Als je een onbeleerde draver koopt. Haar zelf alles aanleert. En in het begin ze liever weigert dan eroverheen springt? Ik heb wel eens een filmpje van onze eerste oefen spring wedstrijd terug gekeken. En iemand in het publiek zei letterlijk hardop: ''Ja, ik zie niet dat dit een springpaard wordt.'' (Ik neem aan dat ze niet wist dat mijn zus aan het filmen was

Onze allereerste sprong ooit;

En op onze eerste oefenwedstrijd;

En ja, natuurlijk springen we nog niet hoog. Ze was toen pas 4! Natuurlijk springen we ook niet vaak. Maar sjee wat zijn er veel mensen die alleen maar in hokjes kunnen denken. Met een draver kan je niet springen. Daar kan je niks mee behalen... Hoe vaak ik de vraag kreeg van; ''Heb je geen spijt dat je niet liever een ander paard had gekocht?'' ''Wil je jouw paard verkopen en een springpaard kopen?''
Nou, hier zijn wat voorbeelden hoe het later al ging;

We besloten naar de hunter clinic te gaan, om ervaring op te doen van oefenparcoursen en op ander terrein rijden;

En we waren uitgenodigd om te blijven trainen met een van de trainers omdat ze talent zag in ons. En dat was echt zo gaaf om voor het eerst te horen!

Nu trainen we bij onze nieuwe trainer;

En trainen we ook op onze eigen stal natuurlijk!

En deze foto is van afgelopen zaterdag

En het allerleukste is dat ik ook gewoon kan zien dat zij er gewoon helemaal van geniet. En dat maakt het voor mij ook leuk om te springen! Ik was nog aan het twijfelen om dressuur te gaan doen met haar. Hoewel ik dat veel minder leuk vind. Maar als je eenmaal ziet hoe gelukkig je paard er al van wordt als ze ziet dat de hindernissen er staan. Dan weet je dat je het juiste doet. We blijven door trainen. Gaan opzoek naar oefenparcoursen en het langzaam opbouwen. Ze is nu 6 en ik wil alles op haar tempo blijven doen.

Hoop dat jullie het ook leuk vonden om dit te zien