Knoopt doorgehakt

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sammert

Knoopt doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 07:19

Na heel lang twijfelen.. heb ik toch de knoop doorgehakt om me pony in te laten slapen. Spondylose en kissing spines. Ik zag steeds meer pijn momenten, niet aangeraakt willen worden , haar kont naar me toe keren in stal en de paddock als ik haar wil pakken en boos kijken en dreigen , heel boos toen naar haar vriendinnetje in de paddock , als ik haar aan het aaien was of knuffelen dan ineens willen bijten. Zonder deken kan ik haar helemaal niet aanraken dan heeft ze helemaal pijn en met de deken ( die ze ook vreselijk vind ) gaat het iets beter, niet door haar vacht heen komen zomers. Nu het kouder word werd ze steeds bozer en met deze opsomming van pijn momenten heb ik de keuze gemaakt om eerlijk te zijn en haar te laten gaan.

Nu is het vervelende dat ik nu de keuze heb gemaakt me pony opeens alles lijkt toe te laten en opeens kan ik haar aanraken enzo. Hebben mensen hier ervaring mee? Zal ze mij aanvoelen dat ik nu iets meer rust heb omdat ik een keuze heb gemaakt en zij mij een mooie tijd wil geven ? Want in die 2 jaar werd alles alleen maar erger en nooit beter. Hierdoor ga ik weer twijfelen terwijl ik diep van binnen weet dat het uitzichtloos is en ze daadwerkelijk pijn heeft.

Don't give up on your dreams. Stay strong and you'll make it!
Dreams came true , Luca mijn eerste eigen pony! <3
http://sk-photography.weebly.com/

Anoniem

Re: Knoopt doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 08:21

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Paarden voelen heel veel dingen aan, kan zomaar zijn dat hij jou emoties aan voelt, snap dat je dan gaat twijfelen maar niet doen, kissing spines en amper aangeraakt willen worden is waarschijnlijk echt heel veel pijn wat niet zomaar beter word.
Heel veel sterkte, en probeer nog even te genieten van je paard, je hebt een goede keuze gemaakt als ik je zo hoor.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 08:42

Ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt. Het gaat niet weg en hij blijft het voelen. Misschien wel minder. Maar op den duur is het genoeg.
Ik snap je wel. Mijn vorige shet knapte niet meer op van hoefbevangenheid en allerlei kwaaltjes. Toen had ik ook de keuze gemaakt en de dag dat de veearts kwam liep die plots weer. Toen twijfelde ik ook. Toen heb ik hem nog 3 jaar kunnen geven.
Probeer samen nog wat mooie fotos te maken. En dan moet jij je gevoel volgen want jij kent hem het beste.

Sterkte :knuffel:

winterbuitenrit

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 08:46

Sammert schreef:
Nu is het vervelende dat ik nu de keuze heb gemaakt me pony opeens alles lijkt toe te laten en opeens kan ik haar aanraken enzo. Hebben mensen hier ervaring mee? Zal ze mij aanvoelen dat ik nu iets meer rust heb omdat ik een keuze heb gemaakt en zij mij een mooie tijd wil geven ?

Ja, want er is nu duidelijkheid en berusting bij jou. De stress die je er van had is weg. Dat maakt echt heel veel uit. Ik denk niet dat je pony je nog een leuke tijd wil geven, zo denkt een paard niet. Ik denk wel dat je pony zich fijner voelt nu je rustiger bent, dus eigenlijk geef jij je pony nog een fijne laatste dagen. Dat is iets moois om te geven. Hoe moeilijk ook, het klinkt als een goede beslissing. Sterkte.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:22

Ah moeilijke beslissing en twijfel, als je het zeker wilt kun je haar nog een week op pijnstilling zetten en kijken of haar gedrag nog veranderd..als ze nog liever en makkelijker wordt dan heb je meer duidelijkheid.

Overleg eventueel met de DA voor advies, maar als het de afgelopen twee jaar alleen maar erger werd dan heb je denk ik het juiste antwoord wel.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:06

Wat zegt je DA hiervan?

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 11:06

anjali schreef:
Wat zegt je DA hiervan?

Die zei toen die tijd dat ze heel dapper is en veel voor mij over had en dat ze zelden zo'n slecht beeld zien. Ik moest kijken of ze überhaupt pijn vrij kon leven en anders euthanasie

Don't give up on your dreams. Stay strong and you'll make it!
Dreams came true , Luca mijn eerste eigen pony! <3
http://sk-photography.weebly.com/

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:20

Heel veel sterkte

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie