Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:31

Als stille meelezer ben ik het helemaal eens met melzazu.
Wat ik nog wil toevoegen en mij altijd erg helpt:

Kijk maar eens naar een baby. Als die wil leren lopen valt hij 100.000x. Dat vinden we doodnormaal Als volwassenen, maar ook als kind.
En ergens in onze ontwikkeling verliezen we dat en moet alles ineens in 1x (nou vooruit 2x mag ook nog wel...) goed gaan en anders ben je een mislukkeling of een ander negatief woord. Als een baby zo dacht kropen we allemaal nog en brabbeldeb onverstaanbare woorden.
Falen hoort bij een leerproces. Met vallen en opstaan mag je letterlijk nemen. Je faalt niet, je leert.

Melzazu
Berichten: 1793
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:33

secricible schreef:
Als stille meelezer ben ik het helemaal eens met melzazu.
Wat ik nog wil toevoegen en mij altijd erg helpt:

Kijk maar eens naar een baby. Als die wil leren lopen valt hij 100.000x. Dat vinden we doodnormaal Als volwassenen, maar ook als kind.
En ergens in onze ontwikkeling verliezen we dat en moet alles ineens in 1x (nou vooruit 2x mag ook nog wel...) goed gaan en anders ben je een mislukkeling of een ander negatief woord. Als een baby zo dacht kropen we allemaal nog en brabbeldeb onverstaanbare woorden.
Falen hoort bij een leerproces. Met vallen en opstaan mag je letterlijk nemen. Je faalt niet, je leert.


_/-\o_ _/-\o_

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:32

Heb je daar trouwens een zwarte weduwe op de foto gezet? :wow:

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:52

Momo94 schreef:
Heb je daar trouwens een zwarte weduwe op de foto gezet? :wow:

Latrodectus hasselti ofwel de redback. De spin die wij zwarte weduwe noemen is Latrodectus mactans, komt voor in het zuiden van de VS en Mexico. Familie is het dus wel, beide zijn goed giftig maar totaal niet agressief.

Nog een stille meelezer hier trouwens :wave:

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 11:43

Bedankt voor alle reacties!!

Suzanne F. schreef:
Persoonlijke ontwikkeling heeft ook zijn tijd nodig. Het feit dat je zo denkt zoals je nu doet, betekent al dat je een ontwikkeling aan het doormaken bent.
Wees niet te hard voor jezelf. Zolang je het daar naar je zin hebt en er nog energie uithaalt is het goed. Mocht dat veranderen, dan ga je verder kijken. Wie weet wat er nog op je pad komt.

Ja waarschijnlijk is dat inderdaad zo. Het van me afschrijven en jullie antwoorden lezen heeft eigenlijk heel erg geholpen en heeft er voor gezorgd dat ik het los kon laten. Ik ben hier om lol te maken, niet om mezelf te pushen voor een 'ontwikkeling'

Sellyxx schreef:
Wat een leuke update! ik was degene met de vraag over het voer, thanks voor je uitleg :D
M.b.t. wat je zegt over dat nadenken, ik herken zo erg dat je je soms afvraagt wat het beste voor je is, of je nu juist eventjes moet doorzetten in dingen of juist even moet toegeven, juist even streng voor jezelf moet zijn of juist even lief. dat kan zo per situatie verschillen en ook per persoon in wat die op dat moment nodig heeft. Nu probeer ik het weleens te combineren, dus een én én, in plaats van óf óf. Dus bijvoorbeeld: kun je ook in liefde voor jezelf die sigaret laten staan. Of. Kun je het ook als ontwikkeldoel stellen om juist heerlijk te gaan genieten van je tijd hier. In plaats van dat je ze in je hoofd tegenover elkaar uitspeelt :) Misschien zit je grootste leermoment juist wel in even stoppen met voortdurend vinden van jezelf dat je moet ontwikkelen en gewoon gaan genieten in het moment, terwijl je er dan achteraf achterkomt dat je juist dáárdoor bent ontwikkeld :). Maar het is dus heel persoonlijk ook in jouw situatie. Het kan ook wel echt zijn dat je constateert dat je meer persoonlijk wilt groeien dan dat er nu inziet. Dan is het wel goed om te bedenken wat persoonlijke groei voor jou dan inhoudt :) Want in je een na laatste zin heb je het over werktaken, en daarna over persoonlijke groei. Was het voor jou dan de verwachting dat je persoonlijk zou groeien door bijvoorbeeld het nieuwe werk leren heen? Wat zie jij als persoonlijke groei en hoe denk jij dat je dat bereikt? Misschien zit daar ook wel iets, dat je definitie van 'persoonlijke groei' als het ware zo is dat je denkt dat het niet aanwezig is terwijl als je er vanuit een ander paradigma naar gaat kijken er zomaar opeens meer bloemen in je ontwikkeltuin kunnen groeien dan je denkt :)

