Diva heb ik in december 2019 gekocht van een filmpje. Best een gok, maar ik had me echt geen betere match kunnen wensen!

Februari
In februari hadden we, net als zo velen, sneeuwpret

Maart
In maart voor het eerst maar eens wat gestapt met zadel. Ze deed het zó goed! Hier besloot ik overigens ook dat medium oil en roze écht haar kleuren niet zijn. Goed excuus voor een shopping spree

Mei
En dan is het zo ineens mei, en loopt die dappere dodo met zadel in de rondte alsof het niks is!

Juni
Een tijdje zoet geweest met een hoge hoefzweer, maar ook haar 4e verjaardag gevierd met een dansje

Juli
In juli kwamen dan eindelijk ook de wedstrijden weer op gang

Augustus
Dat smaakte naar meer, dus in augustus pakten we de AJF amateur show ook maar mee, hop hop weer op naar Someren! Haar eerste ervaring met show, en ze vond het maar wat gek dat iedereen met plastic stond te wapperen (niet dat ze daar thuis van onder de indruk is overigens

Een mega grote rubriek bij de In Hand Trail... Maar Diva zag balken en dacht 'I've got ya'. Pakten we gewoon even de Gold Medal in die megarubriek

Eind augustus wederom een ritje van 2,5 uur, ditmaal naar IJzerlo voor het DAWRA NK. Om kans te kunnen maken op een NK-titel moesten we een niveau hoger starten, maar hee, de dood of de gladiolen toch

September
In september werd er weer een AJF amateur show georganiseerd, dus natuurlijk pakten we die ook mee! 3 uur rijden, en dat had mijn kleine Diva scherp in de gaten. Na 2,5 uur rijden begon ze wat te stommelen...hoezó zijn we er nog niet?

In de show liet ze zich net wat beter zien dan de eerste keer. Als ik aan mn conditie werk komt het misschien ooit nog eens goed

Ook hadden we een fotoshoot in september, en ik ben echt ontzettend blij met het resultaat. De connectie die ik heb met haar is wat mij betreft zo mooi vastgelegd

Een week later hebben we ook nog 'even' een WRAN wedstrijd wat dichter bij huis meegepakt. Wat was ze zoet en wat deed ze haar best! Ook hier mochten we weer een blauw lintje mee naar huis nemen. Nog nooit heb ik zo veel lintjes en bekers in huis gehad, en dat allemaal van 1 jaar!!
Oktober
In oktober togen we naar de Fall Show voor maar liefst 4 proeven, en mochten een tweede plaats en 3 derde plaatsen laten noteren. Zó trots op hoe Diva zich ontwikkeld heeft gedurende het jaar, want waar trailerladen soms best een dingetje geweest is stond ze nu tussen de rubrieken door gewoon weer even op de trailer hooi te eten. Aan het eind van de dag was ze er wel wat klaar mee, met nog een behoorlijk pittig IHT pattern voor de boeg. Ze deed het fantastisch. Zo moe, en dan toch zó geconcentreerd... goud! Als allerlaatste was er 'groundtie & pick up all feet'. Bij een pion. Uitdaging. Dus ik dacht...ik zet haar goed bij de pion, heeft ze net even afleiding. Dat nam ze iets te serieus

Een mooie afsluiter van ons wedstrijdseizoen. Veel geleerd, en nu weer richten op het beleren!
Zo gezegd, zo gedaan. Omdat mijn plan is het alleen te doen, maak ik heel kleine stapjes. Zorgen dat nergens een spoortje van spanning meer zit voor ik met het volgende verder ga. Een ontzettend leuke 'reis' zo waarbij ik me zo veel bewuster word van zo veel dingen! Heb ik uiteindelijk toch hulp nodig dan zij het zo (en we hebben sowieso ook al les), maar ligt er alvast een mooie basis.
Na enkele keren met zadel gewerkt te hebben was het wel tijd voor de eerste keer hangen!
November
En dan is het alweer november... We wandelen heerlijk heel wat af als voorbereiding op de hopelijk vele buitenritten die gaan komen. Stal is vlak bij het centrum, dus hoewel een bos straks wellicht een lichte schok voor haar gaat worden is ze voor de rest in ieder geval redelijk bomproof

Wat vliegt de tijd met dit geweldig leuke paard! Een echte merrie-met-mening, en ik zou ook niet anders willen