Het leek me al een hele tijd leuk om een trektocht te paard te maken.
Een aantal mensen leek het erg leuk maar het was wat lastig te plannen. Op stal loopt Lotte rond. Zij verzorgt en rijdt meerdere paardjes, waaronder ook die van mij.
Zij wilde wel graag mee! Altijd handig om 2 paarden te hebben

Ik wist al 1 plek waar ik graag met de paarden wilde overnachten. Ik was al 2 x eerder geweest bij Van Koren Tot Manen in Kootwijk. De zoektocht naar nog een plekje waar ik mijn paarden wel wilde zetten kon ik niet echt vinden.
Dus dan maar lekker 2 nachtjes daar.
Voor dagtochten over de Veluwe parkeer ik altijd aan de Watertorenweg in Harderwijk.
Maar ik vond het niet zo'n fijn idee om mijn combinatie daar 2 nachten onbeheerd achter te laten.
Na wat rond te hebben gereden en op de kaart te hebben gekeken heb ik contact opgenomen met de Rijnstone Ranch in Ermelo. Daar mochten we wel staan. Echt super lief!
Wat een mooie locatie daar.... heb gelijk een proefles bij Jamie Verkerk geboekt haha
Ik houd niet zo van spullen slepen te paard en ik wilde ook wel graag spelletjes meenemen.
Dus iets van te voren alvast wat spulletjes bij Van Koren Tot Manen gebracht.
Afgelopen zondag vertrokken we van Ermelo naar Kootwijk.
Ik had een route van 26 km gemaakt. Echter ontbrak er helaas een knooppunt dus het werd uiteindelijk 31 km.
Hier wat foto's van dag 1

We kwamen onderweg op de hei langs een kudde schapen waarvan er ook 1 kwam neuzen.
Ondertussen vlogen er ook nog kleine vliegtuigen over. De hafjes bleven heerlijk rustig. Ik vond het wel ff spannend al die prikkels tegelijk.
Maar dat was nergens voor nodig.
Dag 2 deden we een rondje vanaf de B&B.
Ik ben al op veel plekken op de Veluwe geweest maar dit is toch wel mijn favoriete rondje. Hij was 12km.
Je kunt hem ook uitbreiden maar voor ons was dit nu groot genoeg.

In de middag hebben we lekker spelletjes gespeeld op het terras.
In de avond kwamen 2 stalgenootjes ons voorzien van eten. Dat was echt super gezellig. We zijn ook nog even een klein stukje gaan wandelen met de paardjes en wat foto's gemaakt.

Helaas werd in de nacht Lotte ziek en konden we niet terugrijden.
Haar ouders hebben ons opgehaald en mij bij de trailer afgezet.
Vervolgens heb ik de paarden opgehaald en thuis gebracht.
Ik had ze nog nooit eerder in mijn eentje allebei geladen. Maar wat deden ze het goed. Was met 2 minuten gepiept!

Het was uiteraard jammer dat we de tocht niet af hebben kunnen maken. Maar we hebben er evengoed ontzettend van genoten!
En nu hebben we een extra reden om het nog een keer te doen haha!