Toch maar eens een jubileum topic: 4 jaar de mijne!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Toch maar eens een jubileum topic: 4 jaar de mijne!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 22:30

Tja en dan heb je je paard 4 jaar, daarvoor kende ik dr al 11 jaar van de manege waar ik heb leren 'rijden'. Heb dr daar 9 jaar verzorgd en toen ze slechter werd heb ik dr gekocht voor net wat meer dan de slachtprijs, anders was ze letterlijk de frikadel in gegaan. Ze was toen 21, liep niet goed maar iets... iets in haar blik zei me dit is niet voorbij. Vanwege omstandigheden er een jaar niet geweest, ik kwam binnen om zelf polshoogte te nemen nadat ik van de verzorgers die haar toen verzorgden hoorde dat ze weg moest, en in die stal, daar stond ze, ik zag dat ze zich niet top voelde, maar de vechtlust stond in dr ogen, het gesprek aangegaan en een week later was ze van mij. Toen kon ik pas zien in hoeverre ze slecht was, en ja op het harde stokkreupel, binnenbak (tja die was bijna net zo hard als de straat) ook, maar de paddock die eigenlijk veel te zwaar was, daar liep ze best wel heel goed, met een knikje in dr hals bij het draven 1 kant op, toen dacht ik al, dit is misschien wel op te lossen. 2 weken later verhuisde ze naar een andere stal waar ze in ieder geval al een aantal uur standaard buiten kwam.

Ze was een maand van mij toen er een chiropractor bij kwam, en warempel, na de week rust liep ze goed, ze bleek dr schouder vastgezet te hebben vanuit haar eigen scheefheid, en zonder ervaren ruiters om te corrigeren werd dit problematisch. Gelukkig kan ik nu zeggen dat na eerst een aantal regelmatige behandelingen we nu al meer dan een jaar zonder behandeling bezig zijn, en nog geen spoortje van onregelmatigheid uit dr schouder, wel wat andere gevalletjes qua afvalstoffen en dan verhelpen we dat met acupunctuur.

Ondertussen is ze 25, ik was al met dr naar het bos geweest, maar dit jaar mn bucketlist compleet gemaakt, naar het strand geweest (wat ze zo leuk vond dat ze niet meer mee terug wilde 8)7 ) en les van Eva Roemaat, waar we helaas vergeten zijn een poseerfoto te maken :roll: en ik ben rijdend 2022 ingegaan, met toch wel zat vuurwerk wat de lucht in ging O:)

En dan nu wat foto's om jullie mee te nemen in ons jaar, en ja ik hou van lemieux setjes :x

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 22:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de pony die hier erbij staat zullen jullie wel herkennen, dat is dr kleine vriendin 8-)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:25

Ze boft met je! :)

Pumpkins

Re: Toch maar eens een jubileum topic: 4 jaar de mijne!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:31

Ze ziet er prachtig uit! Ik had haar echt geen 25 geschat. Jullie passen mooi bij elkaar, er zijn jullie nog vele jaren gegund!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:44

Wat een heerlijk verhaal! Hier hetzelfde, lievelingspaard van de manege kreupel en zou naar de slager gaan. Ik had haar 2 jaar niet gezien maar ik heb gezegd ik koop haar en een week later was ze van mij. Ze heeft nog 4 heerlijke jaren bij mij gehad.
Heel veel geluk met haar en wees zuinig op haar <3

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:03

Wat een prachtig verhaal en een bijzonder paard! :)

Ik heb jaren geleden ook mijn toenmalige leasepaard met een peesblessure overgenomen van de manege. Absoluut nooit spijt van gehad!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 14:23

Ben ook zeker blij met hoe goed ze het doet, overgenomen eigenlijk met de gedachte van als ze nog een paar maanden paard kan zijn is het al goed. Alleen wordt ze drammerig als ze niets doet en het ging goed met dr dus maar gaan longeren, en ook maar zadel aangeschaft, omdat het zó goed ging. En nu rij ik dr nog 3x in de week meestal, bak en buiten afwisselend. Gekste dingen komen we tegen en ze loopt er zo langs.

Zolang zij aan blijft geven dat ze iets wil doen blijven we dat ook gewoon doen. Ze is nu namelijk zéér duidelijk in wat zij wil en dat is echt compleet anders dan toen ze op de manege stond, vond het ook heel bijzonder om die 'reis' met dr mee te maken en dr te zien veranderen.
Als het even kan op naar nog 4 jaar!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:52

Wat fijn voor dit paard! En voor jou, want jullie lijken perfect bij elkaar te passen :). Ik hoop op nog veel mooie jaren samen!

