En dat had ik gelukkig juist gehoopt. Na wat uitwisselen van info vroeg hij of we misschien nog een drachtige merrie te koop hadden zodat ze met zijn 2en konden reizen.
Nouja eigenlijk zat de andere niet echt op de schopstoel maar zo'n kans sla je niet af.
In de wereld van de Gypsy Cobs (ik zeg bewust even geen tinker want dat zijn onze officieel niet, maar zo worden ze hier in de volksmond wel genoemd) is verkoop naar Amerika vrij uitzonderlijk en toch wel altijd een lichte droom van mij geweest.
En zo kwam dan na een hele hoop geregel de dag dat we onze dames, SD Big Style en SD Lovestruck naar Amsterdam Schiphol moesten brengen. Een hele bijzondere ervaring was dat zeker.
In totaal 36 paarden gingen er mee!
Ze staan per 3 in een vervoersbox.
Ze vroegen eerst hoe groot onze merries waren, nouja het zijn pony's zei ik dus niet zo groot. Maar 1 is wel een keer zo breed als de rest van de warmbloedjes hier

Pas toen we ze uit onze vrachtwagen laadde snapte ze daar wat ik bedoelde

Maar het is gelukt en inmiddels zijn ze al 3 uur in de lucht met nog 8 uur te gaan richting LAX airport in LA California.
Na aankomst moeten ze eerst 3 dagen in quarantaine om vervolgens vervoerd te worden naar een andere locatie waar ze nog eens 3 weken in (CEM) quarantaine moeten.
Daarna begint het volgende deel van de reis. Een nog 18 uur durend transport naar Salem in Oregon.
Dan zijn ze op plaats van bestemming waar ze bij mensen komen die niet nieuw zijn in de paarden maar wel nieuw binnen dit ras. Onze beide merries zijn drachtig en zullen daar gebruikt worden om hun fokprogramma op te zetten

Een hele bijzondere ervaring en ik hoop dat we het nog eens vaker kunnen doen

Voor de kerst hadden we mooie foto's naar de nieuwe eigenaren gestuurd als presentje.
Lovestruck

Big Style

En Thor de hengst waar ze drachtig van zijn

Vanmorgen om 2 uur op om te laden

Op Schiphol

Links is onze vrachtwagen.

Ik zal hier updates plaatsen als ze aan de overkant zijn en hopelijk ontvang ik dan nog een foto hier en daar