Ijslander kudde bij FRA L'avenir

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 13:06

Sinds enkele maanden ben ik in de Ijslanderwereld gerold bij de lieve mensen bij Stal FRA L'Avenir, al enkele jaren geleden heb ik lessen gehad op een lieve en karaktervolle Ijslander merrie op een kleine stalling en sinds dien ben ik helemaal verkocht geweest aan het ras. Deels ook vanwege de zachte gangen aangezien ik een gevoelige rug en knieën heb zijn ze de perfecte match voor mij ook, ik was al een tijdje paardloos nadat mijn vorige verzorgpaard was vertrokken naar een andere locatie die te ver was om meerder malen per week naartoe te rijden.

Dus toen ik midden vorig jaar een oproepje zag passeren voor een stalhulp/ruiter bij een stal in de buurt kon ik niet anders dan mijn 'solicitatie' in te sturen en tot mijn verbazing woonden ze maar 10 minuten ver! *\o/* En na enkele keren langs geweest te zijn klikte het tussen mij, de eigenaars en de paarden, dus sinds dien help ik wekelijks mee met de paarden te rijden en de verzorging, maar ook buitenritjes of vrijheidsdressuur doen we gezellig mee.

Wie mijn fotografie kent heeft ze waarschijnlijk al wel een paar keer zien passeren op mijn pagina of instagram, maar ik wil met plezier de foto's hier ook nog eens delen, hopelijk kunnen we ze deze zomer allemaal individueel eens op foto zetten en hebben we tegen dan ook weer een kleine spruit erbij want lieve Mona is drachtig van Nör <3

Gloa, aka de liefste en meest werkwillige die voor alles te vinden is, buitenritten vind ze zaaaalig, bakwerk een beetje minder maar ze doet alles voor je eens ze je kent. Zij is ook de eerste ijslander die de eigenaar heeft gekocht en ook de baas in de kudde.

Afbeelding

Afbeelding

Jodis, Zo een zachtaardige en lieve moeder voor alle veulens, ze zou ze liefst van al allemaal adopteren als we veulens op wandeling tegen komen, met buitenrijden is ze een iets pittigere dame die laatst ook telgang deed op buitenrit door de polders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ninja, een echte spiegel die heel vaak word ingezet voor de paarden coachings die hier plaats vinden, hij is heel gevoelig maar ook wel een echte clown. Als enige ruin in de kudde heeft hij als titel Nonkel Ninja gekregen, hij voed de veulens mee op en is ook te vinden om met hen te spelen steeds of iets uit te sproken :p

Afbeelding

Afbeelding

Nör, of snorremans, Echt de liefste hengst die ik al ontmoet heb, hij is zo zachtaardig en lief, hij zal wel eens roepen als je zijn merries komt halen van de wei. Natuurtölter eerste klasse en hij geeft zijn nieuwsgierige en rustige karakter door aan de veulens en als bonus, ook zijn mooie aalstreep <3

Afbeelding

Afbeelding

Lotta, 2jaar, Deze jongedame is momenteel in halster/wandeltraining, om de paar dagen doen we een klein rondje op het domein en oefenen we op halthouden en wandelen wat nu al super gaat. Alleen poortjes door gaan is nog wat spannend. Als ze je kent is het een knuffelkont op en top.

Afbeelding

Lilja, 2jaar, Lotta's halfzus en iets meer nieuwsgieriger dan Lotta, ze komt maar al te graag neuzen wat je aan het doen bent en bij haar trainen we ook aan het halster met wandelen en halthouden, de basics om de paar dagen.

Afbeelding

Mona, Lilja's mama, mona mag momenteel lekker genieten op de paddock terwijl ze voor de toekomst aan het zorgen is.

Afbeelding

En de kleinste telg voorlopig, Njorvi nog als jaarling tot Mona bevalt.Hij is echt de grootste clown die erbij loopt, volle broer van Lotta en trekt graag op met Lilja en Ninja. Hij staat altijd klaar om je rits open te maken, met je veters te spelen of om in je jas te zoeken naar iets lekkers.

Afbeelding

En nog een leuk filmpje van vorige week tijdens hun ontbijt in het mooie ochtendzonnetje.

