Een halfjaar geleden kocht ik mijn allereerste eigen paard: Chiko. Nog altijd heel blij met dit paard en het leek me daarom leuk een overzichtje te maken van ons afgelopen halfjaar

Chiko 'kende' ik al voor ik hem kocht. Hij was het paard van mijn beste vriendin en haar moeder. Toen ik mijn beste vriendin op een vrijdag appte dat ik mijn zoektocht naar een eigen paard serieus wilde gaan maken, appte zij terug dat ze er misschien wel één wist. Een paar dagen later, na overleg, bleek het om niemand minder dan Chiko te gaan. Nog dat weekend ging ik weer bij ze op bezoek en diezelfde middag maakte ik mijn eerste ritje op de rug van dit paard. Vanaf moment voelde dit zo veilig en vertrouwd, dat ik het toen eigenlijk al wel wist.. Dit paard werd het.

Dit was de 3e keer op de rug van mijn vriendje, 1,5 week na de eerste twee keer. Dit keer was ook mijn instructrice en tevens staleigenaresse erbij en daarna is gelijk de knoop doorgehakt: hij zou van mij worden. 16 augustus zou hij gebracht worden.
Tot bleek dat ik op de terugweg mijn tas was vergeten. Omkeren kon niet, want er moesten smiddags nog lessen gegeven worden. Maar in mijn tas zaten o.a. mijn autopapieren en sleutels, toch wel enigzins belangrijk.. Toen werd geopperd of Chiko diezelfde middag niet nog gebracht kon worden. Nou... dat kon wel! En zo kwam Chiko op 5 augustus naar mij. Heel toevallig is 5 augustus ook nog eens mijn verjaardag en kocht ik dus een heel bijzonder verjaardagscadeau voor mezelf!

Chiko in zijn nieuwe stalletje met een heel blij baasje

Een tijd van wennen ging in: wennen aan het feit dat ik een eigen paard had en dus meer verantwoordelijkheid, wennen aan elkaar, wennen aan een nieuwe stal.

Toen Chiko een maand hier stond kwam mijn beste vriendin weer langs, toen heeft zij ook enkele foto's gemaakt. Waaronder deze foto. Geen perfecte standfoto, maar voldoende om over een paar maanden een goede vergelijking te kunnen maken.

Ze maakte ook nog deze lieve foto van ons samen.

In de herfst kwam Madinja van Madinja Photography bij ons langs en zij maakte onder andere deze prachtige foto's!

Iets wat we helaas niet heel vaak doen omdat Chiko enorm bang is voor koeien: buitenrijden. Helaas is het bos bij stal niet heel groot en is ernaast een groot weiland met koeien. Wordt aan gewerkt, maar kost nou eenmaal tijd. Hopelijk kunnen we in de toekomst vaker lekkere buitenritten maken!

In november kwam mijn beste vriendin weer langs en zij maakte deze foto's tijdens een training. Nog genoeg wat er te verbeteren valt, maar ook al zoveel vooruitgang in iets meer dan 3 maand tijd.

Door naar januari. 2 weken geleden vond ik het tijd om weer eens een nieuwe standfoto te maken en deze te vergelijken met de foto van Chiko 1 maand bij mij te vergelijken. Zoveel verschil al: minder vetjes en meer spiertjes.

Afgelopen zondag besloten we met een aantal meiden een foto middagje op stal te houden en maakten we rijfoto's van elkaar. Daar zijn onder andere deze foto's uit gekomen. Hij begint echt heel mooi in z'n lijf te komen en een spierbundeltje te worden!

Ook werd deze leuke foto gemaakt!
En door naar vandaag.

Een halfjaar van mij en dus tijd voor wat leuke selfie's samen. Iets wat ik niet vaak doe, maar vandaag wel even leuk vond

Hopelijk gaan we samen nog veel meer van zulke toffe avonturen tegemoet. Ik heb vorige week mijn eerste eigen auto gekocht, eentje die een trailer mag trekken. Nu oefenen voor mijn rijbewijs en dan gaat er een trailer komen. Dan kunnen we vaker op pad voor lekkere buitenritten, maar staat het ook op de planning om dressuurwedstrijden te gaan rijden. Benieuwd wat de toekomst ons brengt

Bedankt voor het lezen!

Groetjes, Demi & Chiko