Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:00

ellepel schreef:
dat er twee berichten zijn van mensen die zeggen dat ze dat niet leuk vinden .
en dat mag,ieder is vrij om te reageren.
en vervolgens 16 of meer die daar weer over gaan zeggen dat dat niet kan.

dat vind ik dan weer grappig :')

ook een maandagmorgen ding denk ik :P

Dit idd _O-

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:03

Wat een leuk berichtje. Dit is als eigenaar toch alleen maar leuk om te lezen, iemand vindt jouw paard ook bijzonder leuk <3

Als een paard duidelijk aangeeft te willen sta ik ook uitgebreid te kroelen hoor <3

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:08

Lijkt me niks mis met een paard aaien als hij zelf naar het hek / afrastering komt gelopen, leuk toch, lekker van genieten!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:17

Binck8 schreef:
_Reneee schreef:
Dit. Blijf gewoon van andermans dieren af.


Jij raakt nooit een hond/kat/paard of wat dan ook aan van een ander?

Enkel met toestemming. Ik zou het ook niet waarderen als ze hier zonder toestemming gaan "kroelen". Nu het hier weer speelstraat is verzoeken wij via de app dat ze hun kinderen ook vertellen dat ze uit de paarden hun buurt moeten blijven.

Als dat lieve schatje (of zijn moeder) bijt is de eigenaar wel verantwoordelijk.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:55

ellepel schreef:
dat er twee berichten zijn van mensen die zeggen dat ze dat niet leuk vinden .
en dat mag,ieder is vrij om te reageren.
en vervolgens 16 of meer die daar weer over gaan zeggen dat dat niet kan.

dat vind ik dan weer grappig :')

ook een maandagmorgen ding denk ik :P


Je hebt hier helemaal gelijk in :D
Voor mij was het vooral dat ik precies de negatieve reacties zag maar niet helemaal de verhouding. Gelukkig inderdaad een hoop sympathieke reacties op TS.

Toch blijf ik er wel bij, als je echt niet wil dat er rare dingen met je paard worden gedaan, moeten ze niet langs een openbare weg staan. En zelfs dan nog; wij hebben ook wel eens volslagen vreemden op het erf van stal gehad die toevallig de paarden achter hadden gespot en even langs gingen met het kleinkind. Dus gewoon een duidelijk privé terrein op. Dat vond ik helemaal wel brutaal. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:58

marley93 schreef:
ellepel schreef:
dat er twee berichten zijn van mensen die zeggen dat ze dat niet leuk vinden .
en dat mag,ieder is vrij om te reageren.
en vervolgens 16 of meer die daar weer over gaan zeggen dat dat niet kan.

dat vind ik dan weer grappig :')

ook een maandagmorgen ding denk ik :P


Je hebt hier helemaal gelijk in :D
Voor mij was het vooral dat ik precies de negatieve reacties zag maar niet helemaal de verhouding. Gelukkig inderdaad een hoop sympathieke reacties op TS.

Toch blijf ik er wel bij, als je echt niet wil dat er rare dingen met je paard worden gedaan, moeten ze niet langs een openbare weg staan. En zelfs dan nog; wij hebben ook wel eens volslagen vreemden op het erf van stal gehad die toevallig de paarden achter hadden gespot en even langs gingen met het kleinkind. Dus gewoon een duidelijk privé terrein op. Dat vond ik helemaal wel brutaal. :=

serieus? De meeste mensen wonen langs de openbare weg, mag iedereen dan maar jouw domein betreden omdat het langs de openbare weg ligt? Je hond chocolade voeren over de poort?

Blijf gewoon met je fikken van andermans dieren af, zo moeilijk is het echt niet.

Alsof grond waar je paarden kan en mag houden ook zo eenvoudig te vinden is dat je kieskeurig kan zijn. :roll:

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:50

Ayasha, mijn hemel... Dit topic ging over een aai en een knuffel :(:) .
Zucht..... oprecht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:01

Twiggy2008 schreef:
Ayasha, mijn hemel... Dit topic ging over een aai en een knuffel :(:) .
Zucht..... oprecht.

en wie is verantwoordelijk als die aai resulteert in bloedende vingers? :)

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:08

:=

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:15

Ayasha schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ayasha, mijn hemel... Dit topic ging over een aai en een knuffel :(:) .
Zucht..... oprecht.

en wie is verantwoordelijk als die aai resulteert in bloedende vingers? :)


Ach meid, als jij zo panisch bent voor een rechtzaak, hang dan lekker een waarschuwingsbordje op ofzo.

