C.A. Sadira
E.A. Saheedi x Shaseera B (v. Sivmen B)
Arabisch Volbloed
Merrie
5 mei 2019
[KS-ITP] Even voorstellen: ons arabierenmeisje C.A. Sadira
[ITP] C.A. Sadira voor het eerst in grotepaarden-ITP
[ITP] Onze Arabische prinses Sadira door Reindert
[ITP] 2020 met onze kleine Arabische prinses Sadira
[ITP] Sadira geeft een showtje weg
Sadira wordt in mei drie jaar oud. Persoonlijk vind ik dat ze eruit ziet alsof ze dan pas 2 wordt

Sadira is ook wel fan van low key genieten

In januari hebben we Sadira voor de eerste keer in de trailer meegenomen voor een leuk uitje: naar een natuurgebiedje om daar eens een wandeling met haar te maken. We hebben er ook echt een flinke wandeling van gemaakt, zo ver waren we nog niet met haar weggeweest. Sadira vond het machtig mooi, die heeft onwijs genoten en ging het liefst voorop. We gingen naar de Ravenvennen, een heel afwisselend gebied met bos, hei, vennetjes en zand. Sadira keek haar ogen uit. Eenmaal terug bij de trailer liep ze ook zo de trailer weer op

Gelukkig had mijn vriendin de camera mee en hebben we hartstikke leuk beeldmateriaal van deze wandeling

Vandaag heeft Sadira een andere primeur gehad, voor de eerste keer een klein beginnetje met werken aan de hand, wat we uitgebouwd hebben naar een paar rondjes aan de longe lopen. Ze heeft wel eerder een rondje aan een touwtje gedraafd, maar dit was de eerste keer dat ze ook echt een klein beetje buiging nam en haar hoofd liet zakken. Slechtste beeldmateriaal ooit, maar er is semi-bewijs van deze gebeurtenis

Je kunt ook zien dat ze nog steeds vreselijk overbouwd is

Daarna wilde ik nog kort even oefenen met voetjes geven. Ze was alleen zó ontzettend aangehaakt aan me, en bood het zo fijn zelf aan dat ik er op ingespeeld heb: Sadira's touw over de rug gelegd en een klein beetje at liberty met haar gespeeld. Dit was de allereerste keer voor ons dat we dit zo deden. Tijdens wandelen heb ik overigens wel vaker touw over de rug gelegd (maar nog wel stiekem het leertje helemaal aan het einde van de leadrope vastgehouden voor het geval dat

Heel tof om te zien dat alle grondwerk die ik tot nu toe met haar gedaan heb zich dan zo uitbetaalt. Toen ik Mish zelf opleidde wist ik eigenlijk nog totaal niet waar ik mee bezig was, maar nu ben ik zo veel handiger dan toen. Daardoor ben ik nu in staat om veel dingen in 1x goed te doen met Sadira waar ik destijds maanden over deed met Mish. Heel leuk om te merken dat zoiets als dingen at liberty doen dan zo uit het niets ontstaat

Klein fragmentje ervan:
Inmiddels is Sadira alweer helemaal ingepakt tegen de beestjes, om te zorgen dat ze hopelijk dit zomerseizoen iets beter doorkomt dan het vorige. De paarden van de kudde vonden dat verschrikkelijk raar en hebben haar met grote ogen bekeken

Ons spookje:

Het blijft een bijzonder paard, een echte persoonlijkheid, die soms sceptisch is over of ze mensen en dingen wel leuk vindt of niet