Pony verkocht en mishandeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Pony verkocht en mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 00:58

Hoi allemaal! Sorry voor de titel maar ik weet even geen betere. Dit gaat waarschijnlijk een lang verhaal worden omdat ik even flink van me af moet schrijven…

Het verhaal begint in 2016 nadat mijn vorige shetlander overleden was. Mijn shetlander is in maart 2016 ingeslapen en omdat onze andere oude shetlander dan alleen achterbleef, hadden we ervoor gezorgd dat de volgende dag een nieuw maatje kon komen. Dit werd de toen 3,5 jarige X (naam even anoniem ivm privacy). Hij was toen nog erg groen en kon niet heel veel meer dan longeren, poetsen en aan een touwtje lopen. Ook prima voor die leeftijd. Ik heb hem toen langzaam aan allemaal kunstjes aangeleerd en we werden samen echt dikke vriendjes. Echter ging het met mij na 2,5 jaar een stuk minder en redde ik het niet meer om mijn 2 shetjes en paard genoeg beweging te geven dus hadden we besloten de shetjes weg te doen. Vooral X kon enorm baldadig worden als hij niet gewerkt werd en dat vonden wij niet eerlijk naar hem toe. Dus ik heb een advertentie voor ze gemaakt en zodoende zijn ze verkocht in juli 2018.

De ene shet kwam op een super plek terecht, X hadden wij zo onze twijfels over maar dachten er verder niks van. Echter werden wij in 2019 door een vrouw gebeld over X. Zij was geloof ik de stalbaas van het meisje aan wie wij hem verkocht hebben. Zij beweerde dat de meid X mishandeld heeft en dat ze er meerdere keren op gereden heeft terwijl zij veel te groot is voor een grote shetlander. Ook zou ze de pony onnodig hard hebben geslagen met de zweep, meerdere keren. Wij dus in dikke tranen omdat onze geliefde pony het schijnbaar zo slecht getroffen had. De vrouw had de pony’s in beslag genomen. Details hiervan weet ik ook niet, ik heb de vrouw zelf niet aan de telefoon gehad en onze emoties waren alle kanten op dus ook niet alles is 100% bijgebleven. Ze bood X toen aan ons aan. Helaas konden wij hem destijds niet overnemen. Hierna hebben wij niks meer over hem gehoord.

Nu heb ik vandaag weer gehoord dat zij opzoek is naar hem. Dit zit mij niet echt lekker want ik hoop niet dat hij terug gaat naar haar. Maar ergens weet ik ook dat degene die hem nu heeft, hem misschien helemaal niet weg wilt doen.

Dit moest ik even van mij afschrijven, ik weet gewoon niet wat ik nu moet/kan doen. Ik ben echt nogsteeds gek op die pony en heb sinds dat telefoontje, elke dag nog spijt dat ik hem ooit heb weg gedaan.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 02:15

Als die stalhouder ze toen heeft over genomen, heeft ze vast wel aan de kopers gemeld hoe het er bij de vorige eigenaresse aan toe ging?

Apart trouwens om jullie daarover te informeren. Kan ik me als voormalig stalhouder niks bij voorstellen, en ook nog dat een stalhouder van een van mijn verkochte paarden dat zou doen. Een verhaal heeft altijd 2 kanten…

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 06:38

Caily schreef:
Als die stalhouder ze toen heeft over genomen, heeft ze vast wel aan de kopers gemeld hoe het er bij de vorige eigenaresse aan toe ging?

Apart trouwens om jullie daarover te informeren. Kan ik me als voormalig stalhouder niks bij voorstellen, en ook nog dat een stalhouder van een van mijn verkochte paarden dat zou doen. Een verhaal heeft altijd 2 kanten…


Dat vind ik ook zo raar, hoe weet de stalhouder waar die shet vandaan komt en vooral hoe komt de stalhouder aan jullie telefoonnummer? En die stalhouder kan helemaal niks in beslag nemen lijkt me. Overigens is dit wel het risico van verkopen, ik denk dat jullie sowieso vrij weinig kunnen doen of mogen doen. Jullie hebben niks meer te vertellen over de pony. Maar zoals ik het begrijp is de pony dus door de stalhouder(?) verkocht en dat ex-eigenaresse wilt de pony nu terug? Of de stalhouder?

