Van de poezen die ik voor de kerst geadopteerd heeft, leeft alleen Maria nog want Jacoba is met de Paas aangerden en is als gevolg daarvan overleden. Maria is een echte diva, ze is de poezenzussen Tyra en Tina (als kleine kittens gevonden) de baas. De kater Pompom niet, die is weer alle katten en honden de baas en zelfs niet bang voor de paarden. (Pompom heb ik als oudere kat geadopteerd).
Hier een foto van Dingo en Maria samen:

Wat de watersituatie betreft, 1 put is gedempt, de andere hebben nog heel weinig en ik ben al jaren aan het kamperen in huis, met 1 x per dag de WC doortrekken, plassen op het bidet, 1 x per week douchen en de was naar de wasserette brengen om water te besparen, maar nu dat de eigenaar de ruïne wil gaan opknappen en gaan verhuren komt er ineens wél een boorgat, want ja van nieuwe huurders kun je niet gaan verwachten dat ze zo leven. Dus is er een wichelroede loopster geweest om te kijken waar water zit.
Een buurvrouw van me gaat verhuizen dus ik heb wat meubels gehad waar ik erg blij mee ben en ze had eerder ook al voerdepsensers voor de hondne en katten gegeven en dekens en kleedjes enzo voor in de hokken. een vaste huisoppas van me heeft onlangs zakken voer en zaagsel gebracht (en helaas ook covid, twee weken ziek van geweest), en die stuurt af en toe wat geld voor de paarden, maar verder is het wel een beetje opgedroogd met donaties, dus het is best zwaar voor me, moet elk dubbelte omdraaien en ben inmiddels meer dan twintig kilo afgevallen.
Ik zou gratis hooi krijgen van een de man die strandritten doet, maar dat zijn uiteindelijk maar drie grote balen geweest en toen was hij kwaad omdat ik teveel zeurde als het op was.
(Terwijl hij letterlijk had gezegd "als het op is bel je maar, het is maar tien minuten rijden")
Nog veel spanning gehad om hooi van mijn normale leveraar omdat zijn voorraad op begon te raken. Ik kan wel per baal kopen, maar niet ene voorraad bij een ander van meteen 500 euro ofzo, dus ik zag het niet meer zitten, maar gelukkig is er tot nu toe elke aand nog wel een baal voor mij en begint het gras nu weer te groeien en kan hij dus van het voorjaar weer maaien.
De omheining naar het zijland is weggehaald (ligt nog wel op de grond, hoop dat ze het binnenkort opruimen).
Enfin de paarden. Ik heb de hele zomer steeds 1 paard per dag gedaan (soms 2) en dat betekende dat ik Olímpio en Vincent 2 x in de week reed, op de weg of op het land.
Met Pocotó heb ik gewandeld en gelongeerd (springen aan de longe bleek ik haar een groot plezier mee te doen) maar niet veel gereden want ze wordt nog steeds hyper nerveus als je er op zit en ikje moet veel sturen om haar een beetje normaal te laten lopen en ik had niet altijd zin in haar gedribbel en gedoe en het is nou ook niet zo dat het noodzakelijk is dat ze bereden wordt.
Met Gandhi heb ik veel handwerk gedaan en hij is eindelijk weer gewend aan het zadel, met borsttuig en staartriem en beugels naar beneden in alle gangen en ik heb ook wel op en af gestegen aar verder ben ik nog niet gekomen. Ook langs de weg gelopen en vrachtverkeer enzo vindt hj wel eg, maar hij blijft rustig bij me staan.
Met Chico heb ik los gewerkt in en buiten de longeersingel en hij kan zijwaarts, wending om de voorhand en om de achterhand, achterwaarts etc. Ook met hem langs de weg gewandeld en vuil geraapt uit de bermen oa.
Nu het vroeger donker wordt doe ik niet zo veel meer met ze behalve verzorging.
Enfin fotootjes, ze waren nat van de regen en hebben allemaal gerold dus lekker vies. (Een foto van Olímpio is van gisteren en daarop is hij droog)
Vincent en Olímpo vallen altijd wat in om deze tijd, maar dat is ook zo weer bij getrokken. Heeft denk ik met de leeftijd en verharing te maken.
Vincent:

Olímpio:

Pocotó:

Gandhi:

Chico: