Elfina is een pittige merrie en het lukt me steeds beter om haar spanning af te laten vloeien, maar afgelopen weekend lukte dat niet goed genoeg. Ze bouwde dusdanig veel spanning op in een deel van de bak (vanaf ongeveer de H-M lijn, richting C, waar de juryauto stond) dat ik de eerste proef besloten heb om af te groeten. Ik kon eigenlijk niet in dat deel van de bak komen, waardoor ik simpelweg de proef niet kon rijden. De 2e proef was in een bak ernaast en heb ik wel uitgereden, maar ook alles behalve soepel. Dit resulteerde in een volledig terechte 190 punten. Overigens vond ik beide jury's erg schappelijk, want ik heb niet lager dan een 4 gereden. Er zaten een aantal onderdelen bij die ik, naar mijn mening, eigenlijk niet heb getoond of waar er gewoon sprake was van staken. Ik had een aantal 0'en of 1'en op mijn protocol dan ook niet raar gevonden
Elfina is mijn eerste eigen paard en ik heb haar volledig zelf opgeleid tot dit niveau. We hebben allebei dit niveau nog nooit gereden, dus alles is nieuw. Dit maakt het soms best moeilijk, maar het is ook wel heel gaaf om dit volledig samen te hebben gedaan. We zijn er echt nog niet en we hebben nog veel punten waar we aan moeten werken (o.a. lengtebuiging, dat zie je ook wel terug op de foto's), maar ik merk dat er steeds meer stabiliteit en ontspanning komt. Ik vond het dan ook wel mooi om op mijn protocol terug te zien dat 1 'verpeste' oefening niet langer betekent dat de hele proef direct dramatisch is, maar dat ik voor het ene onderdeel een 4 kan rijden en vervolgens voor het volgende onderdeel ook gerust een 7. Zelf moet ik vooral letten op recht boven mijn paard zitten en blijven toestaan met mijn (met name binnen)hand. Ook dit is al een stuk verbeterd, maar blijft een belangrijk werkpunt!
Hoe dan ook, ondanks het onsuccesvolle verloop van de wedstrijd, hebben we er dankzij mijn bijrijdster wel wat leuke plaatjes aan over gehouden! Je kunt aan mijn hoofd alleen goed zien dat ik het zwaar had
Ik wil die graag met jullie delen, omdat ik ondanks alles toch best wel trots op ons ben! 

Lekker kilometers blijven maken!
knappe merrie! Die winst komt vanzelf wel
Kilometers gaan we inderdaad lekker maken en dan komt die winst vast vanzelf!