Serie: Equine Fine Art

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Serie: Equine Fine Art

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 17:41

Voor mijn examen mocht ik voor de vrije opdracht een serie maken totaal naar eigen invulling. Natuurlijk ging ik me focussen op paarden, en ik had in mijn schoolperiode veel geleerd over studiowerk. Mooie kans om deze twee takken van fotografie te gaan combineren. En afgerond met een goed! Met o.a. dank aan mijn goede vriendin met haar prachtige PRE's en stalgenootjes die hun paard tussen mijn flitslampen vertrouwden. Ik ben zo trots op dit resultaat dat ik het graag met jullie wil delen! (en hopelijk staat het goed op het forum, anders tem gerust ;) )

Equine Fine Art

AfbeeldingEquineFineArt_Examen22SeraRoth1 by Sera Roth, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop van harte dat jullie genoten hebben. Neem gerust een kijkje op mijn website als je hier meer van wilt zien.

© Sera Roth Photography
https://www.seraroth.com/
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 23-03-22 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links verwijderd zodat topic niet commercieel is

Avalanche

Re: Serie: Equine Fine Art

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:09

Super mooi <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:01

Knap ! Allemaal om uitvergroot aan de muur te hangen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:27

Echt heel mooi! <3

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:44

Knappe Don! <3

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:20

Gaafff!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:26

Mooie uitsnedes en belichting. Ik vind het vooral heel gaaf dat je overval in het oog ook een mooie belichting of een lichtpuntje hebt. Ik vind zo'n zwarte bol altijd zo levenloos eruit zien.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:38

Stuk voor stuk schitterende foto's!

halterscoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:49

Oh wauw! deze zijn echt prachtig!!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:11

Heerlijk om naar te kijken. <3 Je maakt prachtige foto's!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:05

Prachtig zeg <3 Vooral de foto van de hoef op rust spreekt me aan.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:54

Echt prachtig!!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 01:52

Wauw, foto 7 en die van de hoef zijn echt fantastisch. Nou ja, eigenlijk allemaal :~

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 09:10

Dankjulliewel allemaal voor alle lieve en mooie reacties <3

Lukasje schreef:
Knap ! Allemaal om uitvergroot aan de muur te hangen !

Thanks! Ik heb ze allemaal uitgeprint en opgeplakt op polystyreen en exposeer ze zondag, daarna wil ik ze thuis op onze stal een mooie plek gaan geven

bamsy schreef:
Knappe Don! <3

En jij natuurlijk nogmaals heel erg bedankt voor het vertrouwen van jouw knapperd tussen mijn flitsers. Hij deed het echt super!

Maflinger_S schreef:
Mooie uitsnedes en belichting. Ik vind het vooral heel gaaf dat je overval in het oog ook een mooie belichting of een lichtpuntje hebt. Ik vind zo'n zwarte bol altijd zo levenloos eruit zien.

Dankje! Leuk dat je dat opmerkt, dit is bij een shoot wel mijn focus geweest omdat het oog verder zwart was, en de rest van de sessies is het een beetje automatisch gegaan. Pas toen ik ze naast elkaar legde viel het mij ook op en het versterkt de serie wel vind ik.

marley93 schreef:
Prachtig zeg <3 Vooral de foto van de hoef op rust spreekt me aan.

Dankjewel! De hoef op rust sprak mijn docenten ook het meest aan, samen met de foto van de fries. Maar de hoef waren ze heel benieuwd naar hoe ik die foto gemaakt heb. Heel lang op de grond liggen + een 27 jarig paard die vaak lekker op rust gaat staan. Ook tussen de flitslampen <3

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 09:19

Wat misschien ook wel interessant om te vertellen is is dat alle paarden hier los hebben gestaan (al dan niet een touwtje om de hals). Mijn doel was om de paarden zo natuurlijk mogelijk vast te leggen, maar wel dat de foto’s op kwalitatief gebied in een dressuurstal zouden kunnen hangen bijvoorbeeld.
Daarnaast is het werken met flitsers en paarden best een opgave voor ze! Ga er zelf maar eens in staan, ze zijn mega fel. Alle paarden (zelfs de wat sensibelere paarden) , gaven eigenlijk niks om de flits. Maar je moet optijd zien wanneer het teveel word voor ze en ze dan ook de ruimte geven om de rust weer op te kunnen zoeken zodat ze hun eigen batterij weer op kunnen laden. Door er met targetwerk (zweepje aanraken = snoepje) een spelletje van te maken gaan ze het leuk vinden want ze krijgen een taakje en daardoor krijgen ze wat afleiding. Met het zweepje kan ik hun hoofd heel gemakkelijk in alle posities krijgen zonder aan het hoofd te hoeven zitten. Sommige paarden kennen het targetwerk al, de andere paarden heb ik een korte targetsessie mee gedaan zodat ze begrepen wat de bedoeling was.
Het los staan is fijn want bij een aantal paarden was het mogelijk dat ze zo konden weglopen naar hun stal. Ze gaven dan zelf aan dat het even teveel was en ik liet ze dan ook met rust. Bij de paarden waar dat niet mogelijk was kon je veel beter en sneller aan hun lichaamstaal aflezen wanneer het teveel werd dan dat als ze vast stonden aan halster/hoofdstel, dus dan kon ik er zelf voor kiezen om ze terug op stal te zetten en een pauze te gunnen , of afhankelijk van hoe vol hun hoofd was ermee te stoppen.

De paarden vonden het zelf stuk voor stuk ook superleuk dus! :))

kiimchii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:24

Wauw! Ziet er echt ontzettend professioneel uit zeg! Echt wel allemaal posterwaardig!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:21

Wat een machtig mooie foto's! <3 Wat fijn dat ze het leuk vonden en dat je rekening met ze houd! Maakt ze extra mooi!