Vandaag is Vic alweer elf jaar bij ons. En inmiddels is het ook wel traditie dat ik elk jaar een jaaroverzicht maak, dus ook die jaar wilde ik niet overslaan.
Da Vinci, roepnaam Vic, is een vijftienjarige ruin van Van Gogh x Kigali x Houston. Het is een heerlijke allrounder, waar ik lekker mee dressuur, spring, cross en op buitenrit ga. Vic heeft mij de afgelopen jaren een hele hoop geleerd en heel veel gebracht. Inmiddels zijn de punten voor de Lichte Tour dressuur binnen, ik hoop ergens in januari of februari mijn PSG-debuut te maken. Daarnaast springen we elke week met veel plezier en pakken we af en toe een wedstrijd mee in het 1.00/1.10m. En soms rijden we een SGW. Helaas viel de enige wedstrijd die ik dit jaar opgegeven had, Lisse, letterlijk in het water. Genoeg gepraat, op naar de foto's

1. We begonnen het jaar goed, met een weekje vakantie op Texel

2. Thuis lekker wat springen

3. Op wedstrijd! Door een domme telfout in de wisselserie, net geen winstpunt, maar wel een leuke foto

4. In maart reden we onze eerste winstpunt in het ZZZ, een maand later volgde de eerste prijs in deze klasse

5. In mei werd ik geopereerd aan mijn kaak. Rijden was er daarom even niet bij, maar er werd goed voor Vic gezorgd. En Vic zorgde goed voor zichzelf op het land

6. In augustus had ik vakantie, tijd voor een paar dagen Veluwe!

7. En een paar weken later een rondje strand

8. Na een gedwongen wedstrijdpauze door mijn operatie en herstel, verschenen we vanaf eind augustus weer in de ring. Deze foto is begin oktober in Soest gemaakt, waar we een mooie winstpunt en prijs reden

9. Na veel te lange tijd weer eens op springwedstrijd, het rondje in de 1.00m wonnen we, in de 1.10m wat foutjes, maar Vic had er zin in en liet weer eens zien over genoeg vermogen te beschikken

10. Blij na twee fijne rondjes

11. Thuis wat rustige sprongetjes maken

12. Om vervolgens weer mee te gaan op wedstrijd

13. Eind november startten we op een mooie locatie in Hillegom. Misschien niet heel slim, want ik had een herfstgriepje te pakken, maar Vic zette z'n beste beentje voor en dat resulteerde in een mooie winstpunt

14.

![Cadeau [&]](https://boktimg.nl/s/cadeau.gif)