Alweer een jaar waarbij ik samen met mijn tinkermerrie Lilly van alles mocht beleven en we veel boskilometers gemaakt hebben. Inmiddels is dit het derde volle jaar samen

In 2021 en 2022 maakten we ook al mooie uitstapjes:
- [RIJ-ITP] Een jaar lang op pad met Lilly
- [RIJ-ITP] 2022, kilometers en uitjes met Lilly
Januari
In januari zijn we vooral op pad geweest in het Drents Friese Wold. Vanaf stal rijden we zo het bos in.

Februari
Begin februari reden we een koeienclinic, aangezien Lilly (melk)koeien behoorlijk eng vindt

Maart
In maart hadden we sneeuw. Stalgenootjes hadden een fotoshoot dus wij hielpen even voor de oortjes

Ook reden we nog een oefenendurance. Dit keer reden we alleen waardoor we nu wel een goede foto met de oortjes naar voren hadden

April
Vanaf stal zijn we met de trailer ook met een kwartiertje bij het Dwingelderveld, dus ook daar zijn we regelmatig te vinden. In april was het hier heel erg nat.

Eind april hadden we een NVVR weekend bij de Alberthoeve in Wateren. Voor ons redelijk thuisgebied, dus besloten om samen met iemand vanaf stal naar de Alberthoeve te rijden. En later de auto’s en trailers op te halen. Aangezien het aan de andere kant van het Drents Friese Wold is, en het natuurlijk erg gezellig is, vermaken we ons prima. En omdat we ons zo vermaakt hebben, heb ik ook weinig foto’s gemaakt.
Mei
Ook in mei rijden we veel thuis rondje en maken we weer een uitstapje naar het Dwingelderveld en de andere kant van het Drents Friese Wold, op naar de Spartelvijver.

Juni
Voor de maanden juni tot en met september maakte ik al een topic. Want zoals al in dat topic gezegd, anders krijg ik alle foto’s niet in het jaaroverzicht

[ITP] Een zomer vol met tinker Lilly
Begin juni maakten een uitstapje naar de Lemelerberg, met een route dwars over de Archemerberg. Fantastisch.

Het laatste weekend van juni gingen we weer op pad met de NVVR, dit maal het ALV weekend in Laag Soeren. De Veluwezoom is ook altijd prachtig.

Juli
Juli was relatief rustig. Begin juli hadden we een trek clinic op stal (foto staat in het andere topic). Verder was ik zelf op vakantie waardoor Lilly lekker vakantie had. Eenmaal weer thuis maakten we weer een rondje over het Dwingelderveld.
Augustus
In augustus zijn we volop in eigen gebied op pad. We ontdekken het andere gebied in de buurt van stal, het Leggelderveld, en we maken in Diever tussen een fotopuzzelrit een stop om bij te tanken.

Eind augustus hadden weer een NVVR weekend, dit keer kamperen in Schoonloo. Aangezien de boswachterijen hier vrij ruiteren zijn, was het af en toe een uitdaging om een goed pad te vinden, maar we hebben ons weer goed vermaakt.

September
En toen was het september, de maand dat we op trektocht gingen. Dat betekende begin september nog twee weekenden veel kilometers maken. We gingen een dagje naar het Holtingerveld waar de heide prachtig in bloei stond.

En na een hele poos van voorbereiding.. zadeltassen vinden en passend maken, proefrijden met de tassen, routes uitzoeken, bepakking zo licht mogelijk krijgen, kilometers opbouwen voor ons beide... was het eindelijk zover, op trektocht over de Veluwe! Een fantastische ervaring met een beetje spannende avond, maar wat hebben we genoten

Oktober
Oktober was een rustige maand. We maakten thuis rustige ritjes en eind van de maand gingen we nog eens naar het Holtingerveld. En natuurlijk even op de foto bij het Hunebed

November
In november gingen we nog een keer naar de Lemelerberg waar het weer een fijn rondje was.

Ook besloot ik het bos bij Hooghalen te gaan ontdekken. Dit was een behoorlijk uitdaging. Het was ontzettend nat, paden die niet bestonden, dwars door de bush bush. Maar dappere Lilly doet haar best en samen vinden we uiteindelijk weer een goed pad en komen we terug bij de trailer. Knappe pony

December
En in december hebben we weer sneeuw!

Verder is de maand rustig. Door alle regen ligt het bos er al een poos slecht bij. In combinatie met werkzaamheden in het bos en groot materieel worden de paden er helaas niet beter van. Daarom afgelopen weekend nog een keertje naar Dwingeloo. Hier hebben we heerlijk grotendeels grote voeten gehouden.
http://boktimg.nl/img/m/8sxDqO.jpg
Aankomend weekend gaan we de laatste 7km maken om de 1500km te halen. Het idee begin dit jaar was gemiddeld 100km per maand, dus om de 1500km te halen had ik niet kunnen denken.
Super blij met mijn dappere pony en op naar een nieuw fantastisch jaar met Lilly!