Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Ketly schreef:Ik volg mee. Ik ben wel erg benieuwd hoe het in zijn [***] gaat, een paard uit Spanje kopen zonder bezichtiging! Hoe weet je bijvoorbeeld zeker dat hij goedgekeurd is? Zit er geen Nederlandse tussenpersoon tussen? En heb je bijvoorbeeld ook onderzoek gedaan naar de verkoper? Spanje is een land waar veel paarden vandaan komen waar iets mee is.
Erg mooi paard
Captain schreef:Ketly schreef:Ik volg mee. Ik ben wel erg benieuwd hoe het in zijn werk gaat, een paard uit Spanje kopen zonder bezichtiging! Hoe weet je bijvoorbeeld zeker dat hij goedgekeurd is? Zit er geen Nederlandse tussenpersoon tussen? En heb je bijvoorbeeld ook onderzoek gedaan naar de verkoper? Spanje is een land waar veel paarden vandaan komen waar iets mee is.
Erg mooi paard
Het is inderdaad best een risico. Maar, de manier waarop er dingen gecommuniceerd worden geeft mij wel gewoon een goed gevoel. Ze zijn heel eerlijk, ik mag alles vragen, krijg overal antwoord op, en ik kan het zo gek niet bedenken en ze wil het voor me filmen.
Als ze echt niets hadden gevonden bij de keuring dan was ik misschien een beetje achterdochtig geworden. Maar ook nu weer heel eerlijk dat er een kleine chip in een van z'n achterbenen zit maar hij daar zeer waarschijnlijk geen last van gaat krijgen. Rapport krijg ik vandaag per mail gestuurd en laat ik sowieso nog even checken door een andere arts, maar het voelt gewoon goed ofzo, kan het niet goed verwoorden.
Ik heb deze verkoper gevonden via mijn vriendin die haar kende. En ik hoor van meer mensen dat zij wel betrouwbaar zijn. Daarnaast kun je hier in Nederland ook een paard kopen met een mooi verhaal, waar uiteindelijk meer mee aan de hand blijkt te zijn. Helaas ook al een paar keer gezien.
Het is gewoon altijd een risico. En ik ga daarin uit van mijn eigen gevoel, nuchter en realistisch. Maar het voelt goed, dus ik ga er voor!
Pandora2 schreef:Ha leuk !! Het leven is aan de durvers, toch ?
Mooie spaanse vent !
Ik heb ook zo'n propje spaans.
Enige nadeel is dat ze zo snel te vet worden hier in de lage landen
Rennie89 schreef:Gefeliciteerd! Is het nou een schimmel of valk of bruin? Rose grijs bestaat niet hihi. Op sommige foto’s toont hij schimmel en andere weer heel anders
Citaat:Dapple gray: a dark-colored horse with lighter rings of graying hairs, called dapples, scattered throughout
Fleabitten gray: an otherwise fully white-haired horse that develops red hairs flecked throughout the coat.
Rose gray: a gray horse with a reddish or pinkish tinge to its coat.
Citaat:Rose grey color from a Horse is a result of chestnut or bay offspring. Day by day when those foals grow up, original shades (I mean chestnut or light pink that they were born with) get changed little by little. We can see the change starting at the tail or mane until one day when we see them in one of the most delightful shades of grey: Rose.