Mijn trailer lag al ruim een half jaar uit elkaar en nu hij eindelijk klaar was vond ik het wel een mooi moment om weer eens met Tom naar het strand te gaan.
2 jaar terug waren wij er ook voor het eerst en hij had echt de tijd van zijn leven daar.
Nu Tom zo oud is heb ik eigenlijk bijna geen foto's met hem of van hem van hoe hij nu is.
Wel genoeg van toen hij nog een jonge god was
En aangezien ik foto's enorm koester heb ik een oproepje geplaatst op facebook.
Dus met 2 fotografen en mijn moeder bewapend met camera gingen we naar Hargen aan zee.
Daar aangekomen was Tom weer typisch Tom. Onrustig, gillen, draaien, nog meer gillen...
Dus snel borsteltje erover en richting het strand.
Ik heb zelf ook bij Hargen gefotografeerd dus ik wist dat er naast het strand met echt de zee een prachtig stuk duinen was met een meer.
We hadden werkelijk prachtig licht daar en het was lekker rustig.
Tom was behoorlijk onder de indruk en wauw wat deed hij het goed.
Stokstijf stilstaan met de oortjes naar voren en volledig gefocust op whatever hij daar in de verte zag.
Het heeft nog even geregend tussendoor maar daarna ging de zon prachtig onder achter de duinen.
De hele avond voelde ik me echt een prinses.
Prachtige jurken die ik mocht lenen van de fotograaf en dan met mijn magische eenhoorn naast me
En toen de foto's.
OH MY GOD
Zo prachtig, magisch en alles klopte.
Aanschouw mijn sprookjespaard
(Ik weet dat Tom erg mager is.
Hij is 26 en meerdere keren flink ziek geweest waardoor hij enorm was afgevallen.
Hij krijgt 2x per dag extra voer naast zijn kuil maar vanwege de ouderdom komt het gewicht er gewoon niet snel aan.
Hier hoef ik dus ook geen opmerkingen over)
2 jaar geleden hadden we ook al enorme lol
https://imgur.com/vRmawV6
Eerst wat portret foto's in de duinen
Dat was een hele opgave want hij mocht geen happies van de duingrasjes

Daarna was het plan om wat actiefoto's aan de longe te maken.
Tom wou echt voor geen goud galoperen en vond het wel prima een beetje rond te sjokken
Hij is wel echt dol op water, eerst vind hij het altijd een beetje spannend

Maar zodra hij door is is hij een volleerde zeekoe

(Foto door Finelight Photography)

We bleven nog even bij het water en ik had echt zo'n sprookjes foto in mijn hoofd.
Zonder zadel en hoofdstel in een mooie volle jurk, galopperend door het water.
Ik had kunnen weten dat dat met Tom eindigt in de slappe lach

Mam vond het best spannend om hem te longeren met mij erop (geen paardenmens)
Dus terug gegaan naar portret foto's.
En Oh my deze komen echt recht uit een sprookje

(Mijn favoriet)

Als laatste nog even het echte strand op gegaan.
Dit vond Tom heel spannend... Hoge golven en veel wind
Hij wilde geen seconde stilstaan en ik stond op blote voeten naast hem dus leek me geen goed plan
Uiteindelijk wel nog een mooie laatste foto uit gekomen

(Foto door Finelight Photography)
Het was me een avontuurtje wel.
Uiteindelijk in het donker thuis en doodmoe maar het was het dubbel en dwars waard

. Ik weet niet of je al hebt getest op cushing, mijn 25-jarige zag er destijds ook zo uit. Samen met een pilletje en wat eiwitbrok is het helemaal goed gekomen.