Hier sla je echt de spijker op z'n kop! Ik moet het loslaten want anders blijf ik in mijn eigen frustratie zitten. Het leven valt niet 'uit te spelen' in een paar weken Australië. Ik heb mijn hele leven nog voor me om te ontwikkelen. Zoals ik hierboven al zei heeft het van mij afschrijven echt geholpen en voel ik me sindsdien echt wat meer opgelucht.
Voordat ik naar Australie ging zat ik echt met de gedachten van 'als ik terug kom dan wil ik volwassen zijn, gegroeid zijn in de persoon die ik ben (en wat dat voor mij nou betekend weet ik eigenlijk niet eens :? ), wil ik sterk in mijn schoenen staan en weet ik wat ik wil. Dat is natuurlijk allemaal heel erg zwart wit. Dit is een proces wat mij niet aankomt waaien. Ik heb mijn eigen groei waarschijnlijk pas door over een paar jaar als ik hier op terug kijk, en dat is helemaal oké.

PipMarly schreef:
Ik ben een stille meelezer en geniet echt mega van jouw avontuur. Wat fijn ook om te lezen dat het je op deze plek beter bevalt. Het klinkt alsof je leuke en afwisselende dingen te doen hebt :).

Hee enne, wees asjeblieft niet zo streng voor jezelf! Ik denk dat je op dit moment niet half kunt beseffen wat je qua persoonlijke groei al allemaal hebt ontwikkeld. Uit mijn eigen ervaring (ik heb zelf een halfjaar in Australië gezeten) kan ik je vertellen dat het besef van die ontwikkeling pas komt op het moment dat de hele situatie achter je ligt. En dat je dan voor dat moment even terugvalt in oude gewoontes? Niet meer dan normaal joh, wees vooral trots op wat je allemaal al hebt doorstaan! Ik geloof echt dat je er aan het eind van de rit ontzettend tevreden op terug kunt kijken en bent gegroeid als persoon.
Dus, geniet er vooral van! En zie gewoon wat de dag je brengt!
Oohja en blijf vooral die prachtige foto’s sturen! (Is dat nou een red back spider??)

Yes een redback spider!
Ja dit denk ik dus ook en heb mij daar helemaal bij neergelegd nu! Ik ben hier voor de tijd van mijn leven, daar komen ongemerkt lessen bij kijken, die hoef ik niet bewust op te zoeken.

Nikass schreef:
Ik lees je topic mee. Ik denk dat je je persoonlijke groei niet alleen moet vertalen in praktische dingen als de bak slepen of de vertrekhal opzoeken.
Je neemt zelfstandig beslissingen, onder andere bij je vorige werkplek om weg te gaan, je hebt gesolliciteerd, niet in Nederland bij een uitzendbureau, maar in Australië hè? Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe ik dat zou moeten aanpakken :=
Met de tijd dat je daar bent wordt je steeds zelfstandiger en volwassener! Die groei zie je misschien pas als je er over een tijdje op terug kijkt.

Het enige dat je nu "moet" gaan leren, is loslaten. Je hóeft nog niet te weten wat je volgend jaar gaat doen. Waarom? Met de tijd komen de ideeën en beslissingen vanzelf op je pad.
Je hebt het nu erg naar je zin, tof toch? Dus probeer te luisteren van die kant in jou die zegt: "ga genieten!"

Omgaan met teleurstelling is altijd moeilijk, en gewoontes leer je niet 1,2,3 af. Je mag wel een beetje vergevingsgezind zijn naar jezelf. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Die dingen moet ik inderdaad niet vergeten. Omdat ik dat nu allemaal achter de rug heb, stelt het voor mij niks meer voor. Maar voordat ik naar Australië ging was ik onwijs bang voor die dingen, of het allemaal wel goed ging komen en of ik het wel kon uitvogelen allemaal.

secricible schreef:
Als stille meelezer ben ik het helemaal eens met melzazu.
Wat ik nog wil toevoegen en mij altijd erg helpt:

Kijk maar eens naar een baby. Als die wil leren lopen valt hij 100.000x. Dat vinden we doodnormaal Als volwassenen, maar ook als kind.
En ergens in onze ontwikkeling verliezen we dat en moet alles ineens in 1x (nou vooruit 2x mag ook nog wel...) goed gaan en anders ben je een mislukkeling of een ander negatief woord. Als een baby zo dacht kropen we allemaal nog en brabbeldeb onverstaanbare woorden.
Falen hoort bij een leerproces. Met vallen en opstaan mag je letterlijk nemen. Je faalt niet, je leert.

Mooi bericht! Dat geeft zeker een ander inzicht :j

Met andere woorden, jullie berichten hebben echt een gedachte switch aangewakkerd :D. Ik ben nog steeds erg blij op mijn werkplek en ik leer steeds meer nieuwe mensen kennen hier in Melbourne!
Aankomend weekend ga ik naar een feestje in de stad zelf dus ben erg benieuwd hoe dat is!

