2021 is voorbij gevlogen.
December 2020 was niet heel spannend. Met Fflur en Lon was ik bezig met wat longeren en grondwerk. Fflur liet zien hoe hoog ze nog kan steigeren

In Januari hadden we mist, dus mooie spookjes in de wei

In Februari hadden we ineens sneeuw! Altijd al eens willen sleeën met de pony, maar er is er maar ééntje waarmee ik dat aandurfde. Poppy, die alles altijd wel prima vind, was hier ook weer haar normale brave zelf. Zonder ooit iets getrokken te hebben deed ze dit zó braaf. Weer een bucketlist item weg

Maart bestond vooral uit de groeiende buik van Poppy en mijn nieuwsgierigheid naar het veulen

Ook hadden we het over het eventuele kopen of lenen van een eigen hengst. Het zou een stuk praktischer zijn.
In April was het dan zover. We gingen kijken bij de vorige eigenaren van Lon. Deze hadden nog een bijna 3 jarige hengst, Fuzz, staan. Als ze Lon hadden gehouden, was de zelfde combinatie ontstaan. Een mooie kans dus. Daarnaast komt hij ook van dezelfde fokkers als Fflur en Poppy af, en is een halfbroer via moeders kant van Fflur.

Onze eerste hengst. Voor mijn moeder de eerste, ik had al vaker met hengsten gewerkt. Maar wat is hij braaf. Zo jong, maar zo lief. Wat een geluk, als we een lastigere hadden, weet ik niet hoe lang het goed ging. Maar Fuzz is een engeltje. Hij mocht rustig wennen eerst, voordat hij mocht dekken
Ook ging ik deze maand met Poppy naar de bloesem. 10 maanden drachtig, maar natuurlijk weer een voorbeeldig fotomodel.

In Mei had ik onze andere merries, Fflur en Lon, op de foto gezet. Lon helemaal gewassen. Fflur was ondertussen drachtig gescand voor 2022. We verwachten een vol broertje of zusje van haar 2020 veulen

Deze maand zou Poppy uitgerekend zijn, maar het veulen liet op zich wachten.
In Juni was hij er dan eindelijk! Op 14 juni werd Prince Arthur geboren. Een prachtig valk hengstje.

Ook werd Lon drachtig gescand van Fuzz, in de eerste ronde. Voor Fuzz dus zijn aller eerste veulentje.
Begin Juli mocht de groep weer bij elkaar. Poppy stond een poosje apart omdat Fflur nog wel eens hebberig óf een enorme t**t kan zijn. Poppy en Lon hadden elkaar gemist, en Arthur moest er maar mee leven. Zo had hij ineens twee moeders

In Augustus had ik Fuzz even mooi op de foto gezet. Hij zag er zo mooi uit.

En ook Poppy werd deze maand drachtig gescand, idem uit de eerste ronde
In September had ik een nieuwe lens gekocht. Uitgeprobeerd op Arthur natuurlijk. Hij groeit als kool.

Ook hadden we een fotoshoot met de 3 merries en de hengst. Sprookjesfoto's, waar ik zo blij mee ben

Oktober was weer niet heel speciaal. Vooral weer wat foto's van Arthur gemaakt, om zijn groei vast te leggen

November ben ik begonnen met het serieuzer trainen van Fuzz. Zonder doel, maar omdat ik graag een fijne slanke pony zie. Hij nog vrij, ahem, rond geworden deze nazomer. Maar wat pakt hij alles goed op.

In 2022 dus hopelijk 3 mooie en gezonde veulentjes. Met Fuzz ga ik lekker aan de slag om hem wat meer spiertjes te kweken.
De merrie zijn hier te volgen in hun eigen volgtopic.
Eindelijk een jaar zonder zieke ponies, geen ellende maar gewoon genieten. Hopelijk brengt 2022 ons weer hetzelfde. En 3 gezonde veulentjes.