Wat te doen met +30 graden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Wat te doen met +30 graden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 18:48

Laat me voorop stellen, ik ben enorm tevreden op de stal waar ik nu sta.
Alles is hier super geregeld, een echt paradijs op aarde, voor mens en paard. Niet voor niets dat er geen stallen meer vrij zijn en er een enorme wachtlijst is.
Maar toch, toch nadat ik van een helse stal (en dat is nog een understatement) afkom, besloten om even te gaan checken hoe het met de paarden ging met deze hitte.
En laten we zeggen: wat een luizenleven…
Overal schaduw, hooi in netten en los, waterbakken vol en koel (ja ben gaan voelen). Maar nee, dat is nog niet voldoende volgens hun. Hebben ze vandaag nog overal sproeiers geïnstalleerd op elke weide voor de paarden die willen…
Dus ik zou zeggen kijk en geniet mee.

Eerst maar even bij de twee monsters die hun sproeier al hadden, en hier mooi gebruik van maakte tijdens het eten van hun hooibuffet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan maar door naar de 2 heren waar ze de sproeiers nog aan installeren waren.
Dus deze maar even nat gespoten. Waarna ze onmiddelijk moesten rollen natuurlijk. Om vervolgens gewoon verder te eten.
Enneh, in de schaduw lag ook nog een berg hooi, maar blijkbaar was het toch niet warm genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maeson Stables, een paradijs op aarde dus voor paard en mens. Wat genieten dat ik me dus geen zorgen moet maken <3
Zeker nu zij ook hun sproeier hebben

Afbeelding

ElinaSK

Re: Wat te doen met +30 graden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:54

Wat heerlijk voor ze die verkoeling. En fijn dat ze zo goed voor de paarden zorgen :j .

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 21:15

ElinaSK schreef:
Wat heerlijk voor ze die verkoeling. En fijn dat ze zo goed voor de paarden zorgen :j .

Ja, echt een genot, wetende dat ik morgen gewoon kan gaan werken zonder zorgen te maken over het welzijn van mijn paarden.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:27

Oh ik volg die stal op instagram, super fijne eigenaresse ja! Ze hebben het goed <3

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:33

ik ben gewoon jaloers op dat paard op de eerste foto; heerlijk onder een verkoelende sproeier.

Is idd een fijne gedachte; een stal die zo goed aanpast aan de extreme temperatuur.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 17:33

Paard op de eerste foto is ons 2 jarig belgisch trekpaard
Wat een redelijk slechte start heeft gehad, vooral door de vorige (hel) stal waar we stonden.

Dus het is echt zalig ik dat ik me geen zorgen moet maken over het welzijn van de dieren.
Weides zijn ondertussen zelfs voorzien van meerdere drink en hooi plaatsen, dat ze altijd in de schaduw kunnen

Ookal kiezen die 4 van ons ervoor om in de zon te gaan staan..
Met gevolg dat ze nu zelfs het hooi en de waterbak van deze die in de zon blijven staan (verschillende kuddes) in de schaduw verplaatsen…

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:40

Heerlijk dat de paarden zo gehouden worden ts, zou toch wel de basis moeten zijn, al mist het bij 90% van de stallen.
Fijn dat je zo'n super plekje hebt, heerlijk die sproeiers. <3

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:32

GUSTIxBILL schreef:
Paard op de eerste foto is ons 2 jarig belgisch trekpaard
Wat een redelijk slechte start heeft gehad, vooral door de vorige (hel) stal waar we stonden.

Dus het is echt zalig ik dat ik me geen zorgen moet maken over het welzijn van de dieren.
Weides zijn ondertussen zelfs voorzien van meerdere drink en hooi plaatsen, dat ze altijd in de schaduw kunnen

Ookal kiezen die 4 van ons ervoor om in de zon te gaan staan..
Met gevolg dat ze nu zelfs het hooi en de waterbak van deze die in de zon blijven staan (verschillende kuddes) in de schaduw verplaatsen…

ach, sneu....dan heeft die een verkoelende sproeier wel verdiend.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 10:41

Anastasia24 schreef:
Heerlijk dat de paarden zo gehouden worden ts, zou toch wel de basis moeten zijn, al mist het bij 90% van de stallen.
Fijn dat je zo'n super plekje hebt, heerlijk die sproeiers. <3

Vorige stal werd heel veel beloofd, dingen die we zelf betaalde of aankochten voor het welzijn van de paarden, die nooit geïnstalleerd werden, maar het zelf doen mocht niet.

Terwijl hier word echt gewoon net die stap extra gezet.
Alles basisbehoefte worden voorzien. En toch gaan ze een stap verder, want het is nog niet voldoende. Zowel het welzijn voor de paarden (sproeiers is maar klein ding) als welzijn/genot van de mensen.

Ons boerenpaard ook, moment dat die dreigt af te vallen door groeispurt, of zijn maag, lever en darmen die opspelen door zijn slechte start, word er al extra speciaal eten en luzerne voorzien (wat wij terecht betalen natuurlijk. Maar erom vragen of smeken, zeker niet. Vaak zijn ze ons al voor)

Beter als hier hadden we nooit kunnen treffen.
En ben deze mensen echt tot de dag van vandaag dankbaar