Dit topic gaat over iets positiefs. Iets liefs :) . Iets leuks. Sommige mensen hebben dat van nature niet in zich, naar blijkt.... :+ .

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:18

Jeetje wat reageren sommige heftig zeg.
Vind het ook een ontzettend lief berichtje.
Bij ons staan ze ook langs de weg en soms stopt een fietser om een aai te geven, leuk juist, als paard het niet wil gaat ie weg.
Als ik hier een probleem had zou ik wel extra draadje zetten of een wei opschuiven.
M'n hengst heb ik nooit dicht langs een weg gehad, altijd wat verder er vanaf, ook mogen er geen andere paarden, kan toch altijd gebeuren dus gewoon je verantwoording nemen.
Ja maar wat als .....als de hemel valt hebben we allemaal blauwe mutsjes op.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 04-07-22 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:19

Twiggy2008 schreef:
Ach meid, als jij zo panisch bent voor een rechtzaak, hang dan lekker een waarschuwingsbordje op ofzo.

Dit topic gaat over iets positiefs. Iets liefs. Iets leuks. Sommige mensen hebben dat van nature niet in zich :+ .


Ook weer overdreven.

Het is helemaal niet zo leuk dat iedereen maar aan dieren gaat zitten, ongeacht de zogenaamde goede bedoelingen daarachter.

Als je het zo mooi vindt, kan je er ook gewoon naar kijken zonder aan te raken.

En als je per se paarden wil aaien en knuffelen, doe je een oproepje en ben je vast wel ergens welkom, waar het wel kan.

Belachelijk dat mensen denken dat je maar overal aan moet kunnen zitten en dieren in een wei algemeen bezit zijn.

Zoals vaker benoemd, blijft het vaak niet bij 1 aai en is het zowel voor de aaiende partij als de dieren niet altijd zonder nare gevolgen. En aangezien de partijen elkaar niet kennen, weet je dat nooit, dus afblijven.
Ik zou het niet eens in mn hoofd halen om vreemde dieren te halen.

Hoe doen mensen dat in een dierentuin? Heb je betaald voor een kaartje dus mag je de leeuwen, beren etc vast wel aaien..........

WhiskeyBlues
Berichten: 47
Geregistreerd: 04-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:24

Ik kan het toch niet laten om hier ook op te reageren naar aanleiding van de 'azijnpissers' commentaren. Want ook ik zou het absoluut NIET waarderen als iemand ongevraagd aan mijn paard zit... Maar ik denk dat als je eenmaal de keerzijde meegemaakt hebt, dat degenen die hier de 'azijnpissers' afzeiken ( :Y) ) wellicht - hopelijk - ook snappen waarom er mensen zijn die dit niet waarderen. Ik ben ook van 'ach, dat is toch onschuldig?!' en 'kijk nou, de paarden genieten van de aandacht!' naar 'Blijf alsjeblieft van mijn paarden af' gegaan, helaas.

Hoewel ik me niet wil verplichten tot verantwoording, wil ik wel graag een situatie geven waardoor iemand het mogelijk niet waardeert dat een vreemde ongevraagd aan zijn/haar paard(en) zit: Een aai over de bol heeft hier uiteindelijk geresulteerd in inderdaad die grenzen die vervagen en opschuiven. Van aaien over een draadje, naar onder de draden door (en over sloten heen) het weiland in voor een aai, naar de volgende keer een appeltje mee, naar zakken met appels en brood.... Kruiwagens met snoeiafval. Kruiwagens met rotte appels, peren etc. Van die tuinzakken vol met gemaaid gras. Plastic zakken van brood, appels, wortels etc. verspreid door het weiland. Keukenafval zoals restanten broccoli, aardappelen, kolen en zelfs pannen met aardappelen en jus die geleegd werden in het weiland. En ik ben vast nog wel wat vergeten... geen grapje. Niet gezegd dat elk mens dit doet natuurlijk! Maar hier wel véél helaas.

