Hoi allemaal!!
Het is al wel even geleden dat Bokt heeft mogen genieten van Kiwi. In de tussentijd is er veel gebeurd: we zijn verhuisd, Kiwi loopt de trailer weer op, ik heb een oefenwedstrijdje meegereden, et cetera, et cetera. Een wereld is voor ons opengegaan.
Op de een of andere manier past het voorzichtig nadenken over een veulentje in deze wereld. Voordat ik me hier aan wou wagen, wou ik Kiwi goedgekeurd hebben. Als ze afgekeurd werd bij het stamboek, zou ik eens heel goed moeten nadenken of ik wel een (Trakehner) veulen zou willen. Word ze goedgekeurd, is de feedback van de keurmeester een goed begin voor het zoeken naar een hengst. (Ik heb er een aantal op het oog, maar suggesties mogen natuurlijk! Het moeten wel goedgekeurde Trakehners zijn

Onder een gemurmel van “waarom laat je een paard met die afstamming springen?” begonnen we met het vrijwillige vrijspringen. Dat arme duitse jeugdteam moest alleen voor Kiwi een lijntje opzetten

Vervolgens moest ze haar gangen en exterieur tonen.

Dit alles was goed voor een 8.5 voor algemene indruk, met een 8 voor type, 7.5 voor haar lijf, 7.5 voor fundament, 7.5 voor stap, 7 voor draf, 8 voor galop, en een 8 voor springtechniek en een 8.5 voor vermogen.
In de middag was er nog een prijsuitreiking, waar we een leuk lintje in ontvangst namen, en nog even een rondje mochten draven. Hierbij toonde ze toch een leukere draf dan binnen

En als laatst nog even een fotomomentje buiten

En wij zouden niet samen op pad kunnen zonder de nodige bloopers en meningsuitingen van Kiwi

Lang verhaal kort, Kiwi staat nu opgenomen in het Trakehner stamboek met 54 punten met de officiele naam Kleewiese.
Mocht iemand het nog willen weten, haar vader is C’est bon, een zoon van Distelzar, uit een Münchhausen moeder.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mee te kijken!