Chocolade in de sneeuw!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chocolade in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:38

Sneeuw, heide en mijn reepje pure chocolade. Meer moet het niet zijn. Dus vriendlief, verzorgster en hond overtuigd om mee te gaan op een winterwandeling.

Vrijdag heb ik een sarcoid bij mijn vriendje gevonden, dinsdag wordt het eruit gehaald en moet hij minstens 14 dagen boxrust hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hij moest een gekke bek trekken

Afbeelding

AnsjePansje1

Re: Chocolade in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:05

Wat een prachtig paard is dat zeg <3
Leuk dat je iedereen hebt meegekregen voor de wandeling.

En succes alvast voor de 14 dagen boxrust. Wel lekker warm met de aankomende kou :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:54

AnsjePansje1 schreef:

En succes alvast voor de 14 dagen boxrust. Wel lekker warm met de aankomende kou :brr:

Dankje, gaan spannende 14 dagen worden. Niet rijden is 1 ding, maar niet de stal uit mogen is nog wat anders. Na 3 dagen mag ik wel met hem stappen, maar hij mag niet draven of bokken. Leg dat maar eens uit aan een jonkie van bijna 6.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:14

SVRL schreef:
AnsjePansje1 schreef:

Dankje, gaan spannende 14 dagen worden. Niet rijden is 1 ding, maar niet de stal uit mogen is nog wat anders. Na 3 dagen mag ik wel met hem stappen, maar hij mag niet draven of bokken. Leg dat maar eens uit aan een jonkie van bijna 6.

Aii, ja dan snap ik de spanning. Zo jammer dat je dieren niet kan uitleggen dat het voor hun eigen welzijn is. Misschien dan juist voor het stappen aan dekens eroverheen doen?
Dat als die warm is hij niet gek wilt gaan doen omdat die het koud heeft.
Misschien afleiden met suikerarme snacks zodat die focus bij jou houf ipv wilt draven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:29

Hij staat normaal met een deken, meneer wordt humeurig als hij in de winter nat wordt en snoepjes heb ik altijd op zak. Normaal stapt hij rustig mee, maar als het druk is op de heide, wil hij zich wel eens aanstellen en gek doen.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:39

SVRL schreef:
Hij staat normaal met een deken, meneer wordt humeurig als hij in de winter nat wordt en snoepjes heb ik altijd op zak. Normaal stapt hij rustig mee, maar als het druk is op de heide, wil hij zich wel eens aanstellen en gek doen.

Top, dan is die een deken al gewent. Haha toch ook net een mens, wij willen ook lekker droog zijn. En hij heeft mazzel met die snoepjes op zak.

Misschien dan een moment op de dag proberen te vinden waarop de kans groter is dat het rustig is op de heide. En ook voor jezelf om je niet gek te maken. De angst dat hij gek zal gaan doen en dat in je hoofd afspelen kan er soms voor zorgen dat die energie blijft plakken en hij dan juist gek gaat doen.

Erover nadenken zoals je nu doet en wat logische voorbereidingen, zelf ontspannen en dan komt het vast goed. Hij mag blij zijn met zo'n baasje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:53

Of we wandelen op de wijk,daar is hij wel rustig.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:58

SVRL schreef:

Klinkt als een goed idee. Ik zeg niet dat het niet spannend gaat zijn, maar als ik dit zo lees gaat het goedkomen.

Wat voor ras is het eigenlijk? De omschrijving van een chocolade reep past perfect, heb die kleur nog niet eerder gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:08

AnsjePansje1 schreef:
SVRL schreef:

Klinkt als een goed idee. Ik zeg niet dat het niet spannend gaat zijn, maar als ik dit zo lees gaat het goedkomen.

Wat voor ras is het eigenlijk? De omschrijving van een chocolade reep past perfect, heb die kleur nog niet eerder gezien

Quick is een Rocky Mountain Horse. Deze kleur zie je vaak binnen dat ras en nog vele andere speciale kleurtjes. En het leuke is dat het gangenpaarden zijn.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:14

Quick, van nes quick chocolademelk? :D

Ah okee, nooit geweten. Ivm financiën zal het nog even duren voordat er een paard zal komen, maar dan is dit wel een ras om in de gaten te houden. Echt een hele mooie kleur.

En sorry, merk dat ik nu erg of topic ga.
Gaat erom dat de foto's zeer leuk zijn geworden en dat te zien is dat jullie een leuke dag hebben gehad vandaag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:20

Hij noemt eigenlijk Quickstep, zoals de dans. :)

Ik zit niet meer op fb, maar in Wallonië is er een fokker die kruisingen kweekt en ook regelmatig de kleur van Quick hebben. Als ik me goed herinner, is het élevage silver legend.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:23

Quickstep als volledige naam hebben is leuk.
Bedankt voor het antwoorden van mijn vragen en nogmaals sorry voor het of topic gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:42

Geen probleem hoor. Ik praat graag over mijn paard en het ras. Oh, en chocolade wijst naar chocolate silver, zo wordt zijn kleur genoemd.

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:44

Haha met zo'n topper snap ik dat wel. Heb alles in mijn notities bij de rest geschreven en nu nog even wegdromen en geduld hebben. Als ik meer wil weten, weet ik je te vinden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:49

Top, pb staat altijd open.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:33

Hey wat leuk om Quickstep weer te zien!

Succes met de bedrust, hopelijk houd hij zich koel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:24

SeaSide schreef:

Jaha, we zitten niet meer op fb en dan ben je zowat van de aardbodem verdwenen hé. Hier zie ik jullie al eens voorbij komen als je in uitgelicht staat. Hoe doen jou dames het? Is Roze nog even jolig als haar halfbroer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:34

Oh, had nog niet gezien dat we in uitgelicht staan. Dankje <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:29

Ha, Quick en consorten als Dame Blanche (aan de naam te zien weten jullie als Belgen vast ook wat dit is: chocoladesaus over vanille-ijs). Ziet eruit als een heel gezellig uitje.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:33

Lekker zo'n wandeling. Gaaf beestje!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:05

SVRL schreef:
SeaSide schreef:

Jaha, we zitten niet meer op fb en dan ben je zowat van de aardbodem verdwenen hé. Hier zie ik jullie al eens voorbij komen als je in uitgelicht staat. Hoe doen jou dames het? Is Roze nog even jolig als haar halfbroer?

Ja vind leuk om jullie ook voorbij te zien komen nu nog op bokt! Rosa heeft inderdaad nog wel aardig wat "momentjes..", ene dag kan ik er een kind op zetten en de andere dag is het een rodeo pony.

Afbeelding

Ze lijkt kwa uiterlijk wel steeds meer op quick!