Neon

Re: Ijslander kudde bij FRA L'avenir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 08:58

Wat mooi :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:03

Wat een mooie, sfeervolle foto's! <3

Ben wel benieuwd waar dit is (want in België?) want de stalnaam zegt me zo direct niets :D

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:03

Wat een mooie dieren <3

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:12

Mooie foto's, leuke ijsjes.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:24

Wat een leuke plaatjes.

Maar kraken ze jou een kokosnoot? Eten ze dat op? Met welke rede krijgen ze die?

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:33

Die foto's zijn echt leuk!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:47

Wat een leuke ijslanders!

Top ras ijslanders :j .

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:20

Wat mooi, en wat een prachtige foto's ook! Prachtige kleuren <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:39

Echt heel mooi. Wat fijn dat je dit plekje hebt gevonden.

Een minuut geleden zat ik met gemengde gevoelens naar de tuigpaarden in actie op de KWPN hengstenkeuring te kijken. Fascinerend, maar zo onnatuurlijk. En vervolgens zie je deze paarden.... Dan weet je wat goed voelt en wat niet.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:00

Schitterende foto's en prachtige IJsjes! <3
Laatst bijgewerkt door Lyona op 06-04-25 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:03

prachtige kudde zeg <3

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 00:23

Dankjewel allemaal, het zijn echt zo leukerds! <3

Solleke_Noah schreef:
Wat een mooie, sfeervolle foto's! <3

Ben wel benieuwd waar dit is (want in België?) want de stalnaam zegt me zo direct niets :D

Dankjewel! <3

Ze zitten in Regio Sint-Niklaas, ik had er zelf ook geen weet van tot ik de oproep in een ijslander facebookgroep zag passeren. Nooit gedacht dat ik Ijslanders zo dichtbij ging vinden eerlijk gezegd, het ijslander mekka hier in de buurt is meer naar Bornem op. De stal is nog niet zo heel lang geleden opgericht, maar dit jaar zou je Nör normaal tegen moeten komen in de Hengstencatalogus van 2022, hij maakt dit jaar zijn debuut :D

belle_boef schreef:
Wat een leuke plaatjes.

Maar kraken ze jou een kokosnoot? Eten ze dat op? Met welke rede krijgen ze die?

Hahaha, het lijkt van ver idd wat op een kokosnoot :D Maar het zijn suikerbieten, die krijgen ze als extra snack nu tussendoor, houd hen ook nog wat leuk bezig. :D

LDRD schreef:
Wat een leuke ijslanders!

Top ras ijslanders :j .

Jaaaa!! Ga ik helemaaal mee akkoord *\o/*

Boras schreef:
Echt heel mooi. Wat fijn dat je dit plekje hebt gevonden.

Een minuut geleden zat ik met gemengde gevoelens naar de tuigpaarden in actie op de KWPN hengstenkeuring te kijken. Fascinerend, maar zo onnatuurlijk. En vervolgens zie je deze paarden.... Dan weet je wat goed voelt en wat niet.

Dankjewel, ik ben echt nog steeds zo dankbaar dat ik tijd mag spenderen met deze kudde. Het is echt een plezier om hen te zien genieten in hun mini paradijsje, en in de zomer is het nog fijner, aan de vijver onder de bomen op hun weides <3

artstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:36

Mooie foto's. *-:) Zeker die met pijl en boog komen zo uit een film :)

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:33

Wat een mooi stel zo bij elkaar!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:00

Wat een fijn sfeertje op deze foto’s! :j heerlijk om die winterse wollige paardjes te zien :D

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 10:59

artstel schreef:
Mooie foto's. *-:) Zeker die met pijl en boog komen zo uit een film :)

Hihi, ja, ik hoop ooit met een van hen te kunnen boogschieten te paard, maar eerst elkaar nog wat beter leren kennen <3 en boog-proof maken.

Mischa schreef:
Wat een fijn sfeertje op deze foto’s! :j heerlijk om die winterse wollige paardjes te zien :D

Ja wollige mammoetjes echt :D , alhoewel er sommige al in de rui beginnen zitten ;( Ik zou ze liever nog wat wollig houden voor deze maand