Sinds enkele maanden ben ik in de Ijslanderwereld gerold bij de lieve mensen bij Stal FRA L'Avenir, al enkele jaren geleden heb ik lessen gehad op een lieve en karaktervolle Ijslander merrie op een kleine stalling en sinds dien ben ik helemaal verkocht geweest aan het ras. Deels ook vanwege de zachte gangen aangezien ik een gevoelige rug en knieën heb zijn ze de perfecte match voor mij ook, ik was al een tijdje paardloos nadat mijn vorige verzorgpaard was vertrokken naar een andere locatie die te ver was om meerder malen per week naartoe te rijden.
Dus toen ik midden vorig jaar een oproepje zag passeren voor een stalhulp/ruiter bij een stal in de buurt kon ik niet anders dan mijn 'solicitatie' in te sturen en tot mijn verbazing woonden ze maar 10 minuten ver!

Wie mijn fotografie kent heeft ze waarschijnlijk al wel een paar keer zien passeren op mijn pagina of instagram, maar ik wil met plezier de foto's hier ook nog eens delen, hopelijk kunnen we ze deze zomer allemaal individueel eens op foto zetten en hebben we tegen dan ook weer een kleine spruit erbij want lieve Mona is drachtig van Nör

Gloa, aka de liefste en meest werkwillige die voor alles te vinden is, buitenritten vind ze zaaaalig, bakwerk een beetje minder maar ze doet alles voor je eens ze je kent. Zij is ook de eerste ijslander die de eigenaar heeft gekocht en ook de baas in de kudde.

Jodis, Zo een zachtaardige en lieve moeder voor alle veulens, ze zou ze liefst van al allemaal adopteren als we veulens op wandeling tegen komen, met buitenrijden is ze een iets pittigere dame die laatst ook telgang deed op buitenrit door de polders.

Ninja, een echte spiegel die heel vaak word ingezet voor de paarden coachings die hier plaats vinden, hij is heel gevoelig maar ook wel een echte clown. Als enige ruin in de kudde heeft hij als titel Nonkel Ninja gekregen, hij voed de veulens mee op en is ook te vinden om met hen te spelen steeds of iets uit te sproken :p

Nör, of snorremans, Echt de liefste hengst die ik al ontmoet heb, hij is zo zachtaardig en lief, hij zal wel eens roepen als je zijn merries komt halen van de wei. Natuurtölter eerste klasse en hij geeft zijn nieuwsgierige en rustige karakter door aan de veulens en als bonus, ook zijn mooie aalstreep

Lotta, 2jaar, Deze jongedame is momenteel in halster/wandeltraining, om de paar dagen doen we een klein rondje op het domein en oefenen we op halthouden en wandelen wat nu al super gaat. Alleen poortjes door gaan is nog wat spannend. Als ze je kent is het een knuffelkont op en top.

Lilja, 2jaar, Lotta's halfzus en iets meer nieuwsgieriger dan Lotta, ze komt maar al te graag neuzen wat je aan het doen bent en bij haar trainen we ook aan het halster met wandelen en halthouden, de basics om de paar dagen.

Mona, Lilja's mama, mona mag momenteel lekker genieten op de paddock terwijl ze voor de toekomst aan het zorgen is.

En de kleinste telg voorlopig, Njorvi nog als jaarling tot Mona bevalt.Hij is echt de grootste clown die erbij loopt, volle broer van Lotta en trekt graag op met Lilja en Ninja. Hij staat altijd klaar om je rits open te maken, met je veters te spelen of om in je jas te zoeken naar iets lekkers.

En nog een leuk filmpje van vorige week tijdens hun ontbijt in het mooie ochtendzonnetje.