Bjartur fra Borgarnesi
Als trotse paarden mama die al een tijdje niet zo actief was op Bokt, vind ik het leuk om onze IJslandse hengst Bjartur eens in het zonnetje te zetten.

Bjartur is 4 jaar, en als 2 jarige naar België gekomen #bestebeslissingooit
Hij is vriendelijk, gemakkelijk in de omgang en natuurlijk heel erg knap

Voor de ijslanderleken onder ons misschien nog leuke info: bij de IJslanders wordt heel veel natuurlijk gedaan. Waaronder het houden van de paarden (zo veel mogelijk buiten in een kudde) maar ook het dekken wordt nog altijd veel natuurlijk gedaan (in de kudde of aan de hand) KI is wel opkomend.
Bjartur staat dan ook in de zomer buiten met zijn merrie kudde om te dekken. En in de winter staat hij of bij een ruin of zonder problemen bij drachtige merries, zodoende staat hij nooit alleen.
Dan het kleur gedeelte… hoewel er veel kleuren voorkomen bij de IJslanders is de kleur van Bjartur toch wat speciaal. Hij is namelijk Zilverappel zwart tobiano dubbel splash. Aangezien hij Max white is levert dit nogal wat; hij is wit/cremello discussies op

E/e a/a Z/z T/t SW1/SW1
Getest uiteraard !
Afgelopen voorjaar is hij als jonge hengst aan de hand goedgekeurd, en ook getest op spat en spat vrij !
Dit jaar heeft hij 3 veulens gehad en aankomend jaar worden er 8 verwacht in 3 verschillende landen

Aangezien ik dus best een beetje trots ben wilde ik graag wat foto’s van hem delen

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Een van zijn (drachtige) dames

8. In de kudde

9. Zijn dochter van vorig jaar

10. Dochter van dit jaar