Het werken gaat ook steeds elke keer weer beter en beter. Ik begin zeker zelfverzekerder te worden in mijn werk en moet zeggen dat het echt goed gaat! Echt veel bijzonders is er niet gebeurt, maar het gaat zeker goed hier :D
Ik ben vrijdag naar het nationale park de Dandenong Ranges gegaan. Onwijs mooi daar. Helaas zijn er veel paden afgesloten ivm stormschade. Maar hier alsnog wat foto's voor jullie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat mooie foto's van hier want elke ochtend voel ik mij weer zo gelukkig met de zonsopgang <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 11:56

Mooi die reacties, sluit ik me helemaal bij aan.

En die foto's zijn echt prachtig..wat een mooie uitgestrekte natuur daar zeg.

Melzazu
Berichten: 1793
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 11:59

Wauw die foto’s. Wat een prachtige werkplek en omgeving!

Mooie inzichten heb je al gehad en wat is het genieten daar nu voor je. Heel fijn!

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:11

Mooie foto's hoor.
Ergens zou ik ook wel weer terug willen voor een paar weken. Voor mij is het in sept 20 jaar geleden dat ik ben gegaan en ik zou nog heel graag het gemiste Red Center en regio Darwin willen bezoeken.

Ga je ook nog rondreizen?

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:23

Weggebokt schreef:
Hier sla je echt de spijker op z'n kop! Ik moet het loslaten want anders blijf ik in mijn eigen frustratie zitten. Het leven valt niet 'uit te spelen' in een paar weken Australië. Ik heb mijn hele leven nog voor me om te ontwikkelen. Zoals ik hierboven al zei heeft het van mij afschrijven echt geholpen en voel ik me sindsdien echt wat meer opgelucht.
Voordat ik naar Australie ging zat ik echt met de gedachten van 'als ik terug kom dan wil ik volwassen zijn, gegroeid zijn in de persoon die ik ben (en wat dat voor mij nou betekend weet ik eigenlijk niet eens :? ), wil ik sterk in mijn schoenen staan en weet ik wat ik wil. Dat is natuurlijk allemaal heel erg zwart wit. Dit is een proces wat mij niet aankomt waaien. Ik heb mijn eigen groei waarschijnlijk pas door over een paar jaar als ik hier op terug kijk, en dat is helemaal oké.

[i


Ik snap deze gedachtes wel, dat had ik min of meer ook. ‘Na Australië ga ik dit doen, dat doen, is het over met het ‘lang leven de lol’ en gaat het grote mensen leven beginnen.’ Tijdens gesprekken daar, vooral in mijn laatste weken, ben ik er wel achter gekomen dat ik daadwerkelijk anders naar dingen ben gaan kijken en sterker in mijn schoenen ben gaan staan, maar het heeft tijd nodig. Het komt je niet aanwaaien, maar je doet meer dan je best en ik geloof echt wel dat die knop om is en je er wat moois van maakt.

Geniet maar weer verder! Gaan wij weer verder met jaloers zijn.

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:39

Mooie update met prachtige foto's. Je bent goed bezig TS.

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:28

Het lijkt erop dat je het naar je zin hebt daar TS, hoe is het nu? Nog mooie foto's :wow: ?

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:30

Wat een geweldige ervaring.
Das genieten.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 00:31

Hey,

Zit er een beetje doorheen de afgelopen dagen, moe, koud, hoofdpijn, dag in dag uit hetzelfde, kan moeilijk ergens nog plezier uit halen.
Komt wel weer goed, zal het seizoen zijn denk ik. Wanneer ik tijd en energie heb zal ik weer even een update plaatsen

Foto van net


Afbeelding

horsii

Berichten: 7619
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:11

Wel een prachtig plekje

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:16

Sterkte meid, het komt vast snel weer goed.

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:10

Ach jee wat zonde. Hopelijk is het een moment opname. Knuffel!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:32

Misschien ben je overprikkeld?

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:38

:(:) Misschien even wat anders gaan doen op een vrije dag.
Krokodil worstelen, koala knuffelen...

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:46

ChantalAM schreef:
:(:) Misschien even wat anders gaan doen op een vrije dag.
Krokodil worstelen, koala knuffelen...

Dagje in de buik van een kangaroo.

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:48

ChantalAM schreef:
:(:) Misschien even wat anders gaan doen op een vrije dag.
Krokodil worstelen, koala knuffelen...


Of andersom, koala worstelen en krokodil knuffelen. Schijnt heel rustgevend te zijn.

Ik hoop dat je je inmiddels weer wat energieker en beter voelt!

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 04:04

Hoe gaat het?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 05:27

Hoe is het TS?

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:34

Weggebokt denk 8-)

Melzazu
Berichten: 1793
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:38

Ja het is wel erg stil hier

Zertab

Berichten: 12253
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:20

Hoe is het nu?