Trainen met Luso Arab Estrella

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BrechtCarlos

Trainen met Luso Arab Estrella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 18:27

Hoi :wave:

Vandaag heb ik even lekker gereden met Essie, mijn 7jarige lusitano x Arabier. Een vriendin had haar camera mee en heeft even wat leuke plaatjes geschoten. Hopelijk vinden jullie ze ook leuk. Het rijden ging fijn, verbeter punten zijn nog wel meer lengte in de hals en van de voorhand af. We werken er aan!

Eerst even wat knuffelen

Afbeelding

Mooi koppie

Afbeelding

Rijden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop vinden we nog lastig

Afbeelding

Afbeelding

Hier dus iets te diep

Afbeelding

Knuffeltijd. Lieve pony heb ik!

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Re: Trainen met Luso Arab Estrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:20

Fijn om te zien, zeg, je bent echt vooruit gegaan :D Ik weet je vorige topic nog, en je plaatjes zijn zoveel fijner, ik zie een ontspannen paard, een ontspannen ruiter, mooi lengte in de hals, een fijne nageeflijke hand, en over all gewoon heel fijn beeld. Ik vind het 'te diep' niet storend, al zie ik haar het liefst zoals op foto 7, daar is ze echt heel fijn aan het werk :)

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 22:00

Avalanche81 schreef:
Fijn om te zien, zeg, je bent echt vooruit gegaan :D Ik weet je vorige topic nog, en je plaatjes zijn zoveel fijner, ik zie een ontspannen paard, een ontspannen ruiter, mooi lengte in de hals, een fijne nageeflijke hand, en over all gewoon heel fijn beeld. Ik vind het 'te diep' niet storend, al zie ik haar het liefst zoals op foto 7, daar is ze echt heel fijn aan het werk :)

Ah dankje! Heb destijds ook veel aan je feedback gehad. Leuk om te horen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:23

Dat ziet er erg fijn uit TS! Leuke kruising, hoe hoog is ze? Geniet lekker van je paardje! :)

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 15:04

Coentjuh schreef:
Dat ziet er erg fijn uit TS! Leuke kruising, hoe hoog is ze? Geniet lekker van je paardje! :)

Haha ik dacht altijd dat ik een E pony had totdat ik haar laatst ging opmeten... 143.... oeps. Dankjewel voor je compliment!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:45

Ziet er vriendelijk en ontspannen uit. Ga vooral zo door!
Ik zou haar iets minder laag laten lopen, oren ongeveer op schofthoogte. Dan gaat ze iets minder op de voorhand en kan ze er achter makkelijker onder.
Als ze te diep gaat, kun je proberen om het tempo er een klein beetje uit te halen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:59

Wat een mooie combinatie zijn jullie!
Blauw staat prachtig. Ik zou wel oppassen dat je links niet te vaak inknikt met je bovenlijf: maak je lang en recht!

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:03

Wat leuk om eens een Lusoarabe te zien hier op Bokt!
Wat een lief koppie.
Super veelzijdige en behendige paardjes!

Geniet van elkaar! <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 20:07

@Esther_ bedankt ! En bedankt voor de tip. Dat merk ik ook wel tijdens het rijden dus ga er nu extra op letten!

@hannanas dankjewel! Ja ben dol op blauw! En ja, nu je het zegt, ik zie het ook! Zal er eens op gaan letten.

@denisesoares ohhh ben je ook bekend met deze kruising? Ik vind ze zo gaaf en lief! Geniet zeker van haar!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:13

Super leuk paard. Ik heb een luso arab gefokt deze gaat binnen kort naar een andere bokker. Zelf verwacht ik van de zomer weer 1.
Veel plezier met je paardje

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:18

BrechtCarlos schreef:
Coentjuh schreef:

Haha ik dacht altijd dat ik een E pony had totdat ik haar laatst ging opmeten... 143.... oeps. Dankjewel voor je compliment!

Geeft niet toch, kan prima! Mijn (nieuwe) Arabje is ook niet zo groot 1,48 denk ik en niet breed gebouwd. Dan kunnen we niet van grote hoogte vallen ook :')

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:32

Coentjuh schreef:

Haha ik dacht altijd dat ik een E pony had totdat ik haar laatst ging opmeten... 143.... oeps. Dankjewel voor je compliment![/quote]
Geeft niet toch, kan prima! Mijn (nieuwe) Arabje is ook niet zo groot 1,48 denk ik en niet breed gebouwd. Dan kunnen we niet van grote hoogte vallen ook :')[/quote]

Ach zo is het! Ik ben alleen 178 cm dus iets groter had wellicht mooier gestaan. Heb even in jouw profiel gespiekt en word helemaal blij van jouw Arabieren, wow hee!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:34

Ziet er fijn, vrolijk en ontspannen uit!

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:11

Jawel, worden met regelmaat in Portugal gefokt. Hebben daar ook een stamboek voor Lusoarabes.
Superwendbaar en goede werkpaarden met fijne karakters. Gebruikt op het land, stierenvechten en Working Equitation!

BrechtCarlos schreef:
@Esther_ bedankt ! En bedankt voor de tip. Dat merk ik ook wel tijdens het rijden dus ga er nu extra op letten!

@hannanas dankjewel! Ja ben dol op blauw! En ja, nu je het zegt, ik zie het ook! Zal er eens op gaan letten.

@denisesoares ohhh ben je ook bekend met deze kruising? Ik vind ze zo gaaf en lief! Geniet zeker van haar!

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:35

Leuke combinatie zijn jullie! Denk dat je zelf al wel aangeeft wat de verbeterpunten zijn, maar dat komt vanzelf. Ziet eruit alsof je er plezier in hebt en dat staat voorop

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:47

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 12:52

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:18