Wat hier ooit met een 'onschuldige' kroel/aai begon, ging van kwaad tot erger en heeft hier uiteindelijk geleid tot:
- Hoefbevangen, tot meerdere keren aan toe > Torenhoge dierenartsrekeningen, paardlief meerdere keren bijna af moeten laten maken, paard met ondragelijk veel pijn (kwader kun je me NIET krijgen), meldingen van verwaarlozing/mishandeling, dierenbescherming over de vloer, AID, politie... want kreupel paard. Sta je dan... de machteloosheid en het verdriet mogen jullie zelf in gaan vullen;
- Verandering in gedrag van de paarden > opdringerig, happerig, onderlinge rangorde uitvechten.. Ook vertoonden ze een enorme fixatie op alles wat bij het weiland komt. Ze rennen erheen, gaan elkaar op voorhand al bij die ene plek wegjagen. Zelfs al was er nog geen voer. Alsof ze compleet uitgemergeld waren en als een stel hongerige wolven moeten vechten om eten... (note: paarden waren véél te dik);
- Verwondingen > doordat ze elkaar staan te verdringen, wat steeds erger werd. Bijtwonden door de ruin vooral. Terwijl het normaliter een rustige en stabiele groep paarden is;
- Kapotte omheiningen > enerzijds de 'onschuldige' voorbijganger die vond dat die zichzelf toegang mocht verschaffen tot het weiland om de kruiwagen met 'lekkers' te legen en daarbij de omheining maar even wat verbouwd had. Anderzijds één paard die in de fixatie geen respect voor de omheining met stroom meer had en daarbij geregeld wat sloopte;
- Slokdarmverstopping door vers brood > had ik al iets gezegd over torenhoge rekeningen? Het standaard ommetje waar men even een aai over de bol van de paarden gaf, werd het standaard ommetje waar ze steeds meer en meer voedsel meebrachten. Waaronder vers brood.

En ja, dit is ooit begonnen met een 'onschuldige' aai over de snoet. Noem me een azijnpisser, ga vooral je gang. Geen probleem. Name calling zegt meer over degene die dat doet, dan over mij. Een aai is onschuldig zolang er geen ziektes heersen, maar mensen kennen steeds minder grenzen, verleggen de grenzen, vinden dat ze niet zoveel kwaad doen... maar dat is niet aan een ander om te bepalen. 'Onschuldige' omstanders hebben géén idee van hoe een paard als individu in elkaar zit. De ene heeft een ziekte, de ander is aan één oog slechtziend, weer een ander heeft een slecht gebit, of raakt simpelweg snel in paniek... Je hebt géén idee wat je kan veroorzaken. Zijn die mensen nog steeds zo 'onschuldig' als het toevallig een onbekende man is die een kindje in de speeltuin een aai over de bol geeft? Ga je dat kind dan ook maar thuishouden, want men vindt dat je ze dan maar in privé omgeving moet houden omdat die ene vent niet van iets af kan blijven? Dan kun je het nog zo onschuldig bedoelen... Je hebt in mijn optiek net zo goed van een kind af te blijven, als van andermans dieren, spullen, familie, vrienden, etc. Dat een kind iets heel anders is, hoef je bij mij ook niet mee aan te komen. Het invullen van wat meer of minder van waarde is, is persoonsafhankelijk en ook niet aan een ander om te bepalen.

Een ander scenario wat zich hier afgespeeld heeft is dat zo'n 'onschuldige' voorbijganger tijdens het kroelen met mijn paard foto's gemaakt heeft en op social media geplaatst. Via via ben ik hier op gewezen en dat bericht bij de foto's was niet mals. De reacties erop ook niet. Dat betreffende paard staat met een graasmasker, op advies van de dierenarts want paard was veel te dik. Deze 'onschuldige' voorbijganger heeft daar een prachtig verhaal over dierenmishandeling van gemaakt, want zo'n muilkorf is dierenmishandeling blijkbaar. Ik denk dat jullie de reacties, beschuldigingen, verwensingen en bedreigingen die eronder geplaatst werden zelf wel kunnen invullen... Wellicht heb ik gewoon extreem veel pech, maar ik denk dat menigeen wel snapt dat het een keer ophoudt. En nog steeds is dit allemaal ooit ergens een keer begonnen met een onschuldige aai over de bol of kroel in de manen. Ondanks alle maatregelen die ik genomen had (incl. extra omheining, bij de openbare weg vandaan houden, verboden toegang bordjes, etc). Als men netjes komt vragen of ze de paarden mogen aaien is dat hier overigens geen enkel probleem! Dan ben ik er zelf bij en is er geen vuiltje aan de lucht uiteraard.

