Toch weer een auto door de omheining.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 13:15

Ik zal straks een foto plaatsen, ik had een logee dus het was er nog niet van gekomen, excuus (en nu is het mistig, dus ik moet even wachten tot het opklaart)

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 13:35

Liebe schreef:
Ik zou toch zeker geen betonnen muur plaatsten. Stel dat iemand zich doodrijdt tegen jouw muur, kun je daar mee leven?

Er komt geen betonnen muur, daar hebben ze het alleen over gehad omdat bij hen die steeds de omheining moeten repareren, ook de frustratie hoog zit.
Maar hoe mensen rijden, heeft niets met mij te maken of wat daar wel of niet in de bocht staat. Er had ook een boom kunnen staan of een ravijn achter kunnen zitten. En als ze normaal rijden, kunnen ze normaal de bocht nemen. Ze doen het zichzelf aan.

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:48

Oplichtende matrix bord u rijdt te hard of pas op gevaarlijke bocht.. snelheidsbord met 20 km per uur ervoor.

Enige waar minder snel wat doorheen gaat is een vangrail denk ik.

Gaby_Shaggy
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:51

Zie het als een teken om te stoppen met prikkeldraad als paardenomheining te gebruiken. Als je paard daar met zijn beentjes in vast komt te zitten kan je hem wegbrengen. Het is (in NL) zelfs verboden om prikkeldraad te gebruiken als omheining, juist vanwege de ernst van de verwondingen die een paard kan oplopen. Schapengaas is trouwens ook niet aangeraden..

Als je de omheining op een paardvriendelijke manier aangepast hebt raad ik je aan om met de gemeente in overleg te gaan om zo een rood-wit reflecterende strip te plaatsen in de gehele bocht op die ijzeren constructie of misschien zelfs een stuk vangrail. Succes!

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:15

Gaby, er is geen verbod in NL volgens mij, wel een petitie, voorstel enz.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 15:11

Gaby_Shaggy schreef:
Zie het als een teken om te stoppen met prikkeldraad als paardenomheining te gebruiken. Als je paard daar met zijn beentjes in vast komt te zitten kan je hem wegbrengen. Het is (in NL) zelfs verboden om prikkeldraad te gebruiken als omheining, juist vanwege de ernst van de verwondingen die een paard kan oplopen. Schapengaas is trouwens ook niet aangeraden..

Als je de omheining op een paardvriendelijke manier aangepast hebt raad ik je aan om met de gemeente in overleg te gaan om zo een rood-wit reflecterende strip te plaatsen in de gehele bocht op die ijzeren constructie of misschien zelfs een stuk vangrail. Succes!

1 Ik ben niet degene die de omheining heeft aangelegd en kan er ook niets aan veranderen. Ik huur de boel. De omheining is ook kilometers lang, het land is geen postzegeltje van een hectare ofzo, maar bijna 30 hectare. Het is voor schapen aangelegd, en op de helft lopen nog schapen op de andere helft mijn paarden.
Het prikkeldraad is niet de onheining, maar zit om anderhalve meter hoog erboven en moet helpen tegen voeren van de paarden door vreemden en erover klimmen. Er zit nu ook een schrikdraadje aan de binnenkant, zodat de paarden er van wegblijven.
En het is van de gekke dat ik mijn omheining zou moeten veranderen voor eventuele wegpiraten.

2 Ik heb tien jaar geleden voor het eerst bij de gemeente aangeklopt en sindsdien nog regelmatig, maar er gebeurt absoluut niks omdat het een buitenweg is.

Een vangrail, heeft op tafel gelegen, is onmogelijk omdat er een toegangshek is dat met regelmaat wordt gebruikt.

Het probleem is de mentaliteit van de automobilisten. Niet de omheining.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:45

MarliesV schreef:
Gaby, er is geen verbod in NL volgens mij, wel een petitie, voorstel enz.


om een wei mag wel, juist om een tuin als tuinafscheiding mag prikkeldraad niet.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 16:23

Nou ik heb foto´s

Voor een idee van schaal, dit zijn middelgrote honden. Maat staande honden. De omheining zit bijna op schofthoogte van de grootste 2 van mijn paarden en niet op borsthoogte zoals normaal.