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Pony verkocht en mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:58

Ik vind het een apart verhaal.
Een stalhouder die een pony "inbeslag neemt"?
Sorry maar als dat niet via wettelijke instanties gaat is het gewoon diefstal.

Ik snap dat je je pony mist en na het horen van het verhaal ervan schrikt. Maar zal als ik jou was er niet mee gaan bemoeien. Elk verhaal heeft 2 kanten, wie weet liggen stal houder en eigenaar gewoon in de clinch met elkaar en is dit gewoon verzonnen.

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 08:02

De eigenaresse die de pony had voordat wij hem kochten als 3,5 jarig staat in het paspoort. Zij heeft toen als nummer doorgegeven en zodoende heeft zij ons kunnen bellen.

Ik weet niet of de politie toen ingeschakeld is. Ze had destijds twee pony’s daar staan. Nu is ze alleen ineens na 3 jaar weer opzoek naar de ene. De andere zoekt ze niet. Ik weet niet precies wat er toen heeft plaatsgevonden tussen haar en de stalhouder. Ik weet wel dat de stalhouder waarschijnlijk gelijk heeft over de mishandeling (in ieder geval het rijden) gezien ze daar filmpjes van heeft staan op instagram.

Lieser
Berichten: 1518
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:15

Van wie heb je gehoord dat ze weer op zoek is naar X dan? Je weet niet eens zeker of het de stalbaas was die vier jaar geleden gebeld heeft (en die je toen zelf niet gesproken hebt).

Bovendien, als je dat meisje volgt op insta, kun je toch gewoon contact met haar opnemen hierover? Misschien is zij ook benieuwd hoe het met X gaat ...

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 08:19

Lieser schreef:
Van wie heb je gehoord dat ze weer op zoek is naar X dan? Je weet niet eens zeker of het de stalbaas was die vier jaar geleden gebeld heeft (en die je toen zelf niet gesproken hebt).

Ze heeft op dezelfde instagram wat posts geplaatst dat ze hem zoekt. En in een facebook groep heeft ze ook een post gedaan. Ik weet inderdaad niet zeker of het de stalbaas was die gebeld heeft, ik weet wel dat degene die belde de pony toen in bezit had en hem weg wilde doen omdat ze zelf genoeg paarden had. Ik heb haar zelf niet gesproken, mijn moeder wel.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:22

Flubberboot schreef:
De eigenaresse die de pony had voordat wij hem kochten als 3,5 jarig staat in het paspoort. Zij heeft toen als nummer doorgegeven en zodoende heeft zij ons kunnen bellen.

Ik weet niet of de politie toen ingeschakeld is. Ze had destijds twee pony’s daar staan. Nu is ze alleen ineens na 3 jaar weer opzoek naar de ene. De andere zoekt ze niet. Ik weet niet precies wat er toen heeft plaatsgevonden tussen haar en de stalhouder. Ik weet wel dat de stalhouder waarschijnlijk gelijk heeft over de mishandeling (in ieder geval het rijden) gezien ze daar filmpjes van heeft staan op instagram.


Ik heb dit bericht denk ik op Facebook voorbij zien komen en daar heeft de staleigenaar al gereageerd dat de nieuwe eigenaren van die shet absoluut geen contact met haar willen en dat de pony het super goed heeft en er kindjes op rijden.

Dus die pony gaat echt niet terug naar degene die er slecht voor zou zijn geweest, en mocht je het dus zelf nog willen weten zou ik die staleigenaar zelf een bericht sturen want die kent de nieuwe eigenaren dus gewoon nog :)

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Pony verkocht en mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 08:30

Oh dat had ik nog niet gezien! Bedankt! Fijn om te weten dat hij het zo te horen iig goed heeft dan!