Sommigen van jullie zullen ons al wel kennen van eerdere topics, maar voor de rest nog even wat info. Juna is ons allereerste zelfgefokte veulentje uit ons eerstgekochte paard. 'Ons' is trouwens mijn zusje en ik, we hebben samen 5 paarden, waaronder Juna dus. Juna heeft vanuit haar moeder heel veel volbloed meegekregen en is daardoor niet 'echt' een dressuurpaard zo op het eerste gezicht, maar toch zijn we echt alle klasses doorgevlogen. En nu zijn we dus in de Lichte Tour aangekomen! Voor Juna had ik nooit hoger dan M-dressuur gestart, ik was vooral spring- en eventingruiter, maar ik vind het dressuurrijden echt superleuk! Het is allemaal niet perfect, ik ben geen Anky en Juna is geen Totilas, maar we rijden er mooi maar wel rond! We hebben zat dingen om aan te werken (rechtere series springen bijvoorbeeld

Juna staat, samen met onze andere vier paarden, heerlijk 24/7 buiten aan huis. Ik rijd haar zo'n 4x per week en neem haar heel regelmatig mee naar het bos, ons huis ligt aan het ruiterpad dus dat is ideaal! Op wedstrijd rijd ik graag met stang&trens, daar krijgt ze net iets meer front van, alle beetjes helpen want ze is niet zo opwaarts gebouwd. Thuis rijd ik altijd met een simpel dubbelgebroken trensje.
Oh, en nog een leuk detail, mijn moeder heeft mijn slipjas gemaakt!

Hier dan de foto's! Ze zijn gemaakt door foto4u.nl en er komt er zéker eentje als aandenken aan de muur hier thuis! En voor wie het leuk vindt heb ik het filmpje van de hele proef ook nog even bijgevoegd. Wees niet te streng, we zijn echt nog volop aan het leren!

Oh, we reden trouwens net geen 60%, maar dat vond ik totaal niet belangrijk en dat was mijn doel ook niet. Ik heb enorm genoten van de proef, er waren geen grote fouten, Juna deed het fantastisch én ik heb de proef helemaal onthouden, om dat alles ging het mij veel meer, die punten komen wel!