Inmiddels is Heidi alweer 8 jaar bij ons, en is onze gezinssamenstelling flink veranderd. Sinds ongeveer een jaartje moet ik Heidi actief delen met mijn zoontje van intussen 5 jaar.
Zelf spring en cross ik recreatief met haar, loopt ze in de zomer lekker voor de wagen als we met het hele gezin op pad willen en rijd ik graag buiten.
Maar sinds een jaartje rijdt mijn zoontje ook af en toe op haar. En het laatste half jaar heeft meneer de smaak te pakken en wil hij ek weekend zo'n beetje rijden en met haar werken, zoals hij het zelf noemt.
Zo pittig als ze kan zijn met het springen, crossen of aangespannen werk, zo braaf en mak is ze als mijn zoontje erop zit!
Vanmorgen zat ik eens door m'n foto's en filmpjes te scrollen en dacht, zo'n fijn veelzijdig dier, die verdient en topic! Dus bij deze...
1. Zo gaat Heidi met mij door het leven;

2. Of zo...

3.

4.

5. Maar intussen heeft m'n zoontje de smaak ook steeds meer te pakken. Halloween-optocht door het dorp

6. Lekker poetsen...

7. Ringsteken met koningsdag

8. Maar ook zit hij er steeds vaker op om écht met haar te werken
9. Intussen zijn we druk bezig met de balans, dus ook draven en lichtrijden zonder handen (goede been zijn we nu ook aan het oefenen, maar is nog best lastig)
10. En in galop, met 1 hand los
Inmiddels kan hij in stap ook wat figuren rijden, en in draf lukt af en toe een volte of van hand veranderen ook al (dan rijd hij dus los). In de galop klik ik hem voor mijn eigen gevoel altijd nog even vast.
11. Die 2 zijn zo gek op elkaar

12. En nog even Heidi d'r knappe koppie

Intussen bezig met bixie startkaart aanvragen en wedstrijd kleding bij elkaar verzamelen voor de kleine man. Hopelijk in juni hun eerste x bixie starten bij de ponyclub!