Daar zijn we weer, dit keer met mijn eigen paard Action (v. Special D)

We starten maar heel zelden omdat Action een verleden heeft met hardnekkige maagzweren. Dit keer hebben we geprobeerd hem een heel weekend mee te nemen. Alle wedstrijden hier zijn ver weg (lees minimaal 2,5 uur rijden) en nu we op dit niveau starten vind ik het niet eerlijk meer om hem op 1 dag te starten en 5 tot 6 uur op de trailer te zetten.
Ik had een stal en een eigen weilandje voor hem gereserveerd. Thuis staat hij dag en nacht buiten, op deze manier kon hij tenminste overdag lekker buiten staan en grazen. Hij leek erg op zijn gemak en heeft goed gegeten en gedronken, dus het lijkt alsof hij er goed doorheen is gekomen

Op vrijdag zijn we aangekomen en op zaterdagochtend hadden we een ZZ-Zwaar proef staan (Fourth level test 2). Hij voelde met losrijden super goed en dat gevoel konden we in de proef mooi vasthouden. Op 1 klein foutje na een heel fijne proef gereden. Uiteindelijk 2e geworden met 66.316% (0.1% los van de nummer 1

Toen op zondagochtend stond ons Prix St. George debuut gepland

Het is fijn om te weten dat zelfs met een 2 op ons protocol we alsnog de 60% halen. Hopelijk met wat meer routine, iets meer energie en controle gaan we de score de volgende keer iets opschroeven.
Ik ben in ieder geval méga trots op Action. Wat een wereldpaard. En het belangrijkste, we doen het zonder ruk en pluk werk, ik weiger ‘druk’ erop te zetten. Het moet een feestje zijn voor ons allebei en anders stoppen we ermee.
Geniet (hopelijk) van de foto’s! Mocht je onze avonturen op de voet willen volgen dan kan dat op instagram @christinedv_

Dankjewel voor het kijken/lezen!