Afbeelding


Een goede die er nu nog tussendoor kan. Het donkere zand is nieuw aangelegd, dus de bestaande berg langer gemaakt en een berg naast de toegangspoort.
Je ziet ook nog een aantal (3 als je goed zoekt, de andere 2 staan buiten beeld) van mijn paardjes.
Afbeelding

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:59

Dat worden interessante berglandschappen daar! Nog even en je kunt er een mooie mbt-track van maken :D

Als dit nog steeds niet voldoende blijkt dan verwijs ik graag naar de optie paaltjes de grond in en op een halve meter hoogte een mooie dikke ketting. Hek is dan nog steeds toegankelijk als er een karabijn tussen zit. :Y)

Gaby_Shaggy
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:06

speurneusc schreef:
MarliesV schreef:
Gaby, er is geen verbod in NL volgens mij, wel een petitie, voorstel enz.


om een wei mag wel, juist om een tuin als tuinafscheiding mag prikkeldraad niet.


Google het maar eventjes, het is wel degelijk verboden. Een paardenverblijf mag geen uitsteeksels/omheining hebben waaraan een paard zich kan verwonden

Gaby_Shaggy
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:09

Lusitana schreef:
Gaby_Shaggy schreef:
Zie het als een teken om te stoppen met prikkeldraad als paardenomheining te gebruiken. Als je paard daar met zijn beentjes in vast komt te zitten kan je hem wegbrengen. Het is (in NL) zelfs verboden om prikkeldraad te gebruiken als omheining, juist vanwege de ernst van de verwondingen die een paard kan oplopen. Schapengaas is trouwens ook niet aangeraden..

Als je de omheining op een paardvriendelijke manier aangepast hebt raad ik je aan om met de gemeente in overleg te gaan om zo een rood-wit reflecterende strip te plaatsen in de gehele bocht op die ijzeren constructie of misschien zelfs een stuk vangrail. Succes!

1 Ik ben niet degene die de omheining heeft aangelegd en kan er ook niets aan veranderen. Ik huur de boel. De omheining is ook kilometers lang, het land is geen postzegeltje van een hectare ofzo, maar bijna 30 hectare. Het is voor schapen aangelegd, en op de helft lopen nog schapen op de andere helft mijn paarden.
Het prikkeldraad is niet de onheining, maar zit om anderhalve meter hoog erboven en moet helpen tegen voeren van de paarden door vreemden en erover klimmen. Er zit nu ook een schrikdraadje aan de binnenkant, zodat de paarden er van wegblijven.
En het is van de gekke dat ik mijn omheining zou moeten veranderen voor eventuele wegpiraten.

2 Ik heb tien jaar geleden voor het eerst bij de gemeente aangeklopt en sindsdien nog regelmatig, maar er gebeurt absoluut niks omdat het een buitenweg is.

Een vangrail, heeft op tafel gelegen, is onmogelijk omdat er een toegangshek is dat met regelmaat wordt gebruikt.

Het probleem is de mentaliteit van de automobilisten. Niet de omheining.


Ik zeg niet dat het eruit gereden wordt omdat er prikkeldraad op zit maar ik schrok er wel van dat ik lees dat er nog steeds prikkeldraad op een hek om de wei zit waar paarden in staan. Het is geen lekker beeld maar zoek even op hoe een paard eruitziet nadat hij door het prikkeldraad is gegaan en dan begrijp je waarom ik ervan schrik. Als ik je advies mag geven zou ik met de uitbater in gesprek gaan om het te vervangen voor schriklint bijvoorbeeld.

Als de gemeente niet meewerkt misschien borden plaatsen in plaats van vangrail of dergelijke?

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:16

De paarden kunnen daar helemaal dat prikkeldraad niet in, dat zit veel te hoog.
Er komt schrikdraad of schriklint voor (ik bepaal dat niet, ik mag blij zijn dat hij dat allemaal wil laten doen voor paarden van een ander, het kost hem veel arbeidsloon en materiaal), de isolatoren zitten er al, en andere stukken hebben al schrikdraad of schriklint erboven, net waar zichtbaarheid belangrijk is. Maar de paarden weten hier echt wel waar de omheining staat omdat de weg daar is.
Ze gaan als het donker wordt naar binnen.


Er staat een bord dat er een bocht volgt. Mensen negeren het. Er staat vooraan ook een bord met 40 km p/u negeren ze ook en de vrachtwagens negeren ook het bord dat er maar 2 ton op mag. Ze rijden gewoon als gekken sinds het geasfalteerd is en nu er steeds meer gebouwd wordt en steeds meer mensen B&B doen komen er ook onnoemelijk veel vreemden over het weggetje dat vroeger uitsluitend voor bewoners was. En ondanks dat het voor hen een vreemde weg is, vinden ze het nodig om er over te scheuren. Een bocht eerder is de omheining ook plat gereden. Daar staan geen dieren op , dus dat is verder niet belangrijk, en in deze scherpe bocht ligt aan de andere kant ook de omheining plat op 2 plekken omdat men te hard rijdt. Men rijdt te hard, punt. Dat is het probleem.
En nu is het probleem dat de auto´s de omheining is schieten hopelijk opgelost.

