Ze is 6 jaar en sinds januari dit jaar onder het zadel.
Ik heb zelf een vorm van Cerebrale Parese (spasme), ataxie en heupdysplasie. Ehm als paard was ik allang afgekeurd en waarschijnlijk ingeslapen
Morgenmiddag word ik gekeurd bij de KNHS, zodat ik met dispensatie wedstrijden mag gaan starten wat uiteindelijk de bedoeling gaat zijn. Ik heb gisteren groen licht gekregen voor magnetische stijgbeugels met magnetische zooltjes voor in mijn laarzen. Die worden / zijn gesponsord door de DVB foundation
Ik heb ze besteld en ze zijn onderweg, dus onderstaande foto’s zijn nog met “ gewone” stijgbeugels.
Wij zijn nog niet klaar voor een wedstrijd, maar ik ben gewoon zo blij met Izarra

Ik weet het wel, maar zo zwart op wit vind ik toch weer eng
Ik snap dat de drempel gevoelsmatig hoog is, maar als je vastloopt in bepaalde dingen, kan het echt heel fijn zijn. In mijn geval ging het om m'n studie, en het is in eerste instantie wel ruk om toe te moeten geven dat je dispensatie/extra voorzieningen nodig hebt, maar als je er eenmaal gebruik van kunt maken, merk je hoeveel stress en frustratie het je scheelt.
Ik ben juist heel bang dat ze het daar niet zo erg vinden, omdat hypermobiel geen reden is. Nu is dat maar 1 symptoom bij mij en kan ik een enorm dossier mee krijgen, zit ik gedeeltelijk in rolstoel, maar toch. Ik rijd / reed altijd al gewoon wedstrijden, kost alleen veel moeite maar ik heb de mazzel dat het blijkbaar niet te zien is.
Gewoon goed gedaan
ik had een heel rood hoofd van inspanning toen we klaar waren