Het is weer een paar maanden geleden dat ik een topic had geopend. Inmiddels is er weer van alles gebeurd dus ik post graag weer een update voor degene die het leuk vinden om mijn paarden-avontuur in Amerika (North Carolina) een beetje te volgen

Per 1 november 2021 hebben mijn man en ik de stal overgenomen van waaruit ik de afgelopen 2 jaar voornamelijk werkzaam ben geweest. Dit is echt een hele grote stap, die zomaar op ons pad kwam en waar we ontzettend blij mee zijn! Dat betekent wel dat ik naast het trainen van paarden en lesgeven, nu ook een stal run. Dat is best wel druk moet ik zeggen

Nu over het paard op de foto’s: 2,5 maand geleden kreeg ik deze 5 jarige ruin op stal. Ongeveer een half jaar geleden is hij met pensioen gegaan van de race baan. Hij heeft toen een aantal maanden vrij gehad, is behandeld voor maag zweren en zijn eigenaar heeft voornamelijk grondwerk met hem gedaan. Toen belde hij mij op en vroeg of ik het rijden wilde oppakken.
Connla kwam dus ruim 2 maanden geleden bij mij op stal. Compleet in zichzelf gekeerd, bang voor letterlijk alles en hij leek zich nergens prettig te voelen. De eerste stap was hem naast mijn paard Action te zetten. Action is de rust zelve en ik hoopte dat Connla daar iets van kon overnemen. Ze staan samen dag en nacht buiten, hebben een grote schuil stal en eten samen van een enorme baal hooi. Na 3 dagen kwam Connla meer en meer uit zijn schulp. Inmiddels zijn Action en Connla dikke vriendjes geworden.
De training onder het zadel ging ook met sprongen vooruit. Al na een aantal keer rijden voelde ik dat de spanning in zijn lijf steeds meer afvloeide, hij was niet meer zo nerveus en minder geïntimideerd door alles wat er in en rondom de bak gebeurde.
Na 2 a 3 weken had ik een compleet ander paard. Vrolijk, hij komt naar me toe als ik hem roep, speelt met Action en loopt rond in de bak alsof hij al jaren in training is. Hij is echt een droom om mee te werken

Uiteraard kan er nog van alles verbeterd worden, zijn balans is nog niet optimaal, hij mist nog bespiering, hij gaat hier en daar wat te diep etc. Maar voor de korte periode die hij nu aan het werk is ben ik al heel trots op hoe hij rond loopt! Ik rijd hem momenteel nog met Actions zadel, er is een zadelmaker geweest om een zadel aan te passen en deze is besteld en komt hopelijk binnenkort binnen.
Het allerbelangrijkste in de trainingen vind ik dat de paarden plezier hebben, ik hoop dat dat te zien is

Mocht je mijn avontuur in Amerika op de voet willen volgen, ik probeer elke dag actief te zijn op instagram: @christinedv_
Bedankt voor het kijken/lezen!