ZEJA

Berichten: 3105
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:05

Andere oplossing.

Het asfalt er uit gaan halen. :D :D :D :D :D

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:14

ardo_iggy schreef:
Andere oplossing.

Het asfalt er uit gaan halen. :D :D :D :D :D


Ghihi, een dag met een pikhouweel besteden aan het uithakken van flinke gaten en hobbels in het wegdek. :P Met hoe goed de gemeente met TS meedenkt zal het ongetwijfeld ook jaren duren voordat ze iets aan die gaten doen en het zal toch minder lekker racen als je telkens met de kop tegen het dak zit. :+

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:19

er bestaat vast wel ergens scharnierende vangrail. Of de plaats van de poort drastisch verplaatsen

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:48

Deze bergen zand zijn echt net zo goed of beter als een vangrail.
De poort kan absoluut niet verplaatst wegens indraaien en uitdraaien van tractor met trekkers enzo.
En ja, wat mij betreft mag het wel weer een onverharde weg met pot holes worden. Er zitten voor mij echt alleen maar nadelen aan dat het geasfalteerd is geraakt.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:27

Is zoiets niet mogelijk?
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 12:21

Nee. De weg is niet van mij en de gemeente doet niks.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:20

Ik herinner me je vorige topic nog ts, wat verschrikkelijk vervelend. Misschien zeg ik nu iets stoms maar zijn (ijzeren)palen die een halve meter boven de grond uitsteken niet wat? En dan zo'n meter of twee in de grond ingeslagen? Of evt. grote stenen zo om de meter.
Jammer dat ze er ook niets tegen doen, hopelijk vind je iets dat werkt..

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:57

Vroeger kende ik ook een boerderij waarbij ze bijna elk weekend de omheining kapot reden/door reden. Daar hebben ze uiteindelijk een tweede omheining achter gemaakt zodat de schapen niet allemaal weg konden lopen. Het probleem met kapot rijden konden ze helaas niet voorkomen.

Het gebeurde meestal op zaterdag avond. Slecht verlicht, in een bocht, waarschijnlijk toch niet helemaal nuchter (aanname omdat het vaak op zaterdag avond/nacht was) en in de polder wordt door locals gewoon gescheurd...


Zelf wonen wij ook op een kruising en ons hek is voorzien van stickers die reflecteren. Overdag valt het niet op, maar 's avonds wel :j We moeten het afkloppen, maar er is nog nooit iemand door de poort gereden.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 14:45

Ja mijn poort is ook als eens plat gereden. Maar nu doet de straatlantaarn het weer en er zitten refelctors op de paal.
De bergen doen goed werk, de nieuwe berg is oo al geraakt, maar de omheining is heel gebleven.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 14:31

Nog een update, buiten het feit dat er al diverse autos in beide bergen terecht zijn gekomen, zijn er nu cactea in geplant zodat ze een cactushaag krijgen.

Er stonden ook pootafdrukken van een wild zwijn over de kleinere bult die later is geplaatst en dat vond ik wel grappig. Ik heb hier altijd een familie wilde zwijnen die ´snachts huishoudt en ik zie al zo´n kleine snotaap even lekker over die bult gaan.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:27

Cactussen die stevig genoeg zijn dat ze blijven staan en flinke krassen in de lak geven hoop ik? :D

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:36

Lusitana schreef:
Liebe schreef:
Ik zou toch zeker geen betonnen muur plaatsten. Stel dat iemand zich doodrijdt tegen jouw muur, kun je daar mee leven?

Er komt geen betonnen muur, daar hebben ze het alleen over gehad omdat bij hen die steeds de omheining moeten repareren, ook de frustratie hoog zit.
Maar hoe mensen rijden, heeft niets met mij te maken of wat daar wel of niet in de bocht staat. Er had ook een boom kunnen staan of een ravijn achter kunnen zitten. En als ze normaal rijden, kunnen ze normaal de bocht nemen. Ze doen het zichzelf aan.


Ik zou een ravijn fixen. Weet je iig zeker dat ze het 1 keer en nooit meer doen. Gelijk een kasteel bouwen, dan is het net alsof je het niet doet voor die auto's. }:)


Maar jeetje, wat een ellende. >;)

Suzanne F.

Berichten: 49223
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:30

Blijven die auto’s er dan in vastzitten? Of rijden ze gewoon weer achteruit en weer verder?