@ de mensen die andere uitmaken voor azijn zeikerds e.d. en per se iemand een fijne denigrerende trap na willen geven: Vinden jullie jezelf nu per se zo lief overkomen? Voorbeeld doet volgen (helaas ook wat betreft paardjes voeren e.d. is mijn ervaring), geef dan zelf het goede voorbeeld. Bijvoorbeeld door mensen met een mening niet gelijk te veroordelen en uit te maken voor van alles en nog wat. Het is niet zo dat de TS hier nou volledig door het slijk gehaald werd. Iemand deelde gewoon zijn/haar mening. Meer niet (ok op een wel felle reactie na zie ik nu tijdens het typen, maar ook dat snap ik. Want op een gegeven moment is het écht niet leuk meer na het zoveelste incidentje. Dat mensen het dan gaan bagatelliseren werkt averechts, een denigrerende toon zoals 'ach meid...' helpt ook niet). Eerlijk gezegd hoop ik met mijn ellenlange verhaal dat het misschien wat bijdraagt aan de nuance. Het is niet zwart of wit. Het is niet aan ons om een invulling voor een ander te maken. Wat voor de één een onschuldige aai is, is dat voor een ander niet. So be it. Ik vind pizza lekker, jij misschien niet Y)(^)

Even direct naar de TS gericht: dit hele verhaal van mij is niet per se naar jou gericht. Het is géén aanval op jou. Je lijkt je van geen kwaad bewust en je berichtje komt heel lief over. Ik raakte meer een beetje geïrriteerd van de mensen die gelijk weer roeptoeteren over 'azijn zeikerds', 'azijn gedronken zeker' en 'er wordt gelijk gehakt van je gemaakt'. Ik vind dat niet lief, ook niet naar jou toe. De mensen die het niet waarderen, geven slechts hun mening. Wellicht maakt dat dat je tot hele andere inzichten komt! We leren nog steeds allemaal elke dag, hoop ik :o Ik hoop voor jou, TS, dat het gemis van een paardje ooit minder gaat worden. Wellicht is er inderdaad iemand bij jou in de buurt die zo'n lief mens graag over de vloer heeft om de paarden wat extra aandacht te geven? Misschien zelfs de eigenaar van dat leuke haflingerveulen! En wat lief van je dat je dat je de moeite neemt om een topic op bokt te openen om de eigenaar o.a. zo'n lief compliment te geven _/-\o_

Einde van mijn veel te lange verhaal :+

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:27

Wat een lief berichtje ts

Mijn pony staat aan een druk bezocht fietspad en hoop altijd dat ze mensen ook zo blij maakt. Ze is een enorme knuffelkont namelijk, net als de andere paarden op de wei.

Ik aai ook altijd katten op straat bijvoorbeeld. Vind ik echt heel rustgevend dus ik snap je helemaal

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:27

Mss kunnen jullie een eigen discussietopic aanmaken. Nu wordt het hele topic gekaapt terwijl de ts gewoon haar positieve ervaring wilde delen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:29

Twiggy2008 schreef:
Ach meid, als jij zo panisch bent voor een rechtzaak, hang dan lekker een waarschuwingsbordje op ofzo.

Dit topic gaat over iets positiefs. Iets liefs :) . Iets leuks. Sommige mensen hebben dat van nature niet in zich, naar blijkt.... :+ .

Dat beantwoord mijn vraag niet. :)
En je persoonlijk worden is verspild aan mij overigens. :)

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:35

capopjekop schreef:
Als je paard aan een openbare weg staat dan is dat het risico dat je neemt als eigenaar. Wil je niet dat het dier geaaid kan worden. Dan zorg je dat je paarden niet bij de weg kunnen komen.

Aaien vind ik zelf geen probleem. Juist leuk wat extra aandacht. En als ze geen zin hebben dan lopen ze gewoon weer weg. En zolang mensen niet voeren of het weiland in gaan zie ik er weinig kwaad in.

@ts: mss kun je via bokt wel een kroelpaardje vinden? Ik weet niet waar je woont maar ik zou het als eigenaar wel leuk vinden een kroelmaatje voor m'n pony's.




Mijn paard zou het absoluut erg waarderen.
Oude sok die met pensioen is, en ik kan er zelf niet vaak heen

Die zou het super vinden om af en toe een extra kroelbeurt te krijgen.


