom kunt lachen en het ziet als een herinnering aan je eigen jeugd, spreekt van je vermogen om de situatie vanuit een positief perspectief te bekijken.
Mocht je je nog steeds een beetje ongemakkelijk voelen bij de situatie, zou je misschien een vriendelijk en ondersteunend gesprek kunnen voeren met de dochter van je voormalige pensionhoudster. Je kunt haar vertellen hoeveel je paard voor je betekende en misschien zelfs wat mooie verhalen of herinneringen delen. Op die manier kan het een gelegenheid worden om te verbinden over de liefde voor paarden, terwijl je ook het belang van eerlijkheid en respect voor de herinneringen van anderen benadrukt.
Dreamboy schreef:ZenVacu schreef:Het is begrijpelijk dat je gemengde gevoelens hebt over het zien van je paard op iemand anders zijn profiel, zeker als er onjuiste claims worden gemaakt over het eigendom.
Het is goed dat je de situatie met een lichte en begripvolle houding hebt benaderd. Jouw reactie laat een groot hart zien, met begrip voor de jeugdige fantasie en vergissingen die we allemaal wel eens maken. Het feit dat je erom kunt lachen en het ziet als een herinnering aan je eigen jeugd, spreekt van je vermogen om de situatie vanuit een positief perspectief te bekijken.
Mocht je je nog steeds een beetje ongemakkelijk voelen bij de situatie, zou je misschien een vriendelijk en ondersteunend gesprek kunnen voeren met de dochter van je voormalige pensionhoudster. Je kunt haar vertellen hoeveel je paard voor je betekende en misschien zelfs wat mooie verhalen of herinneringen delen. Op die manier kan het een gelegenheid worden om te verbinden over de liefde voor paarden, terwijl je ook het belang van eerlijkheid en respect voor de herinneringen van anderen benadrukt.
Dank je wel voor dit lieve bericht. Ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft en volgende keer in ieder geval niet meer liegt. Zeker niet als ze overduidelijk op een leugentje betrapt wordt.
IngeK schreef:Dreamboy schreef:Dank je wel voor dit lieve bericht. Ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft en volgende keer in ieder geval niet meer liegt. Zeker niet als ze overduidelijk op een leugentje betrapt wordt.
Zeker een lieve toepassing van chatGPT![]()
![]()
Maar inderdaad, vervelend gevoel maar ja kinderen hebben onderontwikkelde hersens... Ik schaam me ook dood als ik terugdenk aan de dingen die ik deed toen ik jong was, denkende anoniem te zijn...
Dreamboy schreef:@furst, ik weet niet hoe jong jij bent maar in mijn jeugd was er nog geen social media. Ik heb vroeger op vakantie ook foto's gemaakt van vreemde paarden en in mijn fantasie of spel waren ze dan van mij.
Eleeke schreef:IngeK schreef:
Dank je wel voor dit lieve bericht. Ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft en volgende keer in ieder geval niet meer liegt. Zeker niet als ze overduidelijk op een leugentje betrapt wordt.
Zeker een lieve toepassing van chatGPT![]()
![]()
Maar inderdaad, vervelend gevoel maar ja kinderen hebben onderontwikkelde hersens... Ik schaam me ook dood als ik terugdenk aan de dingen die ik deed toen ik jong was, denkende anoniem te zijn...
foxy80 schreef:Heb ik ook eens meegemaakt en heb toen toch stevig op mijn tanden gebeten.
Toen ik mijn paard als verzorgpaard aanbood, reageerde meisje nr 1, maar afspreken lukte niet en communicatie ging erg traag van haar kant. Na 2 weken opgegeven, een hele zomervakantie ging daarna over, opeens weer bericht begin september of ze nog kon komen kijken (na 2 maanden complete stilte!!!). Niet meer op gereageerd.
Uiteindelijk na paar maanden weer poging gedaan om verzorger te scoren, een ander meisje gevonden, nr 2. Zit ik op zaterdagavond op de bank film te kijken, krijg ik opeens een berichtje van dat eerste meisje, of ik wist dat mijn paard op tiktok stond terwijl er een onbekende mee reed...
Effectief, er reed iemand vreemd op mijn paard, wat tegen de afspraken met verzorger was (ik had ook duidelijk gezegd uit te kijken met socials, geen stalgenoten op achtergrond te filmen oa.), maar ik zag het al van mijlen aankomen dat nr 1 wilde stoken tegen nr 2. Dus heb zo koeltjes mogelijk nr 1 geantwoord dat ze bedankt werd maar dat ik het wel zelf zou afhandelen, waarop nr 1 er nog een schepje bovenop deed dat er met 2 tegelijk werd gereden en dat hij niet goed behandeld werd etc. Ik kan je vertellen dat ik flink pissed was. Op nr 1, die dacht dat ik hier wel in zou trappen, en nr 2, die zo stom was van dat online te zetten. Blijkbaar kende nr 1 ons jongste stalgenootje, en konden ze nr 2 niet uitstaan.
En ok, net zoals bij jouw situatie TS, er gaat niemand dood van en is geen 'effectieve' schade maar toch houd je hier een naar gevoel aan over. Hopelijk heeft ze haar lesje geleerd.
Gebruikers op dit forum: Audesta, BlackClaw, charootje, Goldwynn, inge_romeo, jmvdh, Kcinarual, m9ara, shaddy82, SharonIndezz, Symke, thequeensmum, XladyX en 14 bezoekers