Het eind van het jaar komt weer dichterbij dus het is weer tijd om eens terug te blikken naar het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar 2023.
Wat een fantastisch (paarden)jaar is dit geweest

Ik ben altijd een stille meelezer op bokt dus laat ik ons even voorstellen:
~ Fleur

~ Sterlyn

~ 4,5 jaar
~ Haflinger
~ Zelf zadelmak gemaakt en doorgereden in 2021
Januari
Januari begon als een onwijs drukke maand: examens, Sterlyn en daarnaast onze aller eerste samenwerking: influencer voor de enige echte Epplejeck voor het hele jaar!
Tussen de drukte door een aantal hele leuke foto's kunnen maken in de gesponsorde spullen. Veder had Sterlyn het lekker rustig deze maand

Eind van de maand een fotoshoot bij Ella Klougbo (we hadden beide even een korte break nodig van de examens

Februari
In februari eindelijk weer wat adem kunnen halen, examens weer voorbij. Vooral lekker genoten van wat buitenritjes, basis dressuurwerk en ook deze maand toevallig weer een fotoshoot, dit keer van Madeleine Michel van Studio Maddy.

Maart
Op 18 maart was Sterlyn alweer 1 jaartje van mij en op 19 maart was hij officieel 4 jaar!
In deze maand voor de tweede keer laten vrijspringen

April
Onze allereerste springles werd een feit! (helaas geen beeldmateriaal omdat we alleen op pad gingen) Sterlyn zijn 2e keer mee met de trailer naar vreemd terrein en wat was hij braaf en stoer!!
Ook nog een paar leuke foto's gemaakt en ook de aller eerste "echte" rijfoto's met de gesponsorde spullen.

Mei
Bestond zoals gewoonlijk uit buitenritjes, basis dressuurwerk en onze tweede springles!
Juni
Alweer examentijd

Juli
Juli was een van de grote mijlpalen! Onze aller eerste (onderlinge haflinger)wedstrijd.
's Ochtends 2 rondjes 60cm springen en 's middags 2 B proefjes.
Erg drukke dag, kort inrijden zodat hij energie zou sparen. Tegen alle verwachtingen deed hij het fantastisch

Augustus
Omdat hij het springen zo goed deed werd het tijd om het crossen eens te proberen! Onze eerste crossles en dat deed hij weer zo geweldig! Nog maar 4 jaar maar hij vind alles zo leuk om te doen

September
Tijd voor onze tweede crossles want ik dacht het een leuk idee te vinden om een 60cm crossje te rijden

De dag van de cross, zenuwachtig dat ik was

Maar het zal ook weer niet dat die pony gewoon foutloos over de finish komt

Mijn nummer 1!

En omdat 1 niet voldoende was deden we er deze maand nog eentje mee

Lastige en hele lange cross, heel veel poespas en dat vond hij toch wel een beetje spannend maar ook nu weer: ik mag niet klagen want we kwamen met 3 weigeringen van de 17(!!) hindernissen de finish over!
p.s. ook nog nadat ik grondinspectie mocht doen tijdens het inrijden

Jeetje wat een volle maand was september want we hadden nog wat leuks gedaan:
Boogschieten te paard! Iets wat ik met mijn vorige haflinger eens had gedaan en ik dolgraag weer eens wilde doen: zo gezegd zo gedaan.
jullie kunnen het vast wel raden: Leuk dat hij het vond! Hij werd bloedfanatiek en galoppeerde zonder problemen terwijl ik aan het schieten was!

https://www.instagram.com/p/Ci9vwRHIL0Y/
Oktober
De maand begon met scheren. Hij begon flink last te krijgen van zijn vacht in combinatie met de lang aanhoudende warmte. De eerste keer scheren en hij gaf zoals verwacht geen kik. Omdat hij mijn ster is had ik zijn hele kont aan beide kanten vol gedaan met sterretjes hahaha

Ook onze tweede (onderlinge haflinger) wedstrijd was deze maand! We gingen weer voor 2 rondjes 60cm springen en 2 B proefjes.
Na al dat crossen kon ik geen hindernis meer zien

De dressuur daarin tegen

November
Geen nieuwe foto's gemaakt deze maand. Deze maand bestond vooral uit rust

We zijn nog een keertje wezen springen op een stal in de buurt wat hij ook prima deed!
Eind van de maand nog een onderlinge dressuurwedstrijd gereden in het Niv 0 (België) daar ben ik wel tot de conclusie dat die proeven ons niet liggen

Alsnog mag ik niet klagen met ruim 64%

December
We trainen lekker verder thuis, maken nog altijd wekelijks bosritjes en om de week hebben we dressuurles.
Ik rij hem 3x per week op het moment en de rest van de dagen staat hij lekker met zijn 2 dames 24/7 buiten.
In 2023 is het plan om officieel te gaan starten in Nederland (ik ben Nederlands, maar ik woon in omgeving Gent vanwege mijn studie aan de Universiteit Gent)
Ik hoop op weer een jaar vol afwisseling!! Hoe afwisselender hoe beter als je het mij vraagt!

Deze foto is gemaakt NADAT hij de lange cross van 17 hindernissen had gelopen, ongelofelijk hoe fit hij erdoorheen kwam