Ik stel mijn pony's eerst wel voor:
Naam: Hidde Van Paardenland
Leeftijd: 9
Ras: NSPS Shetlandpony
Discipline: Mennen, voornamelijk buitenritten
Naam: O'Lilly Van Paardenland of Muis

Leeftijd: 3
Ras: NSPS Shetlandpony
Discipline: gezelschap, grasmaaier en Hidde zijn persoonlijke clown

De eerste keer dat we bij Lilly gingen kijken, ze was toen behoorlijk rillerig en niks gewend. Hier maakte ik me totaal niet druk om, dit begon pas toen mijn broertje en ik haar op gingen halen. We kregen haar met geen mogelijkheid de trailer op, toen dacht ik bij mezelf: 'waar begin ik aan'.

De eerste onmoeting, dit ging totaal niet vlekkeloos. Hidde heeft jaren laagste rang in de kudde gestaan, waardoor hij flink mager was geworden. Hij zal zich de kaas niet meer van het 't brood laten eten.

Wellicht zie je hier iets heel anders, maar ik zie op deze foto een pony die zijn glorie een beetje was verloren. Hij kreeg door de rangorde in de groep op de pensionstal echt te weinig ruwvoer. Dit was dan ook een goed moment om te verhuizen, echter zag ik dit pas nadat ik hem had geschoren.

Ze waren steeds meer thuis en een team samen.

Hier begon Hidde weer wat meer vorm te krijgen. Ik wilde hem weer oppakken en samen de buurt verkennen.

Af en toe haalde ik Lilly op om haar te poetsen en leren vaststaan, daarna samen een wandeling maken. Ze vind aandacht heel leuk en is heel makkelijk in de hand.

Onze bak was in het voorjaar klaar, daar mochten de pony's de boel even verkennen!

Er werd veel geslapen in het warme zand.

En Lil werd op de foto gezet door Rianne Lodewijkx

Ik leerde haar wat grondwerk.

Met Hidde en de honden maakte ik tochten en wandelingen..

Voor nu de laatste foto, ik heb al een paar maanden niet zo veel met ze gedaan door het weer, verbouweingen, puppy's en mijn eigen gezondheid. Voor komend jaar heb ik wel doelen gesteld en wil ik met Hidde weer actief aan de bak, maar elke dag zorgen zij weer voor een lach op mijn gezicht. Mijn lieve clowntjes

Aankomend voorjaar is naar verwachting mijn nieuwe stal af! Dan krijgen de pony's een nieuwe paddock met veel verrijking en met name een veilig thuis. Hopelijk kan ik volgend jaar weer zo'n geslaagd-jaar-topic maken!