Show off Spike - Herfstfotoshoot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovechicco

Show off Spike - Herfstfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 20:31

Al jaren het idee om wat leuke foto's te maken samen in het bos, helaas ieder jaar nét te laat.. Dit jaar niet! *\o/*

Afbeelding

Hij was zo ontzettend braaf en ondanks dat sommige dingen een beetje spannend waren, keerde de ontspanning snel terug, heel erg fijn!

Afbeelding

Als kers op de taart, kuste en flehmde hij zelfs op commando! Iets wat hij ontzettend lastig vind en waar we echt 4 volle jaren over hebben gedaan om een werkende manier te vinden _/-\o_ Super trots op hem!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dandelion07

Re: Show off Spike - Herfstfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:13

Heel leuke fotos! Hoelang heb je hem al?

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:16

heel leuke foto's, mooie kleuren en de liefde spat er vanaf

lovechicco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:15

Dandelion07 schreef:
Heel leuke fotos! Hoelang heb je hem al?

Super lief, dankjewel :) Hij is officieel niet van mij, Ik ben in 2018 gestart met hem bijrijden :D Toen dus ook omgeschoold naar western en hoewel het eigenlijk de bedoeling was om alleen te rijden en er meer tijd 'vrij' kwam, heb ik voorgesteld om meer te gaan doen dan alleen rijden, wat ik ook mega leuk vind! (Denk aan longeren, lange lijnen, wandelen, grondwerk en mennen bijvoorbeeld). Afgelopen 1,5 jaar ben ik naast het (veelzijdig) rijden dat ook echt meer gaan doen :)

Hij staat super bij de eigenaren thuis en doen we de paarden samen, verder heb ik hem op dit moment lekker voor mijzelf, kan ik lekker doen wat ik wil en hoor ik bij de inboedel ;)

lovechicco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:16

3timesmom schreef:

Ahhh, zo lief! Dankjewel <3

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:17

3timesmom schreef:

Helemaal mee eens! Prachtig stel zo!

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:23

Citaat:
Super lief, dankjewel :) Hij is officieel niet van mij, Ik ben in 2018 gestart met hem bijrijden :D Toen dus ook omgeschoold naar western en hoewel het eigenlijk de bedoeling was om alleen te rijden en er meer tijd 'vrij' kwam, heb ik voorgesteld om meer te gaan doen dan alleen rijden, wat ik ook mega leuk vind! (Denk aan longeren, lange lijnen, wandelen, grondwerk en mennen bijvoorbeeld). Afgelopen 1,5 jaar ben ik naast het (veelzijdig) rijden dat ook echt meer gaan doen :)

Hij staat super bij de eigenaren thuis en doen we de paarden samen, verder heb ik hem op dit moment lekker voor mijzelf, kan ik lekker doen wat ik wil en hoor ik bij de inboedel ;)

Oh wat leuk! Dus hij kan western en 'gewoon' rijden als ik het goed begrijp?

lovechicco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 19:29

Dandelion07 schreef:
Citaat:

Oh wat leuk! Dus hij kan western en 'gewoon' rijden als ik het goed begrijp?

Yess, je begrijpt het helemaal goed! Afgelopen jaar zelfs 2e (van de 50 deelnemers) tussen de 'normale' wedstrijdpaarden geworden in de dressuur. Springen vind hij ook fantastisch, helaas ben ik niet zo'n held daarin. Crossen daarintegen vinden we samen wel heel tof en samen met zijn eigenaresse heeft hij een foutloze (oefen)cross uitgelopen <3 Laatst ook een hele toffe working equitation clinic gedaan en verder is onze favoriete bezigheid nog altijd de fijne buitenritjes! Niks is hem te gek :)

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:50

Citaat:
Yess, je begrijpt het helemaal goed! Afgelopen jaar zelfs 2e (van de 50 deelnemers) tussen de 'normale' wedstrijdpaarden geworden in de dressuur. Springen vind hij ook fantastisch, helaas ben ik niet zo'n held daarin. Crossen daarintegen vinden we samen wel heel tof en samen met zijn eigenaresse heeft hij een foutloze (oefen)cross uitgelopen <3 Laatst ook een hele toffe working equitation clinic gedaan en verder is onze favoriete bezigheid nog altijd de fijne buitenritjes! Niks is hem te gek :)

Supergaaf! Nu heb ik nog een vraagje. Ik weet er totaal niks van hoor. Maar zoals ik altijd begreep zijn hulpen bij western anders als normaal. Hoe halen ze dat dan niet door elkaar zeg maar. Dit vraag ik me nu altijd al af :o

lovechicco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 00:19

Dandelion07 schreef:
Citaat:

Supergaaf! Nu heb ik nog een vraagje. Ik weet er totaal niks van hoor. Maar zoals ik altijd begreep zijn hulpen bij western anders als normaal. Hoe halen ze dat dan niet door elkaar zeg maar. Dit vraag ik me nu altijd al af :o

Haha, kom maar op met die vraagjes :P Sommige hulpen zijn inderdaad anders, been is natuurlijk vooruit/opzij en veel is op zit (in dit geval ook een beetje op stem) en dit gebruik je natuurlijk ook in de normale engelse sport. Verder doen wij geen hele gekke westerndingen dus bij ons valt het verschil wel mee. Alleen het halthouden en achterwaarts gaan is bij hem een beetje anders, daar gaan je benen een stuk naar voren toe.

Het verschilt wel een beetje per paard en zelfs ook weer per tak van sport of africhtig. Spike is voornamelijk getraind in de trail en zijn maatje Juice die uitkwam in de reiningsport, heeft toch weer andere knopjes en daar zou ik het niet zo snel mee doen :) Daarbij heeft hij een springzadel en ander hoofdstel dus vaak als hij deze op heeft kan hij daar al onderscheid in maken.

Moet er wel even bijzeggen dat we niet streven naar een speciaal niveau, maar meer naar een blij en soepel paard wat een goede conditie heeft. Natuurlijk proberen we ervoor te zorgen dat we daarin steeds een stapje verder kunnen, maar gezien zijn bouw en fokrichting zal het geen topdressuurpaard worden ;) Wel is natuurlijk voor ieder paard belangrijk om goed zijn lichaam te kunnen gebruiken.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:47

Haha bedankt! Wel echt gaaf dat je dat zo kan doen!

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:42

gaaf!