Dus als TS ergens in de buurt van mijn paard woont: wees welkom!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:41

capopjekop schreef:
Mss kunnen jullie een eigen discussietopic aanmaken. Nu wordt het hele topic gekaapt terwijl de ts gewoon haar positieve ervaring wilde delen


Amen.

Dit topic gaat toch helemaal niet over negatieve ervaringen? Overigens helaas ook mee gemaakt in het verre verleden (jaren 80/90) bij twee goede vriendinnen (paard gestolen en paard overleden door voer wat voorbijgangers gaven, na zware koliekoperatie). Daarom kies IK dus bewust voor een plek op privé terrein. Maar knuffelen, aaien, genieten van de connectie, dat vind ik juist mooi.

Niets meer niets minder.

Start je eigen klaagtopic maar ergens anders, alsjeblieft ;) .

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:02

Ayasha schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ayasha, mijn hemel... Dit topic ging over een aai en een knuffel :(:) .
Zucht..... oprecht.

en wie is verantwoordelijk als die aai resulteert in bloedende vingers? :)


Oprechte wedervraag: als er dan in zo'n situatie duidelijke waarschuwingsborden hangen met bijvoorbeeld 'Pas op, dier bijt. Aaien op eigen risico', wordt er dan niet uitgegaan van... nou ja, eigen risico dus.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:20

marley93 schreef:
Ayasha schreef:
en wie is verantwoordelijk als die aai resulteert in bloedende vingers? :)


Oprechte wedervraag: als er dan in zo'n situatie duidelijke waarschuwingsborden hangen met bijvoorbeeld 'Pas op, dier bijt. Aaien op eigen risico', wordt er dan niet uitgegaan van... nou ja, eigen risico dus.

Dat weet ik dus niet. En indien er van mij verwacht wordt verantwoordelijk te zijn wanneer iemand anders stommiteiten doet vind ik het niet zo raar dat ik daar niet enthousiast van word.

Zo ver ik weet hebben die ‘eigen risico’ bordjes weinig wettelijke draagkracht.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:28

Binck8 schreef:
_Reneee schreef:
Dit. Blijf gewoon van andermans dieren af.


Jij raakt nooit een hond/kat/paard of wat dan ook aan van een ander?


Nee. Want ik heb er ook een schijthekel aan als mensen aan mijn dieren komen.

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:23

TS: ben benieuwd, of je gaat uitvinden, van wie deze is.

Lekker kroelen waarbij paard en voorbijganger beide aan hun kant van de omheining staan is toch prima?

Als je dat als eigenaar niet wilt, moet je dus zorgen dat je paard niet tot aan het hek kan gaan ( we hebben het hier over de openbare weg / terrein uiteraard).

Gaabje
Berichten: 931
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 19:25

Als ik de negatieve ervaringen van sommigen lees dan snap ik dat er niet altijd even enthousiast gereageerd wordt.

Er hebben ook een paar mensen heel lief gereageerd over het plaatsen van een oproepje of het langskomen om te kroelen en ik heb ook een hele lieve pb gehad. Dankjulliewel! In het najaar gaan wij verhuizen en dan komen wij aangrenzend te wonen aan weilanden met paarden. Het is echt een paardendorp. Daar zal ik de mensen langzaam leren kennen en wellicht dat ik daar dan iemand eens uit de brand kan helpen met iets. Dat zou ik hartstikke leuk vinden. En wie weet in de toekomst dat ik daar nog een weiland kan huren/kopen voor de eigen droom. Daar is het perceel net wat te klein voor.. En nu is er ook onvoldoende tijd om paarden in eigen beheer te houden.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:42

Ben na 3 pagina's doorworstelen toch heel benieuwd of de eigenaar zich meldt, daar gaat dit topic immers om!

Gaabje
Berichten: 931
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 20:13

Dallista schreef:
Maaruh… hoe vond je de wandelroute? ;-) Mooi stukje natuur daar! <3


Helemaal vergeten te reageren hierop, maar ja echt prachtig! Had de route een aantal jaar geleden gelopen maar blijft mooi. Wel een beetje afzien, we hadden al een tijd niet meer zo'n afstand gewandeld en al zeker niet zo stijl. Waren met vrienden meegegaan die aan het oefenen zijn voor een wandelvakantie.