Sadira in haar winterfluff!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Sadira in haar winterfluff!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 22:37

...Dan kun je nog zo'n prachtige Arabisch volbloed zijn, maar in de winter is Sadira echt een onwijze haarbal _O-

Afbeelding

C.A. Sadira
E.A. Saheedi x Shaseera B (v. Sivmen B)
Arabisch Volbloed
Merrie
5 mei 2019

[KS-ITP] Even voorstellen: ons arabierenmeisje C.A. Sadira
[ITP] C.A. Sadira voor het eerst in grotepaarden-ITP
[ITP] Onze Arabische prinses Sadira door Reindert
[ITP] 2020 met onze kleine Arabische prinses Sadira
[ITP] Sadira geeft een showtje weg

Sadira wordt in mei drie jaar oud. Persoonlijk vind ik dat ze eruit ziet alsof ze dan pas 2 wordt :') Ze is een beetje een laatbloeiertje, maar de laatste weken begint ze wel langzaam aan steeds een iets volwassener look te krijgen. Omdat we door omstandigheden heel druk zijn, zien we Sadira momenteel gemiddeld maar 1x per week, en die tijd gebruiken we om vooral veel lol met haar te maken. Ik ga regelmatig lekker met haar wandelen, we doen wat grondwerk, ik ben recent een beetje met haar beginnen te clickeren, we tutten wat samen. Lekker low key genieten.

Sadira is ook wel fan van low key genieten :+
Afbeelding

In januari hebben we Sadira voor de eerste keer in de trailer meegenomen voor een leuk uitje: naar een natuurgebiedje om daar eens een wandeling met haar te maken. We hebben er ook echt een flinke wandeling van gemaakt, zo ver waren we nog niet met haar weggeweest. Sadira vond het machtig mooi, die heeft onwijs genoten en ging het liefst voorop. We gingen naar de Ravenvennen, een heel afwisselend gebied met bos, hei, vennetjes en zand. Sadira keek haar ogen uit. Eenmaal terug bij de trailer liep ze ook zo de trailer weer op :D

Gelukkig had mijn vriendin de camera mee en hebben we hartstikke leuk beeldmateriaal van deze wandeling <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag heeft Sadira een andere primeur gehad, voor de eerste keer een klein beginnetje met werken aan de hand, wat we uitgebouwd hebben naar een paar rondjes aan de longe lopen. Ze heeft wel eerder een rondje aan een touwtje gedraafd, maar dit was de eerste keer dat ze ook echt een klein beetje buiging nam en haar hoofd liet zakken. Slechtste beeldmateriaal ooit, maar er is semi-bewijs van deze gebeurtenis _O-

Afbeelding

Je kunt ook zien dat ze nog steeds vreselijk overbouwd is :')

Daarna wilde ik nog kort even oefenen met voetjes geven. Ze was alleen zó ontzettend aangehaakt aan me, en bood het zo fijn zelf aan dat ik er op ingespeeld heb: Sadira's touw over de rug gelegd en een klein beetje at liberty met haar gespeeld. Dit was de allereerste keer voor ons dat we dit zo deden. Tijdens wandelen heb ik overigens wel vaker touw over de rug gelegd (maar nog wel stiekem het leertje helemaal aan het einde van de leadrope vastgehouden voor het geval dat :+ Want je bent dan toch helemaal buiten) en dat deed ze dan wel heel braaf, maar dat voelt toch anders, want je loopt dan samen vooral een rechte lijn op een pad... maar ze volgde nu alle kanten op, ook in draf en achterwaarts.

Heel tof om te zien dat alle grondwerk die ik tot nu toe met haar gedaan heb zich dan zo uitbetaalt. Toen ik Mish zelf opleidde wist ik eigenlijk nog totaal niet waar ik mee bezig was, maar nu ben ik zo veel handiger dan toen. Daardoor ben ik nu in staat om veel dingen in 1x goed te doen met Sadira waar ik destijds maanden over deed met Mish. Heel leuk om te merken dat zoiets als dingen at liberty doen dan zo uit het niets ontstaat <3

Klein fragmentje ervan:

Inmiddels is Sadira alweer helemaal ingepakt tegen de beestjes, om te zorgen dat ze hopelijk dit zomerseizoen iets beter doorkomt dan het vorige. De paarden van de kudde vonden dat verschrikkelijk raar en hebben haar met grote ogen bekeken _O-

Ons spookje:

Afbeelding

Het blijft een bijzonder paard, een echte persoonlijkheid, die soms sceptisch is over of ze mensen en dingen wel leuk vindt of niet :D (vooral vreemden die iets van haar moeten, zoals bekappers en dierenartsen :') ) Maar hoe meer ik met haar werk hoe gekker ik op haar word (en volgens mij zij ook op mij <3). Ik heb echt onwijs veel zin om te zien wat dit jaar met Sadira weer gaat brengen! Hopelijk kunnen we weer veel plezier gaan maken!

Afbeelding

AlwaysH

Re: Sadira in haar winterfluff!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:39

Wat een dropje zo, haha! En die eennalaatste foto _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:55

Zo cute. Winterfluff is zo adorable <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 10:31

Dankjulliewel! Ja, ze is adorable he! _O- Ik kan wel niet wachten tot ze weer wat van haar vacht loost :') Ze lijkt nu echt een mega hoofd te hebben door haar lange baard.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:04

Aah fluffy <3
Noura heeft ook van dat fluf. Maar die heeft van het weekend wel besloten alles los te gaan laten. Dus nu ligt het fluf overal en plakt overal aan vast :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 20:16

Jaa op de foto's van Noura zie je dat ook echt, da's ook zo'n ontplofte furball _O- sterkte met de rui, Sadira is altijd laat met verharen dus die komt binnenkort wel :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:34

Mooi hoe jij met je paard omgaat!
Zouden vele een voorbeeld aan kunnen nemen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 22:27

Wat een lief compliment!! <3 Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:10

Lieve, aparte Sadira! Ik hoop dat de donkere dames een beetje zonder elkaar kunnen leven straks _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 10:20

Ze gaan elkaar vast onwijs missen! Grote zus en kleine zus. <3
(even voor de meelezers, Aurelia van Robijntjah is echt Sadira's BFF, die zijn letterlijk altijd en overal samen, maar Sadira gaat binnenkort verhuizen)

Moeten we maar gewoon af en toe op bezoek komen en als Sadira straks ingereden is samen op rit, haha.