Ik prop onderweg nog snel wat paardensnoepjes in mijn jaszak en loop naar de pony’s (achter mijn huis) die nog nietsvermoedend met hun hoofd diep in de hooibak stonden te eten. Bloem is altijd in voor een spelletje dus die komt meteen naar mij toe, met haar hoofd vol met hooi.

Ik besluit haar ook maar aan te kleden, misschien dat ze dan wel blijft staan. Ondertussen prop ik snel wat snoepjes in Bloem’s mond zodat ze op het blok blijft staan. Vlinder blijft wonderwel staan, maar dan ook stokstijf. Ze denkt dat ze niet kan bewegen met een kerstkrans en gewei.

Ik loop snel terug want ook de kerstballen in de kerstkrans van Vlinder zijn snoep volgens Bloem. Na alles rechtgetrokken te hebben prop ik de pony’s vol snoepjes, loop naar achteren en knip zo snel mogelijk wat foto’s. Bloem vind dat ze heel grappig is en blijft het gewei van Vlinders hoofd trekken.

Dan besluit ze ineens dat ze lang genoeg op het blok heeft gestaan. Met geen mogelijkheid krijg ik haar terug op het blok, zelfs niet met snoep (of het gewei). Okay, dan zijn we klaar, de zon was nu ook al helemaal weg. Er zit vast wel wat tussen. Ik verzamel alle kerstballen die Bloem enthousiast uit de kerstkransen heeft getrokken en check op de camera of er wat leuks tussen de 146

Tot slot wilde Jaycee (met tegenzin en alleen voor heel veel snoep) ook nog wel (heel) even poseren met het gewei.