Voorheen had ik het vooral erg druk met alle handelspaarden die ik reed, en stonden wedstrijden een beetje op een laag pitje. Maar, ik had toch eigenlijk wel een doel, ik wou vóór 1 januari 2023, Lichte Tour geklasseerd zijn met ons Spek... maar we reden in januari nog M2 dus moesten we toch wel even ons best gaan doen

We begonnen het jaar lekker chill zoals we altijd doen, maar we gingen al snel voor onze laatste winstpunten in het M2, en we mochten halverwege januari al het Z1 in!

Vanaf die eerste ronde in het Z1, hadden we de smaak al netjes te pakken. Met elke wedstrijd waar we naartoe gingen, gingen de scores omhoog. Zo reden wij het Z1 uit met een PR van 70,4%!
Daarna kwam in maart ons Z2 debuut, wat natuurlijk toch nog wel een stapje omhoog was... vliegende wissels, galopappuymenten en ga maar door, gelukkig wist ons Spek hier ook korte metten van te maken, en met een PR van 68,8% waren wij na 4 wedstrijden ook weer klaar met het Z2.
Ik vond het wel erg snel gaan, het hele Z1 en Z2 gehad te hebben binnen 3 maanden, dus ik bleef even een tijdje thuis en trainde door voordat ik het ZZL in zou gaan. Tijdens onze wedstrijd-hiatus hebben we lekker rond gewandeld buiten, en beetje rustig getraind.

Toen rond het begin van de zomer kwam Focussed Fotografie langs om weer prachtige foto's te maken. Ik wou graag vast leggen hoever wij waren gekomen, en aan gezien ze elk jaar 1 à 2 keer voor ons langs komt, gingen we er dit jaar ook weer voor!

Perfectie was natuurlijk nog ver te zoeken, maar in juni wou ik toch echt het ZZL in gaan. Dit was zeker succesvol verlopen, want het duurde wéér maar 4 wedstrijden voordat wij er doorheen waren! Ons PR lag voor het ZZL op 69,9%... stiekem wel beetje jammer van die 0,1% hoor

Toen kwam het moment... de subtop. Ik moet zeggen, ik ben van mijzelf niet snel nerveus want tja... wat is het ergste dat er kan gebeuren? Ik mieter d'r af maarja, dat hoort bij het vak soms

Gelukkig hebben we in het ZZZ ook veel successen gehad, inclusief paar keer winnen, wat ook heel duidelijk te zien was.

Hierdoor heb ik ook iets langer de tijd genomen, en waren wij na 6 wedstrijden startgerechtigd voor ons doel, de Lichte Tour. We hadden een PR van precies 68,0%. Dit was al in september. Dat was heel veel eerder als wij hadden verwacht, en ik kreeg eigenlijk beetje stres want ik had nog niet eens een slipjas gekocht, had het namelijk ook niet zo snel verwacht

In die tijd kreeg ik ook een nieuwe sponsor erbij, wat maar één ding betekende natuurlijk... een nieuwe fotoshoot met Focussed

In die tijd heb ik ook mijn slipjas ontvangen, dus tja... dan mag die ook meteen op de foto want wat als je nou winst rijd in de LT? Dat moet natuurlijk wel op Facebook gepost worden... en Instagram.. en Snapchat... maar TikTok gaat mij nog iets te ver hoor dat is leuk voor het kijken maar daar hou ik het bij

En nu doortrainen, word ons 2023 doel dan Grand Prix voor december 2023? Wie weet