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:04

Gefeliciteerd met het jubileum! Wat zien jullie er ook de hele tijd modieus uit :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:11

wauw, wat een mooi verhaal en leuk paard TS. fijn dat zo'n paard na haar harde werken nog een heerlijk leventje heeft en jij haar die kans hebt gegeven.

ze ziet er gelukkig uit en daar gaat t om. op nog vele jaren erbij

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:25

Prachtige combinatie en wat een mooi paard Ik hou van dit soort "feel good" verhalen.

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:37

Paard lijkt de loterij met jou gewonnen te hebben voor haar laatste jaren. Super leuk om te lezen!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:39

Leuk stel zijn jullie samen!! Mooi verhaal samen! Ik wens jullie nog veel gelukkige jaren toe!!

En haar blik op die vuurwerk foto _O- "Zucht... Baas, wat doe je nou dan weer?" _O-

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:44

Mooi overzicht zo. <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:50

O die geef je echt geen 25. Wat mooi dat je haar zo volgt in wat ze aangeeft. Jullie band spreekt echt uit de foto's. Bijzonder en mooi om te zien.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:40

Hele toffe foto's!
Vooral de boom-eet-foto moest ik erg om lachen :')
En die eerste op het strand is gewoon prachtig <3

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:17

Prachtig dat je dit dier zo'n fantastische oude dag (of nieuwe pubertijd) geeft. Mooi

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:46

Wat een gezellige foto s …jullie maken me helemaal vrolijk.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:53

Ze ziet er geweldig uit en hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 22:34

Biks2 schreef:
Gefeliciteerd met het jubileum! Wat zien jullie er ook de hele tijd modieus uit :D

Ja oeps lemieux tic, want een paard kost niet genoeg :x

Flubberboot schreef:
Leuk stel zijn jullie samen!! Mooi verhaal samen! Ik wens jullie nog veel gelukkige jaren toe!!

En haar blik op die vuurwerk foto _O- "Zucht... Baas, wat doe je nou dan weer?" _O-

Ja dat hoofd van haar spreekt boekdelen, ze heeft nog net niet zo'n bubbel met tekst uit strips erbij hangen, heerlijk merrie met mening _O-

SusanH schreef:
O die geef je echt geen 25. Wat mooi dat je haar zo volgt in wat ze aangeeft. Jullie band spreekt echt uit de foto's. Bijzonder en mooi om te zien.

Zegt bijna iedereen die haar ziet 'wat 25? Zou je haar niet geven' , ben er zelf blij mee hoor dat ze niet zo snel grijs wordt, soms wel even puzzelen met dr voer aangezien ze in een groep kleine ponys staat, en ik voer zelf graag zo simpel mogelijk zonder veel toevoegingen. Maar vitamine brok met kruiden voor dr gewrichten gaat al 4 jaar goed, van de winter priores moeten bijvoeren maar vind dat zelf niets, voer nu sojaschroot bij, en dat doet dr goed, moeilijke balans soms maar tot nu toe kunnen we hem elke keer terugvinden als er wat is geweest *D

gerlindie schreef:
Hele toffe foto's!
Vooral de boom-eet-foto moest ik erg om lachen :')
En die eerste op het strand is gewoon prachtig <3

Hele lieve stalgenoot die vergroeid is met dr camera O:) ja die eetfoto heb ik zelf ook een zoek de verschillen met een giraf mee gemaakt _O-

Rubs schreef:
Prachtig dat je dit dier zo'n fantastische oude dag (of nieuwe pubertijd) geeft. Mooi

Grappig dat je het nieuwe pubertijd noemt, ik zeg zelf vaak genoeg dat ze dr 3e jeugd beleeft, hou soms mn hart vast als ze wat uit vreet :roll:

Sowieso vind ik iedereen zo leuk reageren, ben zelf ook blij dat ik deze kans heb gekregen en genomen na haar 9 jaar te verzorgen op de manege, want een 21 jarige kopen mét blessure is natuurlijk een heel dom idee en raad ik iedereen af, maar doordat ik haar al kende toch gedaan en als het dan zo goed uitpakt kan je alleen maar dankbaar daarvoor zijn en hopen dat er nog veel meer jaren bij komen :))